Skip to main content

Nieuwe databundels voor Turkije, Noord-Amerika, Canada, de Nederlandse Antillen en Marokko

De vakantieperiode is weer begonnen. Tijd voor zon, warme dagen en natuurlijk vakantie! 
Voor een aantal populaire bestemmingen hebben we vanaf nu nieuwe databundels.

 

Welke nieuwe databundels zijn er en wat zijn de kosten?

Land Bundel Prijs
VS / Canada 10 GB €24,99
VS / Canada 15 GB €34,99
Turkije 10 GB €24.99
Turkije 20 GB €34.99
Marokko 3 GB €24.99
Nederlandse Antillen 4 GB €24.99
Nederlandse Antillen 6 GB €34.99

 

Belangrijk om te weten

  • De bundels bevatten alléén data en zijn 31 dagen geldig.
  • Je kunt de bundels stapelen, wat inhoudt dat je al een nieuwe bundel actief kunt zetten voordat je huidige bundel op is. Zo hoef je geen minuut zonder te zitten!
  • Je krijgt bericht als je 50%, 75% en 100% van je bundel hebt gebruikt
  • Het is niet mogelijk om MB's te delen vanuit deze bundels. 

Op onze website kan je zien in welk land je welke Extra Bundels kunt gebruiken. Zoek het land van jouw bestemming en zie welke Extra Bundels je kunt aanschaffen.

Je zet je extra bundel gemakkelijk aan in MijnKPN.

 

Hoe zit het met de Bel/SMS bundels die er eerder waren?

Deze zijn, voor de hier genoemde landen, komen te vervallen. Bellen en SMS’en doe je in deze landen nu tegen betaling per minuut/SMS. Het is dan ook aan te raden om hiervoor chat of (video)bel apps te gebruiken zoals Whatsapp. Deze gebruiken hiervoor de internetverbinding, en dat valt wel binnen de bundel. Let er wel op dat videobellen veel data kan kosten.

 

Buitenbundeltarieven

Bellen per minuut Gebeld worden SMS sturen SMS ontvangen Data per MB
€1,00 €0,50 €0,30 gratis €2,50

 

Het is dus ook niet meer mogelijk bel/sms bundels te nemen in deze landen.

Dit gaan dus geen populaire bundels worden voor die populaire landen 😬


Betekent het dat je niet meer kan bellen en sms’en vanuit de bundel? Ik kan alleen een data bundel kiezen. Is hier een oplossing voor?

Vraag staat uit of deze nieuwe bundels de oude bundels helemaal vervangen. En dat dus de bel/sms bundels niet meer beschikbaar zijn voor die landen. Of dat dit nog wel zo is, en dat de pagina op de website hier nog op aangepast moet worden.

We komen er op terug zodra we meer weten.

Dank Erik, krijg ik daar een berichtje over?


Thomas (ook kpn moderator) heeft dat al gepost in dit topic, @Iech . Zie onderaan pagina 1.

Er zijn en komen geen bel/sms bundels meer voor die landen.

Dat gaat dus buiten de bundel.

1 euro per minuut bellen; 50 cent per minuut gebeld worden

sms (ietsje meer dan) 30 cent per 160 tekens; sms maximaal 800 tekens mogelijk.

 

Regelmatig in/naar Turkije? Neem dan Vodafone. Omdat zij als enige een eigen net in dat land hebben bieden zij als enige provider in NL dat land ook in de abonnementsbundel aan.

Het is voor hen vestzak/broekzak.


Goedemiddag allen, ik heb een paar topics samengevoegd met dit verzameltopic.

Je bent iets te enthousiast met samenvoegen geweest @Thomas , de 4 berichten boven jouw post gaan over prepaid.

 


Wat is eigenlijk de reden dat de belminuten uit de bundels zijn gehaald?
 

