Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe iPhone 13 ontvangen als compensatie maar deze vraagt nu om een toegangscode

• July 28, 2025
  • 9 reacties
  • 115 keer bekeken

We hebben ter compensatie een nieuwe iPhone 13 gekregen vanwege de storing van de iPhone 11. Nu vraagt die telefoon om Een toegangscode… dit is niet de code die ik normaal op mijn simkaart heb… 

Heeft iemand dit ook?? KPN helpt me verder ook niet. 

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Maaike87, welkom op de KPN Community!

Dit is niet wat je mag verwachten. Je krijgt een vervangend toestel, dan verwacht je niet dat je een toegangscode nodig hebt. Ik kan je helaas ook niet helpen aan de toegangscode. Deze zou er namelijk niet op moeten zitten. Ik sluit me daarom aan bij het bericht van ​@bnh:

U pakt hem uit de verpakking en zet hem aan, zonder iets te doen ? Het toestel vraagt direct om een code? Dan heeft u geen nieuw toestel ontvangen, maar een gebruikte. Neem zo snel mogelijk contact op met Reconext: 0800 8200008.

9 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • July 28, 2025

Dit lijkt me een toegangscode die je zelf hebt ingesteld. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 28, 2025

Nee niet. Nieuwe iPhone zet ik aan en accepteert mijn code absoluut niet. Zijn ook meer cijfers dan ik heb. Heb andermans simkaart erin gedaan en is hetzelfde. 

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 28, 2025

Er is een toestel PIN en een SIM PIN, de vraag is dus welke het toestel vraagt 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 28, 2025

Er is een toestel PIN en een SIM PIN, de vraag is dus welke het toestel vraagt 

Vraagt dus om toestel pin… 

Ik denk dat KPN zelf een toestel pin heeft… snap er niks van want mijn toegangscode en die van andere ( als die hun simkaart erin doen ) pakken ze allemaal niet. 

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 28, 2025

Maar… heb je een nieuwe setup of zet je een backup terug….?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 28, 2025

Nee niet. Nieuwe iPhone zet ik aan en accepteert mijn code absoluut niet. Zijn ook meer cijfers dan ik heb. Heb andermans simkaart erin gedaan en is hetzelfde. 

Dan zit er helaas niets anders op dan de iPhone te herstellen want met een toegangscode kunnen anderen jou ook niet helpen en vooral iPhones zijn zo dichtgetimmerd dat er weinig mogelijk is om dit te omzeilen. 

Leen59
Wijsgeer
  • July 28, 2025

Op een nieuwe iPhone zit normaal geen toegangscode (ik heb er toevallig afgelopen zaterdag een gekocht, ook een 13). Ik vermoed dat je een gebruikte hebt ontvangen die niet naar fabrieksinstellingen is gezet.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 28, 2025

U pakt hem uit de verpakking en zet hem aan, zonder iets te doen ? Het toestel vraagt direct om een code? Dan heeft u geen nieuw toestel ontvangen, maar een gebruikte. Neem zo snel mogelijk contact op met Reconext: 0800 8200008.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 31, 2025

Hi ​@Maaike87, welkom op de KPN Community!

Dit is niet wat je mag verwachten. Je krijgt een vervangend toestel, dan verwacht je niet dat je een toegangscode nodig hebt. Ik kan je helaas ook niet helpen aan de toegangscode. Deze zou er namelijk niet op moeten zitten. Ik sluit me daarom aan bij het bericht van ​@bnh: