Skip to main content

Nieuwe databundels voor Turkije, Noord-Amerika, Canada, de Nederlandse Antillen en Marokko

De vakantieperiode is weer begonnen. Tijd voor zon, warme dagen en natuurlijk vakantie! 
Voor een aantal populaire bestemmingen hebben we vanaf nu nieuwe databundels.

 

Welke nieuwe databundels zijn er en wat zijn de kosten?

Land Bundel Prijs
VS / Canada 10 GB €24,99
VS / Canada 15 GB €34,99
Turkije 10 GB €24.99
Turkije 20 GB €34.99
Marokko 3 GB €24.99
Nederlandse Antillen 4 GB €24.99
Nederlandse Antillen 6 GB €34.99

 

Belangrijk om te weten

  • De bundels bevatten alléén data en zijn 31 dagen geldig.
  • Je kunt de bundels stapelen, wat inhoudt dat je al een nieuwe bundel actief kunt zetten voordat je huidige bundel op is. Zo hoef je geen minuut zonder te zitten!
  • Je krijgt bericht als je 50%, 75% en 100% van je bundel hebt gebruikt
  • Het is niet mogelijk om MB's te delen vanuit deze bundels. 

Op onze website kan je zien in welk land je welke Extra Bundels kunt gebruiken. Zoek het land van jouw bestemming en zie welke Extra Bundels je kunt aanschaffen.

Je zet je extra bundel gemakkelijk aan in MijnKPN.

 

Hoe zit het met de Bel/SMS bundels die er eerder waren?

Deze zijn, voor de hier genoemde landen, komen te vervallen. Bellen en SMS’en doe je in deze landen nu tegen betaling per minuut/SMS. Het is dan ook aan te raden om hiervoor chat of (video)bel apps te gebruiken zoals Whatsapp. Deze gebruiken hiervoor de internetverbinding, en dat valt wel binnen de bundel. Let er wel op dat videobellen veel data kan kosten.

 

Buitenbundeltarieven

Bellen per minuut Gebeld worden SMS sturen SMS ontvangen Data per MB
€1,00 €0,50 €0,30 gratis €2,50

 

@HaagsePeter 

Die zijn echt makkelijk te vinden:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

Klik op Nederlandse Antillen bundel 

Het klapt uit

Scroll iets door en klik op

Buiten bundel tarieven 😋

Et voila 😎


@HaagsePeter

Die zijn echt makkelijk te vinden:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

Klik op Nederlandse Antillen bundel 

Het klapt uit

Scroll iets door en klik op

Buiten bundel tarieven 😋

Et voila 😎

Je hebt gelijk, na 3x uitklappen kom ik de tarieven tegen.


In juni  2023 ik nog 100mb gekocht voor de usa voor 10 euro... waarom ben ik nu verplicht om een grote bundel van min. 10Gb aan te schaffen? Zoveel data ga ik nooit gebruiken in 2 weken tijd....


Hoi @Fjoon 

Ik heb op vakantie van 2 weken in Nederland maar net genoeg aan mijn bundel van 10 GB omdat je veel minder via wifi doet.

100 MB is niks. 3 of 4 foto's via WhatsApp en het is op.

10 GB voor € 24,99 is helemaal niet zo duur. Omgerekend veel goedkoper dan de oude bundels. Gewoon lekker gebruiken. Dat extra geeltje is een druppel op de gloeiende plaat wat zo'n vakantie totaal kost.

 


Hi @Fjoon 

Nogal logisch dat je zuinig was op die 100 MB; de huidige bundel is € 25 en dan zou je met de oude prijs dus maar 250 MB voor hebben gehad en nu is dat 10.000 MB!


Hi @PeterG 

 

Dankjewel voor je reacties! Ik snap je.. voor het geld hoef ik het niet te laten… 10 gig voor 25 euro is natuurlijk wel voordeliger dan die oude bundel.. 

 


Ik ben verrast en overvallen dat de supervoordeel bundels voor Canada en Curaçao (Nederlandse Antillen) er niet meer zijn. Ik zie wel dat er nu andere bundels zijn, in verhouding 4x zo duur. Maar heel onduidelijk is of deze nieuwe bundels alleen voor internet zijn of ook voor bellen. KPN (1200) gebeld en die zeiden van wel maar op de site staat ‘alleen data’. Wat is het nu?


Die bundels zijn alleen voor data. Voor bellen is geen bundel meer. Is ook aan de prijs. Je kan dan beter bellen via whatsapp of dergelijke. Dat gaat via data en met een bundel dus veel voordeliger. 


Ik ben verrast en overvallen dat de supervoordeel bundels voor Canada en Curaçao (Nederlandse Antillen) er niet meer zijn. Ik zie wel dat er nu andere bundels zijn, in verhouding 4x zo duur. Maar heel onduidelijk is of deze nieuwe bundels alleen voor internet zijn of ook voor bellen. KPN (1200) gebeld en die zeiden van wel maar op de site staat ‘alleen data’. Wat is het nu?

Alleen data. Een beetje verstopt staan de kosten voor bellen en gebeld worden per minuut. Die zijn fors hoger geworden.


Terwijl dit op de website staat. Nadrukkelijk wordt er gesproken over bellen, sms’en en internetten…. Is dan gewoon pure misleiding als dat niet zo is.

