Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe e-sim aanvragen en installeren na verlies van mijn telefoon

• July 15, 2026
  • 6 reacties
  • 52 keer bekeken

mijn telefoon is kwijt. Hoe kan ik e-sim aanvragen en installeren op een andere telefoon?

Beste antwoord door bnh

Vervelend ​@RobAgnes ,

Je kunt nog niet direct weer een e-sim aanvragen. Dit omdat er bij het activeren van de e-sim een sms ontvangen moet worden. Dat kan alleen als het toestel al een simkaart heeft. Nadat je dan de nieuwe fysieke kaart binnen hebt kun je op het nieuwe toestel alsnog e-sim activeren.

Dit klopt niet meer ​@Noordzee, tegenwoordig werkt het gelukkig anders.

Zie de volgende link om je nieuwe sim te downloaden ​@RobAgnes

https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim/installeren#esim-lost-stolen|home

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 15, 2026

Vervelend ​@RobAgnes ,

Wat moet ik doen als mijn toestel met e-sim wordt gestolen/verloren is? Kan ik gelijk e-sim gebruiken op het nieuwe toestel?

Volg de reguliere stappen om via de MijnKPN of de klantenservice je simkaart te laten blokkeren. Krijg je een nieuw toestel, dan zal je eerst een nieuwe, fysieke simkaart moeten aanvragen. Je kunt nog niet direct weer een e-sim aanvragen. Dit omdat er bij het activeren van de e-sim een sms ontvangen moet worden. Dat kan alleen als het toestel al een simkaart heeft. Nadat je dan de nieuwe fysieke kaart binnen hebt kun je op het nieuwe toestel alsnog e-sim activeren.

bron: 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 15, 2026

Vervelend ​@RobAgnes ,

Je kunt nog niet direct weer een e-sim aanvragen. Dit omdat er bij het activeren van de e-sim een sms ontvangen moet worden. Dat kan alleen als het toestel al een simkaart heeft. Nadat je dan de nieuwe fysieke kaart binnen hebt kun je op het nieuwe toestel alsnog e-sim activeren.

Dit klopt niet meer ​@Noordzee, tegenwoordig werkt het gelukkig anders.

Zie de volgende link om je nieuwe sim te downloaden ​@RobAgnes

https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim/installeren#esim-lost-stolen|home

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 15, 2026

Aha ​@bnh , tijd om de kennisbank aan te passen…. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • July 15, 2026

Ik ga het ff melden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 16, 2026

Dank je wel!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Welkom ​@RobAgnes!  Niet fijn als je telefoon kwijt is. Gelukkig is het, als ik het zo lees, gelukt om de e-sim aan te vragen op je nieuwe toestel.

En wij hebben het kennisbankartikel inmiddels aangepast 😄