Vorig jaar kon ik met de bundel 2000 minuten bellen voor € 30,- dat is 1,5 cent per minuut. Nu betaal je €1 per minuut, das best een verschil. 


Geen idee, Michael. Daar zijn wij niet over geïnformeerd. En ik verwacht ook niet dat we daarover geïnformeerd gaan worden.


 

 

Ik heb het startbericht even aangepast met de mededeling dat de eerdere bel/sms bundels zijn komen te vervallen. Op dit moment is het ook nog zo dat de buitenbundeltarieven die gelden voor bellen/sms’en in de vier landen uit dit topic niet op de buitenlandpagina van de website terug te vinden zijn. Daar hebben we melding van gemaakt, dus ik verwacht wel dat dit z.s.m. aangepast gaat worden.


Ik heb de nieuwe Turkije 20GB bundel geactiveerd. Hier heb ik een bevestiging van gekregen per sms. Maar de bundel is niet zichtbaar in de MijnKPN app en is het gebruik dus niet te zien. Dit kon ik vorig jaar met de oude bundel wel.

Kan dit aangepast worden?


Wat gek, ga ik meenemen. Wellicht kun je jouw toestel aanpassen aan de bundel dat je daar het verbruik voor nu even kan inzien. 

Verder krijg je wel een sms bij wanneer 50%, 75% en 100% van de bundel is verbruikt. 


Jammer dat bellen niet in de bundel voor de USA zit. Klopt het dat je het beste het T-Mobile netwerk kunt kiezen om toch te kunnen bellen?

 

kan je met deze bundel de telefoon als hotspot gebruiken?


Je kunt bellen in de VS. Zou op elk netwerk gewoon moeten kunnen, afhankelijk van je bereik. Je betaalt daar dan alleen buitenbundeltarieven voor, waardoor je per minuut betaalt voor het bellen. Dat kan nogal oplopen.

Telefoon als hotspot gebruiken kan. Houd dan wel goed je verbruik in de gaten. Je krijgt sms van ons wanneer 50%, 75% en 100% van de bundel is verbruikt.


Bellen kan. Maar doe dat als het kan via Whatsapp. Dat verloopt via de data bundel. Als de gebelde WA heeft kan dat wereldwijd. En via wifi kost het je niets.

Whatsapp audio only bellen (bellen en gebeld worden): ~1 MB per 4 minuten (bron) reken zelf maar uit wat het per minuut kost voor de 10.000 MB of de 15.000 MB bundel 🙂

Whatsapp via wifi bellen: kosten € 0.

 


Ik heb de nieuwe Turkije 20GB bundel geactiveerd. Hier heb ik een bevestiging van gekregen per sms. Maar de bundel is niet zichtbaar in de MijnKPN app en is het gebruik dus niet te zien. Dit kon ik vorig jaar met de oude bundel wel.

Kan dit aangepast worden?

@Michael001 zou je willen controleren welke versie van de MijnKPN app je gebruikt? In versie 6.16.0 moet dit namelijk wel zichtbaar zijn. Als dat niet zo is, geef ik dit graag door. 


Ik heb de nieuwe Turkije 20GB bundel geactiveerd. Hier heb ik een bevestiging van gekregen per sms. Maar de bundel is niet zichtbaar in de MijnKPN app en is het gebruik dus niet te zien. Dit kon ik vorig jaar met de oude bundel wel.

Kan dit aangepast worden?

@Michael001 zou je willen controleren welke versie van de MijnKPN app je gebruikt? In versie 6.16.0 moet dit namelijk wel zichtbaar zijn. Als dat niet zo is, geef ik dit graag door. 

Hi Marcia, ik zit op v6.16.0 maar de bundel is niet zichtbaar in de app. 


Ik geef m door @Michael001!


Je kan ze ook zonder de app nemen. Met de sms code. Zie onder.

Ik heb die versie ook en ze staan er gewoon in.

 

 


Ik geef m door @Michael001!

