Telefoon gestuurd naar Reconext aangetekend. Aangetekende pakketjes worden niet afgeleverd en gaan naar een post nl punt! Uiteindelijk na ruim een week aldaar opgehaald door Reconext. Ze zouden het toestel Phone 11 beoordelen en er werd geconcludeerd dat ik ter vervanging een iPhone 13 zou krijgen door een typefout heb ik bij het invullen een fout in de postcode gemaakt (1 cijfer fout ingevuld)het bezorgadres is daar door veranderd.. Nu had er bij ontvangst een ID-bewijs moeten worden gepresenteerd en worden getekend voor ontvangst, en de bewoner van het verkeerde adres geeft aan het pak niet in ontvangst te hebben genomen. Onduidelijk is waar het pak sindsdien is gebleven.
conclusie: mijn oude telefoon op gestuurd en de nieuwe niet ontvangen! Wel zie ik op de post nl app dat het pakje is afgeleverd en dat er is getekend kennellijk! (Want dat was de voorwaarde) Volgens post nl kan ik geen navraag doen echter alleen de afzender! (Reconext) zij zeggen dat het is op gestuurd en aangenomen dus is voor hen de “zaak “ afgedaan!!
ik heb nu geen telefoon meer de oude niet en de nieuwe is ergens anders: de bewoonster waar hij is afgeleverd zegt dat ze het pakje niet in ontvangst heeft genenomen
zeer veel telefoontjes gedaan met post .nl en kpn!
geen oplossing ( tot nu toe)
Dat is natuurlijk een hele vervelende situatie Lin08. Ik kan daar helaas als medewerker van deze Community niet direct invloed op uitoefenen vrees ik. Er is een zending gedaan naar de opgegeven adres gegevens. Primair moet dan Reconext dan een onderzoek laten doen door PostNL. Wij zijn als KPN dan in dit geval niet de logistieke partij heb je het ook weer middels een klacht aangekaart? Anders zou ik daar nog even de uitkomst van afwachten.
Ja klacht ingrediend bij KPN . Zij verwijzen stelselmatig naar Reconext! Die willen niet onderzoeken omdat ik dat adres heb opgeven( lees 1 cijfer verkeerd in mijn postcode. !!) je mag toch verwachten dat mijn adres bij Kpn( heel lang Klant) bekend is en dat dat wordt geverivieerd!
De betrokkenheid van de medewerkers is groot… maar het leidt tot dusver tot niks!!
ik als trouwe client van KPN Â voelmij niet gehoord en de conclusie is nu dat ik geen telefoon meer heb!
Ik word ook niet op de hoogte gehouden ( hoe nu verder!!)
dit is al met al een situatie van die ik nooit voor mogelijk had gehouden !
oplossing zou zijn dat KPN mij zou schadeloos stellen hetzij een nieuwe telefoon hetzij de oude terug sturen!! En zelf achterhalen waar de telefoon is gebleven
Ik denk dat enkel Reconext een onderzoek kan starten bij PostNL. Je hebt ze direct gebeld en de situatie uitgelegd?
Â
In de brief die je van Reconect hebt gekregen zie je bij de reparatiestatus als het goed is 2 IMEI nummers. De eerste is je oude iPhone 11, de tweede is je nieuwe iPhone 13.
Je kan op https://checkcoverage.apple.com/ de iPhone 13 IMEI nummer invullen om tenminste te kijken of de iPhone 13 in gebruik is (er is dan een aankoopdatum bekend) en wanneer die is geactiveerd. Kom je niet heel veel verder mee, maar dan weet je wel dat het pakketje is geopend en wanneer deze telefoon is geactiveerd.
Ik vrees dat dit een heel moeilijk verhaal gaat worden. Als Reconect de bevestiging van PostNL heeft dat het toestel bezorgd is, dan doen ze er denk ik helemaal niks meer aan...
Ja maar er stond dat ervoor getekend moest worden??
Ja maar er stond dat ervoor getekend moest worden??
Ik krijg regelmatig pakketjes via PostNL waar zogenaamde legitimatie verplicht is en waarvoor getekend moet worden. Maar in de praktijk krijg je het doosje meestal gewoon zo in je handen gedrukt en klaar. Een kruisje zetten die bezorgers zelf wel.
Dat ga ik nu uitzoeken met evt dmv rechtsbijstand verzekeringÂ
Dat ga ik nu uitzoeken met evt dmv rechtsbijstand verzekeringÂ
Indien een autogram nodig bij ontvangst, kan de verzender in de PostNL app de handtekening zien. Bij een rechtszak kan je de bewijs opvragen en de verzender moet bewijzen dat het jouw handtekening is.
