Skip to main content
Vraag

Nieuwe iPhone 16 functioneert niet goed

• January 20, 2025
  • 3 reacties
  • 137 keer bekeken

Eind september heb ik mijn contract verlengt en hierbij een nieuwe iphone 16 besteld. Na levering bleek al snel dat deze steeds vast loopt op streamingdiensten zoals AppleTV+, Netflix, Spotify en luisterboeken. Ik ben daarom na een week met het toestel en de bon naar de winkel gegaan om deze te ruilen. Dit is toen geweigerd omdat ze het geen geldige reden vonden en kreeg als advies om contact op te nemen met Apple of langs de AMAC te gaan om te kijken of ze daar het probleem konden oplossen. Ik heb sindsdien met Apple Support contact gehad maar omdat het een niet bekend probleem is en op afstand niets geks wordt uitgelezen maar ze wel zien dat er wat fout gaat, ligt het zeker aan het toestel. De backup draait namelijk probleemloos op meerdere oudere toestellen dus daar ligt het niet aan. 

KPN heeft 3 weken, zonder vervangend toestel, over de “reparatie” gedaan en bij terugkeer kreeg ik de mededeling dat het toestel was nagekeken en niks mankeerde. Dus je raad het al: nog steeds stuk. Reconext geeft verder niet meer thuis, die heb ik meerdere keren gebeld maar zeggen hun werk te hebben gedaan.

En als ik nu bel wordt me beloofd dat ik terug gebeld wordt, maar blijft het bijzonder stil. En maar wel moeten betalen voor een toestel alsmede een dienst die ik niet volledig kan benutten omdat ik nu een oud toestel  in gebruik heb omdat KPN een defect toestel heeft geleverd.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• January 20, 2025

Je hebt het over "backup". Gebruik je een backup van je oude toestel op dit nieuwe toestel? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 20, 2025

Toestel is geïnstalleerd zoals aangegeven, overgezet vanaf het vorige toestel. Nadat verschillende apps zijn verwijderd(VPN) en de netwerkinstellingen zijn gereset is er gekozen om het toestel een keer naar fabrieksinstellingen terug te zetten en vervolgens alle noodzakelijke apps opnieuw vanuit de Appstore te downloaden om zo te voorkomen dat je een fout zou kopiëren. Dit heeft niet het gewenste effect gehad. Apple geeft aan dat het probleem niet bekend is, maar aangezien een backup van deze telefoon op een iPhone Xs probleemloos werkt het zeker aan het apparaat ligt, maar dat ze niet kunnen garanderen dat het probleem te vinden is als het niet uit de stresstest komt. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hè wat rot dat je toestel nog niet goed werkt ​@Kirsten vd. Ik lees dat dat nog steeds zo is, zelfs nadat ‘ie opgestuurd is geweest voor reparatie.

Het klopt dat een reparatie een aantal weken kan duren, dat is meestal tussen de 3 en 4 weken. Maar dan zou je er wel vanuit mogen gaan dat je toestel daarna goed werkt. Heb je sinds dien geprobeerd om telefonisch contact op te nemen met Reconnext? Het nummer is 0800 8200008. Zij voeren de reparatie uit en kunnen je helpen met alles rondom die reparatie.