Skip to main content
Sticky

Nieuwe mobiele abonnementen: meer snelheid en meer data met SuperUnlimited+

Nieuwe mobiele abonnementen: meer snelheid en meer data met SuperUnlimited+
Toon eerste bericht

102 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4429 reacties
  • 25 maart 2025
5Guru schreef:

@Shyrin van KPN ​@Erik van KPN het is toch belachelijk dat je als bestaande klant geen nieuwe producten/abonnementen van KPN kunt gebruiken vanwege een administratieve issue??

En (excuse my words) *** twee jaar moet wachten is toch schandelijk?

Ik ga mijzelf herhalen, dit mag je gewoon aanpassen wanneer zowel klant als bedrijf hiermee samen accoord gaan.

Misschien i.p.v. hier ‘tekeer gaan’ tegen klanten eens met dezelfde instelling jullie eigen managers aanpakken en vragen dit soort onzin op te lossen?

Laat mensen gewoon upgraden naar een nieuwe abonnement!

Shyrin heeft al aangegeven het intern doorgegeven te hebben. Dat het niet direct wordt aangepast kan Shyrin (of welke moderator dan ook) niks aan doen. De wens is duidelijk en de moderatoren van dit forum zijn niet in staat hier daadwerkelijk wat aan te doen behalve dus door het aan te kaarten zoals al is gebeurd.

• 3421 reacties
  • 25 maart 2025
5Guru schreef:

@Shyrin van KPN ​@Erik van KPN het is toch belachelijk dat je als bestaande klant geen nieuwe producten/abonnementen van KPN kunt gebruiken vanwege een administratieve issue??

Je hebt een contract afgesloten voor iets gedurende 1 of 2 jaar. Dat blijft gewoon de geselecteerde looptijd hetzelfde. Is dat nou zo vreemd? Als KPN daar aanpassingen in zou maken, dan zou KPN in principe contractbreuk plegen.

Het is bij thuisabonnementen ook zo. Als er nieuwe thuisabonnementen beschikbaar komen, dan kunnen klanten met een bestaand contract daar ook niet naar overstappen.

Dat is niet alleen bij KPN zo. Maar bijvoorbeeld ook bij Ziggo zo. Die hebben ook net nieuwe thuisabonnementen. Klanten met een vast contract moeten dit eerst uitzitten voor ze over mogen naar de nieuwe abonnementsvorm. 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28430 reacties
  • 25 maart 2025
5Guru schreef:

En (excuse my words) *** twee jaar moet wachten is toch schandelijk?

Ik ga mijzelf herhalen, dit mag je gewoon aanpassen wanneer zowel klant als bedrijf hiermee samen accoord gaan.

Misschien i.p.v. hier ‘tekeer gaan’ tegen klanten eens met dezelfde instelling jullie eigen managers aanpakken en vragen dit soort onzin op te lossen?

Laat mensen gewoon upgraden naar een nieuwe abonnement!

Nee, dit stopt hier. En ik verexcuseer je taalgebruik even niet. Niet alleen het scheldwoord, maar ook jouw insinuatie dat wij ‘tekeer gaan’ tegen klanten. Dat is niet wat hier gebeurt. We nemen berichten van onze klanten serieus, reageren daar serieus op, en zetten inhoudelijke feedback ook door naar de relevante afdelingen/mensen. Zo ook de hier geuite wens om binnen contract te kunnen overstappen naar een nieuwe abonnementsvorm.

Feedback is meer dan welkom, maar de manier waarop dit nu vanuit jou gaat is niet acceptabel, ook vanuit onze huisregels niet. Beschouw dit dan ook als een waarschuwing op dat vlak.

Voor nu geldt in ieder geval dat wij kiezen voor contract = contract.

Als je een contract bij ons afsluit ga je daarmee een verbinding aan voor die periode. Dat is de keus die je dan maakt.

Als wij nieuwe abonnementsvormen introduceren tijdens de looptijd van jouw contract zul je moeten wachten tot je kunt verlengen.

Of, voor de volledigheid: je kunt de keus maken om je huidige abonnement af te kopen. Wat dan inhoudt dat je de resterende maanden van je contract ineens betaalt en dan contractsvrij wordt. Waarna je zou kunnen verlengen. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 25 maart 2025

Erik van KPN schreef:

Voor nu geldt in ieder geval dat wij kiezen voor contract = contract.

Als je een contract bij ons afsluit ga je daarmee een verbinding aan voor die periode. Dat is de keus die je dan maakt.

Als wij nieuwe abonnementsvormen introduceren tijdens de looptijd van jouw contract zul je moeten wachten tot je kunt verlengen.

