Skip to main content
Sticky

Nieuwe mobiele abonnementen: meer snelheid en meer data met SuperUnlimited+

Nieuwe mobiele abonnementen: meer snelheid en meer data met SuperUnlimited+
Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Nieuwe mobiele abonnementen bij KPN. Een wens die we veel lezen: meer mobiel internet buiten de EU. Daar zijn we mee aan de slag gegaan! We zijn verheugd om SuperUnlimited+ aan jullie voor te stellen en we hebben ook enkele bestaande bundels verhoogd. Daarnaast hebben we een nieuwe bundel toegevoegd voor gebruikers van Mobiel Internet én brengen we het Teens Unlimited graag weer onder de aandacht. Hieronder lees je meer!

SuperUnlimited+: hogere snelheid en roaming buiten de EU

Een roadtrip door de VS of op bezoek bij familie in Marokko? Met SuperUnlimited+ maak je gebruik van 25 GB per maand! Ook krijg je een hogere snelheid, meer MB's om te delen en een flink aantal GB's. Wat krijg je precies:

• 1000 Mbit/s snelheid
  • 100GB binnen Europa
  • 100GB MB’s delen binnen het huishouden
  • 25GB roaming buiten de EU: in VS/Canada, Turkije, Marokko, Suriname en het Caribisch deel van Nederland.

Aanpassing van de huidige abonnementen

Naast het introduceren van SuperUnlimited+, verbeteren we ook onze huidige abonnementen. Het 6GB abonnement wordt 8GB en het 12GB abonnement wordt 15GB. De snelheid van Unlimited300 verhoogt naar 400 Mbit/s!
Let op: als je een bestaand contract hebt, wordt je huidige bundel of abonnement niet automatisch aangepast. Bij het verlengen van je contract krijg je de mogelijkheid om over te stappen naar de nieuwe SuperUnlimited+ of één van de andere nieuwe bundels.

Jouw abonnement bekijken en/of aanpassen? Kijk in de MijnKPN app of op kpn.com!

Type abonnement Downloadsnelheid Uploadsnelheid
SuperUnlimited+ 1000 Mbit/s 200 Mbit/s
SuperUnlimited 600 Mbit/s 200 Mbit/s
Unlimited400 400 Mbit/s 150 Mbit/s
Unlimited50 50 Mbit/s  20 Mbit/s
Gelimiteerde abonnementen 300 Mbit/s 150 Mbit/s

DataOnly met Unlimited50

Ook onze mobiel internet abonnementen passen we aan. Je kunt vanaf nu kiezen tussen maandelijks 1 GB óf voor Unlimited50. Of je nu af en toe mobiel internet wilt gebruiken, of elke dag wilt streamen, je bent overal online met je laptop of tablet. Met Unlimited50 gebruik je tot 40 GB per maand in de EU en deel je maandelijks tot 40 GB!

Teens Unlimited

Wanneer de volwassenen meer internet krijgen, willen de kinderen dat natuurlijk ook. Speciaal voor jongeren tot en met 17 jaar is er Teens Unlimited. Niet nieuw, wel Unlimited! Voor onbeperkt #booktok, Spotify en 24/7 appen met je bestie. Met een snelheid van maximaal 300 Mbit/s en 30 GB per maand in de EU zit je nooit meer zonder internet. 

Veelgestelde vragen

In welke landen heb ik nu 25 GB?

Toon inhoud

In de VS/Canada, Turkije, Marokko, Suriname en het Caribisch deel van Nederland

Wat als deze 25 GB op zijn?

Toon inhoud

Als je in de VS/Canada, Turkije, Marokko, Suriname en het Caribisch deel van Nederland bent en je hebt 25 GB gebruikt, dan koop je via de MijnKPN app gemakkelijk een roaming bundel voor het betreffende land. 

Hoeveel mobiel internet kan ik per dag gebruiken in Nederland met een Unlimited abonnement?

