Skip to main content

Met mijn huidige abonnement betaal ik net zoveel als na de verlenging beetje krom, daar kreeg ik geen afwijzing voor

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

Hey @Jans62, welkom op het KPN forum. Goed dat je hier een vraag stelt over toestelkrediet. Ik begrijp jouw verbazing hierover. Je wilt weer een nieuw toestel op afbetaling voor hetzelfde bedrag, krijg je een afwijzing. Dat is raar. Maar wel uit te leggen. 

Nieuwe leennorm 2020
Vanaf 1 januari 2020 gelden er nieuwe leennormen voor Consumptief Krediet bij de bepaling van de kosten voor levensonderhoud. De aanpassingen zijn door de VFN (Vereniging van Financieringsondernemingen in Nederland) vastgesteld na afstemming met NVB, Nibud en AFM om overkreditering te voorkomen. Per 1 januari 2020 wordt bij alle nieuwe kredietaanvragen het Verantwoord Krediet Maximum berekend op basis van de nieuwe leennormen die dan van toepassing zijn. Concreet betekent dit dat je per 1 januari 2020 minder kunt lenen! Je hebt minder bestedingsruimte voor toestel op afbetaling. Dit geldt niet alleen voor toestelkrediet bij KPN, maar voor alle providers. 

Wij willen onze klanten zo goed mogelijk bedienen, maar bij kredietverlening staat zorgplicht voorop. Somt betekent dat ook dat we een krediet moeten weigeren. Of alleen een lager kredietbedrag mogen verlenen. Dat voelt misschien niet altijd klantvriendelijk, maar we doen dit in het belang van onze klant. Bereken hier je maximale toestelkrediet, en weet wat je kunt lenen. 

Als je nog vragen hebt, of als ik iets voor je kan betekenen? Laat het weten. Ik hoop dat we je -met een lager toestelkrediet- iets moois kunnen bieden. Ik hoor het graag :)

 


Hey @Jans62. Helaas geen bericht meer van je ontvangen. Ik hoop dat de extra informatie je meer duidelijkheid geeft waarom de hoogte van je toestelkrediet is gedaald. Geen vragen meer? Dan sluit ik je topic.

Wil je toch nog iets weten? Laat hier dan gerust een bericht achter. We helpen graag :) 


Reageer