 

Geen onverwachte internet, bel of SMS kosten buiten de EU

Als je buiten de EU op vakantie gaat, betaal je een buitenbundeltarief per MB, minuut of sms. Met een Extra Bundel internet, bel en sms je voordelig buiten de EU. Daarnaast kun je met deze Extra Bundel ook vanuit Nederland extra voordelig bellen naar een land buiten de EU. 
Deze Extra bundel is direct na bestellen actief en is een maand geldig.


Terwijl dit op de website staat. Nadrukkelijk wordt er gesproken over bellen, sms’en en internetten…. Is dan gewoon pure misleiding als dat niet zo is.

 

Geen onverwachte internet, bel of SMS kosten buiten de EU

Als je buiten de EU op vakantie gaat, betaal je een buitenbundeltarief per MB, minuut of sms. Met een Extra Bundel internet, bel en sms je voordelig buiten de EU. Daarnaast kun je met deze Extra Bundel ook vanuit Nederland extra voordelig bellen naar een land buiten de EU. 
Deze Extra bundel is direct na bestellen actief en is een maand geldig.

Is niet gewijzigd na afschaffing van de bundels. Slordig en fout ja!


Daarmee moet kpn dus bellen en sms’en daarin meenenen. Je kunt niet iets ‘aanprijzen’ en vervolgens niet geven. Dit is gewoon dwaling.

 

ik zie overigens dat de voordeelbundels nog steeds bestaan in veel landen. Zelfde benaming en sms nummer. 


 


Beste Bart_z zie screenshot van jullie eigen website waar ik ook door jullie eigen call center naar bent verwezen. Als bellen er niet inzit is dat dwaling en misleiding. Het staat in de tekst!!!


Ik ga je feedback meenemen. Bedankt. 


Bellen en sms zit dus in de bundel. 
die is nu afgesloten en dat moeten jullie nakomen


 

Beste Bart_Z en anderen.
Zie hieronder de schriftelijke reactie van de KPN customer service in een mail.

Bellen en sms zit dus wel in de bundels. Ik heb hetzelfde screenshot voorgelegd. Ik haal hier uit dat er binnen KPN zelf geen kennis is van hun producten .

 

Beste Kees de Zeeuw,

De bundel is inderdaad inclusief bellen en sms’en.

Met vriendelijke groet,

 

 

David 

KPN Customer Service

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


De bundels voor de VS & Canada, Turkije, Nederlandse Antillen en Marokko zijn zonder bellen en sms’en.  Daarvoor gelden de volgende tarieven:

  • Internet: € 2,50 / MB
  • Bellen: € 1,00 / min
  • Gebeld worden: € 0,50 / min
  • Sms versturen: € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen: gratis

Zoals uit de e-mail van jullie customer service blijkt, zou bellen en sms dus wel in de bundel zitten. Wat is dit. Ik krijg een concreet antwoord op een concrete vraag van KPN customer support en hier wordt dat weer ontkend.

Ik vind dit echt ongehoord. Dwaling en misleiding, anders kun je het niet noemen. 


Het is toch nog veel erger. Op de site staan tarieven vanaf juli 2023 mét bel bundels voor de Nederlandse Antillen. Hier is gewoon sprake van dwaling door de KPN. Dat een bedrijf als de KPN zich zo verlaagt. Zeggen dat ze alleen data bundels hebben terwijl op hun eigen site tarieven per juli 2023 worden gepubliceerd. Ook per mail bevestigd de KPN dat de bundels voor bellen én sms zijn wat weer door een andere afdeling wordt tegengesproken.

ik heb contact gehad met bellen.com die ook informatie publiceert over tarieven buitenland en ‘de stoom kwam nog niet niet uit de oren’ over deze handelswijze van de KPN. 

op blz 8 de buitenland bundels https://www.kpn.com/w3/file?uuid=c0bc14a8-b33d-47c7-98ce-54b5a94145e3&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=38917&mode=incontext

 


Haha, dit is snel aangepast door KPN nu. Op de website stond de VS ook nog bij een bepaalde bundel erbij laatst.

Ik snap niet waarom ze de oude bundels niet naast de nieuwe laten bestaan, of is bellen zo duur geworden om in te kopen voor KPN? Laat mensen die vaker in deze landen kopen alsjeblieft betaalbaar bellen, prima om intussen TikTok-proof bundels voor de jeugd aan te bieden, maar verziek het dan niet voor de rest van je abonnees.

Dus, is er nu nieuws over of er weer een bundel voor bellen komt of wellicht nog steeds beschikbaar is? Anders koop ik wel een e-simmetje voor mijn komende reis, want KPN heeft geen meerwaarde voor data-only en een lokale e-sim is vaak ook sneller omdat de data niet via Nederland loopt.


Overigens heeft KPN ook de abonnementsvoorwaarden van jaren geleden aangepast op de nieuwe bundels. Dus ook de voorwaarden voor abo's uit bijv. 2020 hebben deze nieuwe bundels.

Tip voor KPN: zet in je algemene voorwaarden dat ook de tarieven voor gebruik in het buitenland aangepast mogen worden, dat staat er nu namelijk niet in, ook in de meest recente versie niet.


Reageer