En we hebben een update: er blijkt een issue te zijn met het tonen van de bundel. Je kunt de onderstaande link gebruiken om alsnog de bundel in te zien:

Klik op deze link https://www.kpn.com/almijnbundels om direct naar de pagina te gaan in de app.
Let op: invoeren in de browser werkt niet, je moet echt op de link klikken.

Mijn collega's doen hun uiterste best om dit issue zo snel mogelijk op te lossen!
Heb een goed en fijn verblijf in Turkije, @Michael001


Leuk die nieuwe bundels en fijn dat er nu fors meer data bij komt. Dat voorkomt misschien dat mensen gebruik gaan maken van diensten als Airalo.

Echter als bellen hierdoor verdwijnt dan verdwijnt daarmee een belangrijke reden om voor KPN te kiezen. Ik gebruik niet zo veel GB's en Airalo met z'n kleinere bundels is dan juist voordeliger. Bellen vermijd ik dan en de KPN SIM wordt alleen gebruikt voor noodgevallen en MFA SMS.

Waarom niet gewoon de Super Voordeelbundels ook beschikbaar houden?

PS: de buitenbundeltarieven zijn ook niet meer terug te vinden omdat je de landen niet meer kunt intypen. 


Waarom niet gewoon de Super Voordeelbundels ook beschikbaar houden?

Onbekend, helaas.

 

PS: de buitenbundeltarieven zijn ook niet meer terug te vinden omdat je de landen niet meer kunt intypen. 

Ja, klopt. Hebben we doorgegeven. Ik had verwacht dat het inmiddels ook wel hersteld zou zijn. Gaan we nog een keer achteraan.


De buitenbundel kosten staan er al weer een tijdje bij. Ook voor bellen en sms’en. @EenRuud , @Erik_ .

Dan ga je naar het wereld overzicht (directe link https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm )

Dan maar uitklappen. Kiezen voor bijvoorbeeld USA/CAN. Wat doorscrollen en klikken op '’buitenbundel tarieven'’ .


Ha, dat had ik nog niet gespot, merci! Zal het voor de volledigheid ook nog even opnemen in het startbericht.


Alleen is het er niet duidelijker op geworden. Voor deze wijziging maakte het niet uit of je op de hoofdpagina kpn.com/buitenland stond of op de onderliggende pagina’s EU of Wereld als je deze zoekbalk gebruikte.

Je had altijd dezelfde keus. Waarom is er voor de nieuwe voordeelbundels een ander pad gekozen?


Waarschijnlijk overhaast ingevoerd?

Data goedkoop maken en hopen dat men meer buiten de bundel (die is er immers niet) gaat bellen. En dit nog even snel voor de zomervakantie doen?


Alleen is het er niet duidelijker op geworden. Voor deze wijziging maakte het niet uit of je op de hoofdpagina kpn.com/buitenland stond of op de onderliggende pagina’s EU of Wereld als je deze zoekbalk gebruikte.

Je had altijd dezelfde keus. Waarom is er voor de nieuwe voordeelbundels een ander pad gekozen?

Dit moet nog worden aangepast in een achterliggend systeem, iets wat moeilijker blijkt te zien. Gelukkig kun je het haast niet missen, er wordt aan gewerkt maar het kan wel even duren. 


Ik geef m door @Michael001!

Alle bundels zijn inmiddels weer zichtbaar in de app!


De buitenbundel kosten staan er al weer een tijdje bij. Ook voor bellen en sms’en. @EenRuud , @Erik_ .

Dan ga je naar het wereld overzicht (directe link https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm )

Dan maar uitklappen. Kiezen voor bijvoorbeeld USA/CAN. Wat doorscrollen en klikken op '’buitenbundel tarieven'’ .

Ik krijg de Buitenbundeltarieven niet te zien als ik de bundel voor de Ned. Antillen open. Zijn die nu zo verstopt of gewoon onvindbaar?


Reageer