Skip to main content

Nieuwe databundels voor Turkije, Noord-Amerika, Canada, de Nederlandse Antillen en Marokko

De vakantieperiode is weer begonnen. Tijd voor zon, warme dagen en natuurlijk vakantie! 
Voor een aantal populaire bestemmingen hebben we vanaf nu nieuwe databundels.

 

Welke nieuwe databundels zijn er en wat zijn de kosten?

Land Bundel Prijs
VS / Canada 10 GB €24,99
VS / Canada 15 GB €34,99
Turkije 10 GB €24.99
Turkije 20 GB €34.99
Marokko 3 GB €24.99
Nederlandse Antillen 4 GB €24.99
Nederlandse Antillen 6 GB €34.99

 

Belangrijk om te weten

  • De bundels bevatten alléén data en zijn 31 dagen geldig.
  • Je kunt de bundels stapelen, wat inhoudt dat je al een nieuwe bundel actief kunt zetten voordat je huidige bundel op is. Zo hoef je geen minuut zonder te zitten!
  • Je krijgt bericht als je 50%, 75% en 100% van je bundel hebt gebruikt
  • Het is niet mogelijk om MB's te delen vanuit deze bundels. 

Op onze website kan je zien in welk land je welke Extra Bundels kunt gebruiken. Zoek het land van jouw bestemming en zie welke Extra Bundels je kunt aanschaffen.

Je zet je extra bundel gemakkelijk aan in MijnKPN.

 

Hoe zit het met de Bel/SMS bundels die er eerder waren?

Deze zijn, voor de hier genoemde landen, komen te vervallen. Bellen en SMS’en doe je in deze landen nu tegen betaling per minuut/SMS. Het is dan ook aan te raden om hiervoor chat of (video)bel apps te gebruiken zoals Whatsapp. Deze gebruiken hiervoor de internetverbinding, en dat valt wel binnen de bundel. Let er wel op dat videobellen veel data kan kosten.

 

Buitenbundeltarieven

Bellen per minuut Gebeld worden SMS sturen SMS ontvangen Data per MB
€1,00 €0,50 €0,30 gratis €2,50

 

Ik probeer een buitenlandbundel af te sluiten voor mijn reis naar Turkije. Maar kom helaas niet voorbij de landkeuze aangezien alleen Turkmenistan en de Turks - & Caicoseeilanden een keuzeoptie zijn, wanneer je ‘tur’ invult :)

 

Dit speelt op telefoon en laptop in meerdere browsers in het veld onder “Tarieven per land”

Ook republiek turkije is niet de oplossing.


Hallo @14590356823 ,

Edit 17 juli : nieuwe voorwaarden, zie tweede reactie. 
 


 

Dit was de oude  info: 

 

 

Extra Bundel Supervoordeelland buiten de EU

Bundel Prijs Sms

100 MB/min/sms

9,99 Sms SUPER VOORDEEL 100 AAN naar 1266
2000 MB/min/sms 29,99 Sms SUPER VOORDEEL 2000 AAN naar 1266
2000 MB (data only) 19,99

 

 


Hallo @14590356823 ,

Hierboven staat de oude informatie. 
 

Vanaf nu (17 juli 2023) zijn er nieuwe voorwaarden voor Turkije en nog een aantal andere landen. 
 

Lees alles over de nieuwe procedure in dit topic: 

Welke nieuwe databundels zijn er en wat zijn de kosten?

Land

Bundel

Prijs

USA/Canada

10 GB

€24,99

USA/Canada

15 GB

€34,99

Turkije

10 GB

€24,99

Turkije

20 GB

€34,99

Nederlandse Antillen

4 GB

€24,99

Nederlandse Antillen

6 GB

€34,99

Marokko

3 GB

€24,99

 

De bundels bevatten alléén data en zijn 31 dagen geldig.

Je kunt de bundels stapelen, wat inhoudt dat je al een nieuwe bundel actief kunt zetten voordat je huidige bundel op is. Zo hoef je geen minuut zonder te zitten!

Het is niet mogelijk om MB's te delen vanuit deze bundels. 