En daar maak je dus als bedrijf geen vrienden mee, net als een paar maanden terug toen de databundel vergroot werd voor een aantal abonnementen en dat daarbij de prijs van het abonnement met €1,25 verhoogd werd. Dat was een ongevraagde eenzijdige aanpassing van de overeenkomst (contractbreuk) die, hoe leuk bedoeld ook, niet bij iedereen in goede aarde is gevallen.

Ik ben het wel met ​@netblade en ​@5Guru eens dat het KPN zou sieren ook bestaande abonnees de keuze te bieden om naar de nieuwe snelheden over te stappen ook als een contract nog niet verlengd kan worden. Als je nu streeft naar customer-loyalty dan denk Ik dat een flexibele houding van KPN daar best sterk in bij zou kunnen dragen. Ik snap ook niet waarom een abonnee met een 6GB abonnement niet gewoon zonder poespas 8GB geleverd gaat krijgen, hij/zij betaalt immers evenveel en vaak zelfs meer dan de abonnee die een nieuw abonnement afsluit of wel al kan verlengen. Ik snap dat de gedachte achter die abonnementsaanpassingen is dat de abonnee gaat verlengen maar weet dat deze starre opstelling ook zou kunnen betekenen dat abonnees na afloop van hun contractperiode helemaal niet meer gaan verlengen en hun heil elders gaan zoeken omdat ze zich benadeeld voelen (meer betalen en minder geleverd krijgen).

Ferry1984
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 400 reacties
  • 25 maart 2025

Marlon92 schreef:

Het is bij thuisabonnementen ook zo. Als er nieuwe thuisabonnementen beschikbaar komen, dan kunnen klanten met een bestaand contract daar ook niet naar overstappen.

Dat is niet alleen bij KPN zo. Maar bijvoorbeeld ook bij Ziggo zo. Die hebben ook net nieuwe thuisabonnementen. Klanten met een vast contract moeten dit eerst uitzitten voor ze over mogen naar de nieuwe abonnementsvorm.

Nou dat is dus niet altijd zo. Juist bij het voorbeeld wat jij noemt (Ziggo) is dat niet correct. Bij Ziggo kan je gewoon “upgraden” naar de nieuwe abonnementsvormen ook al zit je nog in een contract vast. Enig punt is dan wel dat je eventuele kortingen kwijtraakt, maargoed dat vind ik dan wel weer fair. Althans ik zag dit dus bij een vriend die oktober 2024 naar Ziggo is gegaan die kreeg 9 maanden 50% korting en Espn en Ziggo Sport totaal voor 12 maanden gratis. Die korting van 50% vervalt direct alsmede het gratis kijken naar zowel Espn als Ziggo Sport totaal. Dus totaal niet interessant voor hem om naar de nieuwe abonnementsvormen te gaan die paar euro goedkoper zijn. 

Overigens, snap ik de keuze van KPN wel. Ikzelf heb februari vorig jaar bij introductie Superunlimited afgesloten voor 2 jaar met toen nog een extra korting van 5 euro zolang het abonnement loopt. Daar ben ik met mn volle verstand toen ingestapt. Dat abonnement kost nu gewoon 35 euro. En voor mij nu 33,25 (was bij aanvang 32,50) vanwege de inflatiecorrectie afgelopen jaar. Dat wordt dan misschien dit jaar rond of net iets onder de 35 euro maargoed in februari 2025 kan ik dan weer kiezen voor een nieuw abonnement. Wat ik alleen doe mits ik er echt aan heb want ikzelf zit niet te wachten op die superunlimited +.

• 3421 reacties
  • 25 maart 2025
Ferry1984 schreef:

Marlon92 schreef:

Nou dat is dus niet altijd zo. Juist bij het voorbeeld wat jij noemt (Ziggo) is dat niet correct. Bij Ziggo kan je gewoon “upgraden” naar de nieuwe abonnementsvormen ook al zit je nog in een contract vast.

Ik lees op het forum van Ziggo toch verschillende reacties van dat het niet kan.

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Nieuwe-internet-pakketten-Ziggo/td-p/1463798/page/3

"En als je een jaar abbo heb kan het niet heb net verlengd en kreeg als antwoord op de chat.

Het is echter niet mogelijk om het huidig abonnement 'open te breken' voor een nieuw abonnement."

Reactie van CobusR.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 237 reacties
  • 26 maart 2025

De meeste vragen die ik had zijn al wel beantwoord, maar toch heb ik er nog 1:

welke landen vallen binnen Europa? Er zijn landen binnen Europa die buiten Europa vallen, zoals Bosnië. Zijn deze landen nu ook toegevoegd?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14816 reacties
  • 26 maart 2025

Hi ​@Noway Dude,

Een overzicht van alle landen die bij ons binnen Europa vallen, vindt je hier: Welke landen vallen bij KPN binnen de EU?

