Skip to main content

Volgende week ben ik van plan een nieuwe mobiel aan te schaffen, maar mijn abonnement (niet SIM-Only) loopt nog een tijdje door. Nu vraag ik mij af: kan en mag ik gewoon mijn huidige simkaart in dat nieuwe toestel stoppen?

Bij voorbaat dank.

Ja, dat mag.

Die twee zaken (telefoon en sim) staan gewoon los van elkaar.

Via de sim loopt je abonnement. En dat gebruik je m.b.v. een telefoon naar keuze.

Je zegt het feitelijk zelf al: een sim-only abonnement.

Maar ook bij een abonnement met telefoonlening staat het los van elkaar.


Beste Peter,
Bedankt voor de reactie! Nog één kort vraagje: past de simkaart ook in elke mobiel of is dat verschillend per toestel?

 


Dat verschilt per toestel. Je hebt standaard, micro en nano.

Een simkaart kan altijd kleiner geknipt. Nooit groter. Knippen mag alleen gebeuren met een speciale tang in een speciaalzaak. Anders is de kans heel groot dat de sim beschadigd.

Via deze pagina kan je gewoon een nieuwe sim aanvragen (je abo en nummer veranderen niet): https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/aanvragen.htm .

Dit zijn de formaten. Standaard (1) zit eigenlijk alleen in GSM's. In smartphones kan het micro (2) of nano (3) zijn.

 


Beste Peter,
Bedankt, nogmaals!


Hallo @Silvan Hoornstra Peter legt alles kraakhelder uit! Kun je er mee uit de voeten? Als je nog vragen hebt lezen we het graag.


Ik wil het voor de zekerheid nog 1 keertje vragen, aangezien er wel €749 uitgegeven gaat worden en ik dus zeker wil zijn: als ik een telefoon koop op bijvoorbeeld mobiel.nl dan kan ik daar gewoon mijn KPN Simkaart in doen wanneer het een los toestel is?

Sorry voor de herhaaldelijke vraag maar ik wil er bij zo’n bedrag graag zeker van zijn dat het werkt.


Ja. Dat kan gewoon. Heb ik ook gedaan, bij belsimpel. Weliswaar een ietwat goedkoper model, maar dat maakt niet uit.


Hallo @Silvan Hoornstra Geeft niks! Natuurlijk wil je het zeker weten. En ja. Het kan gewoon! :) 


@nick83 @Bart_ bedankt! 


Reageer