Toon inhoud

Per dag gebruik je in Nederland zoveel internet als je nodig hebt. Verbruik je meer dan 20 GB in 1 dag? Dan activeer je zo vaak je wilt 2 GB extra. Via sms of gemakkelijk via MijnKPN. Zo internet je meteen weer op volle snelheid.

Krijg ik korting als ik gebruik maak van Combivoordeel?

Toon inhoud

Ja! Heb je meerdere abonnementen bij KPN, dan kan je gebruik maken van onze Combivoordelen. Meer informatie vind je ook op kpn.com/combivoordeel.

Is het mogelijk om het abonnement zowel naar boven als naar beneden aan te passen?

Toon inhoud

Ja dat kan, 1x per maand is het mogelijk om het abonnement naar boven of naar beneden aan te passen. Dit kan eenvoudig in de ‘Mijn KPN omgeving’ bij de optie ‘abonnement aanpassen’ (zie voorbeeld hieronder). Je kan je abonnement eventueel ook aanpassen naar een abonnement met een databundel. Dit kan dus naar elk goedkoper of elk uitgebreider type abonnement. Deze aanpassing is gratis.

Per wanneer gaat een aanpassing in?

De aanpassing gaat in met ingang van de volgende factuurperiode. Het is niet exact aan te geven met ingang van welke dag of datum die aanpassing ingaat. Dit omdat de facturatie-datum per klant verschilt.

Zijn de snelheden van de nieuwe KPN Unlimited Series gegarandeerd?

Toon inhoud

Het korte antwoord is: nee. De genoemde snelheden zijn maximaal haalbare snelheden. De snelheid die wordt ervaren is van vele factoren afhankelijk. Denk aan weersinvloeden, drukte op het mobiele netwerk, de afstand tot de zendmast, maar ook jouw eigen toestel. Wij kunnen daarom geen belofte afgeven dat de maximale snelheid altijd behaald wordt.

Is elk toestel geschikt voor de hoge snelheid van SuperUnlimited?

Toon inhoud

De maximaal haalbare datasnelheden zijn mede afhankelijk van de maximale snelheid die de mobiele telefoon aankan. Check op onze dekkingskaart welke snelheid jouw telefoon maximaal aankan.

Heb je een ouder (2G, 3G of 4G) toestel? Dan is het nog steeds mogelijk om deze te combineren met een van onze nieuwe 5G abonnementen. Het is wel belangrijk om de maximale haalbare snelheid van je toestel op onze dekkingskaart te bekijken.

Ik heb nu al een KPN Mobiel abonnement. Wordt mijn huidige bundel of abonnement automatisch aangepast als er nieuwe bundels beschikbaar komen?

Toon inhoud

Als je een bestaand contract hebt, wordt je huidige bundel of abonnement niet automatisch aangepast. Bij het verlengen van je contract krijg je de mogelijkheid om over te stappen naar de nieuwe SuperUnlimited+ of één van de andere nieuwe bundels.

Hoe Unlimited ga jij?

Wat ga jij doen met 100 GB? Laat het ons weten in de reacties en deel jouw ideeën met de community!

102 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4436 reacties
  • 24 maart 2025

De vraag voor sneller mobiel internet is hier op het forum in ieder geval al een paar keer voorbij gekomen, dus er zal vraag naar zijn. Waar ik vooral blij ben is dat Turkije, Marokko en de VS in dit pakket erbij zit. Denk dat we daar een hoop klanten erg blij mee gaan maken.

Verder eindelijk een data only abonnement met unlimited. Kunnen we eindelijk 097 nummers zonder limiet.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 24 maart 2025

Er wordt aangegeven dat ook enkele bestaande bundels verhoogd zijn. Geldt dat ook voor abonnees die al zo’n bundel hebben en zo ja, per wanneer wordt dat dan actief?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4436 reacties
  • 24 maart 2025
wjb schreef:

Er wordt aangegeven dat ook enkele bestaande bundels verhoogd zijn. Geldt dat ook voor abonnees die al zo’n bundel hebben en zo ja, per wanneer wordt dat dan actief?