 


Dit is mooi balen, want ik ben nu in turkije met een supervoordeel bundel dat dus blijkbaar niet werkt?


Nee, maar als je je forumprofiel invult kan een moderator daar misschien wel wat mee. Volgens mij kan een bundel waarvan niks wordt gebruikt namelijk gecrediteerd worden.


Dat verklaart waarom via http://kpn.com/buitenland die landen niet werken. 

Wanneer weer wel?


https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm

Voor bestellen via de app is de nieuwste versie nodig  (v6.16.), die sinds vandaag te downloaden is.

 


Dat verklaart waarom via http://kpn.com/buitenland die landen niet werken. 

Wanneer weer wel?

Nog niet helemaal duidelijk, Peter.


Betekent het dat je niet meer kan bellen en sms’en vanuit de bundel? Ik kan alleen een data bundel kiezen. Is hier een oplossing voor?


Betekent het dat je niet meer kan bellen en sms’en vanuit de bundel? Ik kan alleen een data bundel kiezen. Is hier een oplossing voor?

Klopt. Bellen is niet inbegrepen kennelijk.

Dat zou betekenen dat dat 1 euro per minuut kost…. Gebeld worden 0,50.

Via whatsapp bellen, via zo'n bundel, kan je ook doen. Moet wel de ander ook whatsapp hebben. Via wifi met whatsapp bellen (ook alleen audio mogelijk) is helemaal kosteloos.

Whatsapp audio bellen is ongeveer 1 Mb/s. 1 MB = 8 Mb.

Ik denk dat je echter nog steeds de 100 MB/min/sms en de 2000 MB/min/sms bundels kan nemen. Gebruik dan het land Singapore om sms code op te zoeken.


Als ik in de Mijn KPN app zoek op Turkije kan ik alleen kiezen voor 10GB of 20GB data. Andere bundels worden niet aangeboden. Dan wordt het inderdaad bellen via Whatsapp of FaceTime. 


Betekent het dat je niet meer kan bellen en sms’en vanuit de bundel? Ik kan alleen een data bundel kiezen. Is hier een oplossing voor?

Vraag staat uit of deze nieuwe bundels de oude bundels helemaal vervangen. En dat dus de bel/sms bundels niet meer beschikbaar zijn voor die landen. Of dat dit nog wel zo is, en dat de pagina op de website hier nog op aangepast moet worden.

We komen er op terug zodra we meer weten.


Betekent het dat je niet meer kan bellen en sms’en vanuit de bundel? Ik kan alleen een data bundel kiezen. Is hier een oplossing voor?

Vraag staat uit of deze nieuwe bundels de oude bundels helemaal vervangen. En dat dus de bel/sms bundels niet meer beschikbaar zijn voor die landen. Of dat dit nog wel zo is, en dat de pagina op de website hier nog op aangepast moet worden.

We komen er op terug zodra we meer weten.

Top. Ik vlieg zondag naar Turkije dus hopelijk is het voor die tijd duidelijk😊


inderdaad!  Na flinke tijd kwam ik bij superbundel, zonder een link naar hoeveel bellen kost en hoe het aangevraagd kan worden.

Waar staan de tarieven “gewoon” en waar die van de zg superbundel. Of toch maar een andere leverancier nemen

Wat is de relatie GB en belminuten??????????????

Moet ik in Turkije en Noorwegen lokaal simkaarten kopen

Werk aan de winkel KPN. Hou het simpel


Goedemiddag,

Wij zijn van plan een buitenlandbundel voor de USA te nemen. Nu zit daar helaas geen bellen- optie bij.

Wat zijn de kosten als ik met mijn Nederlands KPN nummer in de USA bel naar een USA telefoonnummer en naar een Nederlands telefoonnummer?