MennoG78
Superuser
  • 2784 reacties
  • 26 maart 2025
Noway Dude schreef:

welke landen vallen binnen Europa? Er zijn landen binnen Europa die buiten Europa vallen, zoals Bosnië. Zijn deze landen nu ook toegevoegd?

Bosnie is ook geen Europa en anders leren we het op school verkeerd

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 26 maart 2025

Ik heb vandaag ook een telefonische poging gedaan... 

Triest dat ik blijkbaar bijna 2 jaar aan de oude abonnementen vast zit... Ik snap werkelijk niet waarom een upgrade omhoog niet wordt toegestaan..

Of dat er een optie komt om die 25 gb buiten de eu beschikbaar komt…

Net overgestapt van Vodafone naar KPN, misschien toch de verkeerde provider gekozen? 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 26 maart 2025
MennoG78 schreef:
Noway Dude schreef:

Bosnië is weldegelijk Europa, het behoort echter niet tot de EU. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 237 reacties
  • 26 maart 2025
MennoG78 schreef:
Noway Dude schreef:

We gaan landen zoals Marokko toevoegen aan Unlimited en landen die in Europa zijn, niet? Heel erg bijzonder dat landen als Bosnië en Servië er niet bij zijn.

MennoG78
Superuser
  • 2784 reacties
  • 26 maart 2025
wjb schreef:

Aai vandaar dat de kinderen het dan ook niet hoeven leren als Europees land me zoon moest vorige week alle landen leren daar zat deze niet in maar lees ook net alleen de EU landen inderdaad.

Maar het is sowieso vaag welke landen bij de Provider wel of niet tot de eu behoren.

MennoG78
Superuser
  • 2784 reacties
  • 26 maart 2025
wjb schreef:

Dit had bij VodafoneZiggo of Odido ook niet gemogen die geven ook aan contract is contract

• 210 reacties
  • 27 maart 2025

Noway Dude schreef:

We gaan landen zoals Marokko toevoegen aan Unlimited en landen die in Europa zijn, niet? Heel erg bijzonder dat landen als Bosnië en Servië er niet bij zijn.

Vraag en aanbod:

In Nederland hebben wij een grote Marokkaanse gemeenschap. Deze mensen hebben binding met Marokko, gaan daar geregeld naartoe voor familiebezoek, vakantie, bruiloften… Noem het maar op.

Dit geldt ook voor Suriname, Turkije, de Caraïben. We hebben ook een historie met de USA en Canada, de USA is daarnaast ook een land waar veel vakanties naartoe gaan.

Tuurlijk zullen er mensen zijn die denken van '’Ja maar ik kom uit Bosnië en kom daar graag!'’, dat is heel vervelend natuurlijk, dat dat land dan niet toegevoegd wordt… Maar op zo'n manier kan KPN heel de wereld wel gaan toevoegen. Ik denk dus dat KPN specifiek kiest voor een aantal landen, waar een groot deel van NL ook echt regelmatig komt.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 174 reacties
  • 27 maart 2025
JWoudstra schreef:

Ik heb vandaag ook een telefonische poging gedaan... 

Triest dat ik blijkbaar bijna 2 jaar aan de oude abonnementen vast zit... Ik snap werkelijk niet waarom een upgrade omhoog niet wordt toegestaan..

Of dat er een optie komt om die 25 gb buiten de eu beschikbaar komt…

Net overgestapt van Vodafone naar KPN, misschien toch de verkeerde provider gekozen? 

Mja opzich een prima provider met een geweldig netwerk.
Dat is het probleem niet. KPN is alleen altijd zo stug bezig. Ik kreeg ook pas 4 Gbps glasvezel voor elkaar via iemand die het WEL zomaar kan aanpassen (Rob Mun… help!). Deze man was van goede hulp.
Ik was echter bij hem terecht gekomen omdat KPN zelf allemaal pre-order beloftes niet nakwam en je dan moet dreigen de oranje kabels in de grond door te hakken (want verkeerd aangelegd, uiteindelijk ook dat gefixt na tig keer aandringen kpn/aannemer.)

Allemaal bureaucratische regels van mensen die tegenwoordig allemaal niets meer kunnen en snappen.
Ik heb inmiddels een oplossing gekregen via een andere KPN bron, ik heb een sim gekregen die ik onbeperkt kan gebruiken. Echter wil ik gewoon betalen en ervaren hoe het via de normale manier zou gaan, dus in juni gewoon via eigen abo ook.

Misschien moeten we eens een poll laten maken wanneer een providers wat nieuws/beters aanbied, maar wel voor een hoger bedrag per maand, hoeveel mensen dan bereid zijn dat te betalen en een nieuw termijn contract aan te gaan.