Als het goed is veranderen de bundels per vandaag als je het aanvraagt:

6gb gaar naar 8gb, 12gb naar 15gb, unlimited 300 naar unlimited 400 en de data only 10gb naar naar unlimited 50.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Auteur
  • Moderator
  • 30845 reacties
  • 24 maart 2025

@wjb ik was te enthousiast😐. Dit geldt wél voor de huidige abonnementen, maar niet voor de al lopende abonnementen. Als je nu verlengt of overstapt naar KPN dan krijg je de hogere bundels. Ik heb het aangepast!

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 24 maart 2025

Aanpassen is nog niet mogelijk klopt dat?

Heb de oude bundels nog staan

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 174 reacties
  • 24 maart 2025

Het blijft compleet kansloos dat je jouw abonnement niet kunt aanpassen naar een duurdere variant.

Voor KPN meer geld. Zoals bedrijf als klant accoord met contact opbreking/upgrade.

Kan dus niet. Nou ja, de domme system van KPN kan het niet. Rechtsgeldig kan het wel.

Precies hetzelfde gezeik gehad met 1 Gbps naar 4 Gbps abo glas upgrade.

Je moet alleen iemand vinden die de systemen wel kan ‘manipuleren’.

De vorige keer wel de juiste persoon gevonden, nu helaas niet.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Als je contractvrij bent, kan je kiezen voor de nieuwe abonnementen middels een verlenging. Zit je nog binnen contract, dan kies je uit de abonnementsvorm die bij jouw huidige contract hoort. Je kunt dit overzicht vinden in de MijnKPN app. ​@netblade 

• 3445 reacties
  • 24 maart 2025
netblade schreef:

Aanpassen is nog niet mogelijk klopt dat?

Heb de oude bundels nog staan

Dat blijft ook zo. De nieuwe bundels krijg je alleen als je verlengt. Niet bij aanpassen. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 174 reacties
  • 24 maart 2025
Jeroen van KPN schreef:

Als je contractvrij bent, kan je kiezen voor de nieuwe abonnementen middels een verlenging. Zit je nog binnen contract, dan kies je uit de abonnementsvorm die bij jouw huidige contract hoort. Je kunt dit overzicht vinden in de MijnKPN app.

Nee echt?
En water is nat? Lang verhaal kort, als je al klant bent kun je nooit van iets nieuws genieten.
Ook al wil je er voor betalen.

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 24 maart 2025
Jeroen van KPN schreef:

Als je contractvrij bent, kan je kiezen voor de nieuwe abonnementen middels een verlenging. Zit je nog binnen contract, dan kies je uit de abonnementsvorm die bij jouw huidige contract hoort. Je kunt dit overzicht vinden in de MijnKPN app. ​@netblade 

Dit valt me vies tegen, is er een reden waarom jullie dit niet bij huidige abonnementen aanbieden? Dat zou betekenen dat ik de komende 2 jaar (want net verlengd)  maximaal 600mbit kan krijgen?

Zelfde geldt voor de onbeperkte bundel op datasims, kan ik ook niet kiezen...

• 3445 reacties
  • 24 maart 2025
5Guru schreef:

Het blijft compleet kansloos dat je jouw abonnement niet kunt aanpassen naar een duurdere variant.

Voor KPN meer geld. Zoals bedrijf als klant accoord met contact opbreking/upgrade.

Kan dus niet.

Het aantal klanten wat daar gebruik van zou maken is nihil denk ik. Het aantal klanten wat een stapje omlaag zou doen naar een goedkopere variant die er eerst niet was is groter denk.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 24 maart 2025
Jeroen van KPN schreef:

Zit je nog binnen contract, dan kies je uit de abonnementsvorm die bij jouw huidige contract hoort.

Wat bedoel je hiermee en wat zou je hiermee dan bewerkstelligen?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
wjb schreef:
Jeroen van KPN schreef:

Zit je nog binnen contract, dan kies je uit de abonnementsvorm die bij jouw huidige contract hoort.