Om alle gedoe te voorkomen lijkt mij het beste dat KPN dit voor mij oplost; dus een nieuwe telefoon opsturen of de oude retourneren: en zelf verhaal helen bij post.nl
Om alle gedoe te voorkomen lijkt mij het beste dat KPN dit voor mij oplost; dus een nieuwe telefoon opsturen of de oude retourneren: en zelf verhaal helen bij post.nl
Dus jij maakt een fout en KPN moet het oplossen? Lekker makkelijk.
Â
Je had ook beter kunnen opletten.
Â
Je moet bij Reconext zijn en niet KPN.
Heel lullig verhaal dit natuurlijk, juridisch vind ik het even lastig.
KPN /Â Reconext heeft het toestel verstuurd naar het door uw opgegeven adres en daarmee hun plicht voldaan.
Aan de ene kant vult u het verkeerde adres in, maar ook had de bezorger een legitimatie moeten vragen (echter wordt dat een lastig verhaal om te achterhalen).
U kunt helaas enkel de bewoner van het verkeerde adres verantwoordelijk stellen, die mag juridisch geen post open maken dat niet van hem is. U kunt daar aangiften tegen doen, misschien dat dit de onterechte ontvanger wat onderdruk zet. U hebt dan wel het serienummer / IMEI nummer voor nodig.
Dit is een soortgelijk verhaal, ik vrees dat u het zelfde antwoordt gaat krijgen: Link
...
KPN /Â Reconext heeft het toestel verstuurd naar het door uw opgegeven adres en daarmee hun plicht voldaan.
...
Dat vraag ik me af, wat moet je precies opgeven?
Als je het complete adres moet intypen dan kunnen ze toch gelijk zien dat de postcode niet overeenkomt met de straatnaam.
Als daar geen enkele controle op zit vind ik dat laakbaar, het gaat tenslotte vaak om dure telefoons, niet om een zakje schroefjes.
Bij een hoop online webwinkels vul je alleen je postcode en huisnummer in en wordt automatisch de straatnaam en stad erbij gezocht en zichtbaar, als je dat niet controleert dan is het wel je eigen fout.
Dat vraag ik me af, wat moet je precies opgeven?
Als je het complete adres moet intypen dan kunnen ze toch gelijk zien dat de postcode niet overeenkomt met de straatnaam.
Als daar geen enkele controle op zit vind ik dat laakbaar, het gaat tenslotte vaak om dure telefoons, niet om een zakje schroefjes.
Bij een hoop online webwinkels vul je alleen je postcode en huisnummer in en wordt automatisch de straatnaam en stad erbij gezocht en zichtbaar, als je dat niet controleert dan is het wel je eigen fout.
Als het een bestaande postcode + huisnummer is, gaat het pakket daarheen. Postcode en huisnummers zijn leidend bij PostNL. Dus als KPN / Reconext geen error daarop krijgt gaat het gewoon daarheen.
Wel een lastige, want het is uiteindelijk een zelfgemaakte fout, hoe zuur ook. Dus de uitkomst kan zomaar heel erg tegenvallen.
Echter hoef je geen genoegen met het antwoord van Reconext te nemen: als het pakket de status afgeleverd heeft, maar (zogenaamd) niet bij de bewoners van het verkeerde adres is afgeleverd, moet dit onderzocht worden. Of het pakket ligt er wel en ze liegen. Of de bezorger heeft getekend en heeft de telefoon destijds behouden. Onderzoek moet Reconext bij PostNL aanvragen. Het kan zijn dat Ă©Ă©n van de partijen dan toch zwicht en het pakket alsnog boven water komt. Maar verwacht er niets van. Immers is de bezorging geslaagd, op het ingevoerde bestaande adres. Een eventuele ID check stelt ook niet veel voor. Immers is het aannemen door een huisgenoot ook goed.
Verder kun je niets claimen. Al ben je 50 jaar vaste KPN klant, uiteindelijk is een adres invoeren eigen verantwoordelijkheid. Daarnaast doe je nu geen zaken met KPN maar met Reconext.Â
Hoi @Lin08 . Bij mijn weten is er gewoon en proces voor als een telefoon zoek raakt. Althans wel als het om de verkoop van toestellen gaat.
Wat zegt reconext hierover? Als zij geen gehoor geven zou ik toch een terugbel afspraak maken met KPN en een vermissing van het toestel laten registreren.Â
Â