Binnenkort ga ik een maand naar de VS. Ik wil daar binnen de VS kunnen bellen (dus niet vanuit de VS naar NL, maar vanuit de VS naar een lokaal VS-nummer). Dekt de Extra Bundel VS & Canada dit? Omdat ik ook lees op jullie site 'Bellen en sms'en van buitenland naar buitenland - Dit gaat buiten de EU niet uit de Extra Bundel'


Wat zijn de kosten als ik met mijn Nederlands KPN nummer in de USA bel naar een USA telefoonnummer en naar een Nederlands telefoonnummer?

In beide gevallen € 1,00 per minuut. Gebeld worden (door usa of ander nummer) € 0,50 per minuut.

Er staat navraag uit of de 100 en 2000 MB/min/sms bundels nog geldig zijn. 

Tip. Bel anderen die Whatsapp hebben via Whatsapp (wereldwijd). Dat gaat wel via de data bundel. Via wifi helemaal niets.

1 MB = 8 Mb = 8000 Kb

Whatsapp bellen is met audio only ca. 740 Kb/min. Dat is met bundels van 10 GB (10.000 MB) danwel 15 GB (15.000 MB) prima te doen.

Videobellen kost veel meer data.


Hallo @UitPluisje ,

Nee, dat is geen onderdeel van de bundel. Ik adviseer je om ter plaatse een Amerikaans simkaartje te kopen. 
 

Dit is de huidige bundel (alleen data) : 

VS & Canada

10 GB voor 24,99
Sms VSCAN 10 AAN naar 1266
15 GB voor 34,99
Sms VSCAN 15 AAN naar 1266

  • De bundels zijn 31 dagen geldig
  • Je kunt de bundels stapelen
  • De bundels kunnen alleen gebruikt worden voor data
  • Je krijgt bericht als je 50%, 75% en 100% van je bundel hebt gebruikt
  • Je kunt geen data delen

Bron: 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm


vandaag een mail dat sommige buitenlandbundels zijn veranderd.

Zo ook de Turkijebundel. 10gb of 20gb.

Begrijp ik goed dat dan bellen en sms'en er niet in zitten? En wat zijn dan die kosten dan voor bellen en sms'en?


Klopt. Er zijn (in ieder geval momenteel) alleen data bundels voor Turkije beschikbaar.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm

Bellen kost € 1 per minuut en gebeld worden € 0,50 per minuut.

SMS kost € 0,30 per 160 tekens inclusief spaties. En één sms kun je tot 800 tekens gaan; feitelijk een samenstelling van 5 sms-en.

Bellen via Whatsapp kan wel via de data bundel. Audio bellen kost maar 740 Kb/min. Dan moet de gebelde natuurlijk ook Whatsapp hebben. Particulieren kun je dus veelal wereldwijd op die manier bellen.


Ik heb een prepaid telefoon, maar kan de buitenlandbundel (voor Turkije) niet aanzetten. Krijg steeds foutmelding: “Uw ingevoerde code is niet herkend. Probeer het nog een keer”. In principe zou ik wel via SMS moeten kunnen opwaarderen. Wat een gedoe.


Hallo @Enrique13 

 

Voor prepaid zijn er geen buiten de EU bundels.

Zie deze pagina: https://www.kpn.com/prepaid/buitenland.htm

 

Met prepaid is dus het vrij duur om te bellen en te internetten in Turkije:

 


Kan ik dan tijdelijk een abonnement nemen? En is dat makkelijk geregeld en kun je dan wel meteen een bundel krijgen? Of kan je alleen overstappen naar een abonnement en dan niet meer terug?


Je kan een Sim Only abonnement nemen (met nummerbehoud) wat je per maand kan opzeggen: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/overstappen/prepaid-naar-abonnement.htm

Je kan later ook weer terug naar prepaid (ook met nummerbehoud), je moet dan wel de juiste procedure volgen: https://www.kpn.com/prepaid/nummerbehoud.htm


Goedemiddag allen, ik heb een paar topics samengevoegd met dit verzameltopic.
Het tariefoverzicht op de website werkt helaas momenteel niet, we zijn druk bezig deze te herstellen.

Wat betreft de bundels, deze nieuwe bundels vervangen de oude bundels. Het is dus ook niet meer mogelijk bel/sms bundels te nemen in deze landen.


Reageer