Binnen een lopend contract kun je ook aanpassen naar beneden of hoger. Binnen de op dat moment geldende abonnementsvormen bij het afsluiten van het contract. 

5Guru schreef:
Jeroen van KPN schreef:

Als je contractvrij bent, kan je kiezen voor de nieuwe abonnementen middels een verlenging. Zit je nog binnen contract, dan kies je uit de abonnementsvorm die bij jouw huidige contract hoort. Je kunt dit overzicht vinden in de MijnKPN app.

Nee echt?
En water is nat? Lang verhaal kort, als je al klant bent kun je nooit van iets nieuws genieten.

Hiervan genieten kan natuurlijk wel als je al bestaande klant bent. Voorwaarde is dan wel dat je kunt verlengen. 

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 24 maart 2025
Jeroen van KPN schreef:
5Guru schreef:
Jeroen van KPN schreef:

Nee echt?

Hiervan genieten kan natuurlijk wel als je al bestaande klant bent. Voorwaarde is dan wel dat je kunt verlengen. 

Ja en de meesten kunnen dat niet, nogmaals wat is de reden dat enkel 'nieuwe’ contracten hiernaar kunnen wijzigen en huidige contracten niet? Odido deed daar nooit moeilijk over toen ik daar 3 jaar geleden nog zat en ze wijzigden een bundel in mijn voordeel. Ook in jullie voordeel trouwens daar ik bereid ben meer te betalen.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 174 reacties
  • 24 maart 2025
Jeroen van KPN schreef:
5Guru schreef:
Jeroen van KPN schreef:

Nee echt?

Dan moet je wachten tot juni in mijn geval.

In het geval van ​@netblade kan hij 2 jaar wachten!

Hij (en ik) willen meer betalen, voor een nieuwe dienst/abo. Kan niet alsdus KPN.
Echt compleet kansloos.

En nogmaals, juridisch kan het gewoon hoor. Als beide partijen accoord gaan.

Ziggo doet dit al jaren. Dat het niet kan bij KPN. Welke id..eale persoon heeft dit bedacht?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat is inderdaad de keuze die door KPN is gemaakt om te zeggen contract is contract. Zoals je dus ziet, snijden we hiermee dus eigenlijk in de vingers, door mensen die meer willen betalen toch niet over te zetten. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 24 maart 2025
Jeroen van KPN schreef:
wjb schreef:
Jeroen van KPN schreef:

Binnen een lopend contract kun je ook aanpassen naar beneden of hoger. Binnen de op dat moment geldende abonnementsvormen bij het afsluiten van het contract. 

Ik dacht al wel dat je dat bedoelde maar dat is mijns inziens dan dus niet een antwoord op de vraag van ​@netblade.

Ik snap ook oprecht niet waarom al lopende abonnementen niet gewoon meedoen in deze wijzigingen.

Abonnees met lopende abonnementen betalen waarschijnlijk meer dan abonnees die kunnen verlengen maar blijven dus wel achter in de geleverde diensten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8422 reacties
  • 24 maart 2025

Bij Simyo, dochter van KPN, werkt het niet anders.

Als er nieuwe abo-vormen komen met nieuwe data en prijzen, kun je daarmee alleen aan de slag als je kunt verlengen.

Ik denk dat het bij de meeste providers zo werkt.

Je hebt een contract voor een bepaalde dienst afgesloten voor een bepaalde prijs voor een bepaalde tijd en daar dienen beide partijen zich aan te houden.

Anders kun je net zo goed contractloos gaan werken, maar zo werkt het nu eenmaal niet in deze wereld.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 174 reacties
  • 24 maart 2025

@wjb dat is financieel nog te begrijpen. Contact is contract in die vorm.

Maar het is inderdaad zwaar klant onvriendelijke dat je geen nieuwe diensten kunt krijgen, zelfs als wil je meer betalen. Ik noem dat zwaar kansloos en zelf achterlijk.

Dat iets later minder kost is deel van het contact. Maar als je het verschil gewoon kunt aftikken en dan weer door. Plus eventueel administratieve kosten, geen probleem. Maar alles moet zo achterlijk tegenwoordig. Mensen kunnen om een of andere reden niets meer.

MennoG78
Superuser
  • 2790 reacties
  • 24 maart 2025

Het is tot op heden nog niet te kiezen.

Heb nu de oude vorm : KPN unlimited data en onbeperkt bellen/sms (deze heeft ook 75 gb in eu en snelheid staat gewoon open op het moment haal ik met speedtest 610 mbit down en up 195 met me mobiel.

Maar als ik het wil aanpassen kan dit niet.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Klopt ​@MennoG78, Als je contractvrij bent, kan je kiezen voor de nieuwe abonnementen middels een verlenging. Zit je nog binnen contract, dan kies je uit de abonnementsvormen die bij jouw huidige contract hoort. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 174 reacties
  • 24 maart 2025
JanD schreef:

Bij Simyo, dochter van KPN, werkt het niet anders.

Als er nieuwe abo-vormen komen met nieuwe data en prijzen, kun je daarmee alleen aan de slag als je kunt verlengen.

Ik denk dat het bij de meeste providers zo werkt.

Je hebt een contract voor een bepaalde dienst afgesloten voor een bepaalde prijs voor een bepaalde tijd en daar dienen beide partijen zich aan te houden.

Anders kun je net zo goed contractloos gaan werken, maar zo werkt het nu eenmaal niet in deze wereld.

Bij Odido en Ziggo (en Vodafone) kun je gewoon een nieuw contact starten terwijl de andere nog loopt.
Zeker als er meer betaald gaat worden. Nogmaals, juridisch als beide partijen het goed vinden, mag een bestaand contract gewoon opengebroken worden.

En anders, bied dan de optie tot afkoop/restant betaling. Dat komt precies op hetzelfde neer.
Op betaling van verschil in bedrag per maand met een nieuw contract.

Nog 3 maanden 26 euro per maand?
Ik wil NU contact 25 euro per maand? Dan krijg je dat contact + 3 maanden lang 1 euro extra (of meteen 3 euro betalen). Kan allemaal gewoon. Ja weet ik, allemaal omslachtig. Maar andersom is nog omslachtiger en waardeloos.

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 24 maart 2025
Jeroen van KPN schreef:

Dat is inderdaad de keuze die door KPN is gemaakt om te zeggen contract is contract. Zoals je dus ziet, snijden we hiermee dus eigenlijk in de vingers, door mensen die meer willen betalen toch niet over te zetten. 

Nou je wellicht onze opmerkingen door kunnen geven aan de verantwoordelijke afdelingen? Het zal vast een administratief iets zijn en dat begrijp ik best maar het wordt in eerste instantie gecommuniceerd alsof het voor iedereen geldt. Wat dus niet het geval is. En daar baal ik persoonlijk best flink van. Als ik dit had geweten had ik nog wel even 2 maanden gewacht met verlengen.

MennoG78
Superuser
  • 2790 reacties
  • 24 maart 2025
Jeroen van KPN schreef:

Klopt ​@MennoG78, Als je contractvrij bent, kan je kiezen voor de nieuwe abonnementen middels een verlenging. Zit je nog binnen contract, dan kies je uit de abonnementsvormen die bij jouw huidige contract hoort. 

ik ben al even contract vrij dus iets gaat niet goed bij jullie ;)

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 24 maart 2025
MennoG78 schreef:
Jeroen van KPN schreef:

ik ben al even contract vrij dus iets gaat niet goed bij jullie ;)

Waarschijnlijk moet je dan verlengen, omdat je nog in je oude abonnementsvorm wijzingen maakt, je krijgt pas de nieuwe vorm als je verlengt (kan ook met een maandabonnement overigens)

Reageer