Bij Ziggo heb ik altijd een aanpassing en dan begint een jaar contact opnieuw.
Van Prive naar Zakelijk (want prive had slechte puma6 modem). Van Zakelijk naar Prive.
Maar lage naar hoge snelheid, met of zonder nieuwe korting.
Enige wat Ziggo als eis vraagt (vroeg?) is dat je weer minimaal een jaar verlengt.

Vodafone precies hetzelfde. Dikke actie nu 21 euro per maand voor Red unlimited, met combi korting.
Odido via wat omwegen ook 33 euro per maand voor 1 Gbit/s, met combi korting.

Edit:

Vanaf € 31,50 /mnd

Prijs, € 31,50 per maand

Bedrag is inclusief combivoordeel

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/sim-only

Eindelijk ook aangepast en gelijk aan maandelijks opzegbaar en 150 bel/sms.
Het kost wat belletjes maar dan wordt de misleiding stap voor stap minder.
Je moet nog wel zelf scherp blijven op de opties die je kiest, maar voorkeuren instellen zijn juridisch okay.

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 27 maart 2025

Bij Vodafone ga je alleen nagenoeg nooit boven de 200mbit uitkomen, Investeren in het netwerk doen ze daar amper en een algehele netwerkvernieuwing zoals bij KPN en onlangs Odido is daar nog nooit gebeurd.

Ik ben uitermate tevreden met de geboden diensten van KPN zowel vast als mobiel, alleen dit is dan weer jammer dat het door administratieve en beleidskeuzes dit niet voor huidige klanten geldt die nog binnen hun contracttermijn zitten. Mods doen hier uiteindelijk ook maar hun best en lopen waarschijnlijk tegen hetzelfde bureaucratische muurtje aan als wij dat lopen als we iets willen wat (nog) niet kan in het systeem zonder allemaal rare caperiolen.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 174 reacties
  • 27 maart 2025

@netblade ja en nee.
Vodafone heeft recentelijk heel Zaandam omgebouwd als voorbeeld. Toen waren er maar twee N78 sites bijgekomen. Maanden later ook een 3e site met N78 erbij.

Recentelijk een test gedaan in Amsterdam, de meerderheid van alle N78 sites zijn nu ook 10 Gbps.
Altijd een dikke 1200-1300 Mbps download en 200 Mbps upload.

Maar KPN is met dit 1 Gbps abonnement nu wel klaar voor de toekomst.
Bijna weekelijks worden er sites omgebouwd met N78 in de antennes.

Zie hier de laatste update:
https://antennekaart.nl/kaart/5g?scan=0501d4b5-d5cb-4fb7-9996-3a4a910f66ff&lat=52.23116398&lng=5.71838378&zoom=7&providers=kpn

En vergeet niet dat één site met N78 voldoende is om ook omliggende sites van N78 te voorzien.

Bij Odido werkt dat ook, Vodafone moet dat vinkje nog aanzetten.

Zo goed als alle KPN sites hebben een 10 Gbps aansluiting, dat biedt veel opties!

We hebben nu O K K, Odido Klik & Klaar. K K K klinkt toch wat minder 🤣

Odido is nu de absolute #1 met N78 sites en heeft ook steeds meer sites op 10 Gbps!

Maar het gaat nog jaren duren om op het niveau van KPN te komen.

De benaming 4G en 5G zijn leuk, maar opzich niet veel inhoudend.
Dat de providers nu bezig zijn met 10 Gbps en mogelijk in de toekomst nog meer, dat is de echte vooruitgang!

Via meerdere wegen wordt er nu bij KPN aangegeven dat de 1 Gbps aanpassing gewoon met oude abo's ook moet kunnen. Hopelijk wordt er geluisterd naar de mensen die al wat langer in dienst zijn en voor ons vechten! Tot die tijd, bidden? Of gewoon af en toe een 1 Gbps abo bestellen en binnen 14 dagen cancellen. Dan kun je in ieder geval even testen,

En tja, nodig is het echt niet, maar het is wel heel leuk.

netblade
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 27 maart 2025

@5Guru 

Via meerdere wegen wordt er nu bij KPN aangegeven dat de 1 Gbps aanpassing gewoon met oude abo's ook moet kunnen. Hopelijk wordt er geluisterd naar de mensen die al wat langer in dienst zijn en voor ons vechten! Tot die tijd, bidden? Of gewoon af en toe een 1 Gbps abo bestellen en binnen 14 dagen cancellen. Dan kun je in ieder geval even testen,

En tja, nodig is het echt niet, maar het is wel heel leuk.

Is dat informatie vanuit KPN zelf of partners, ik weet bijvoorbeeld dat er ook bedrijven zijn die gewoon hun eigen mnc, zoals voiceworks waar je gewoon ongelimiteerde uncaped toegang hebt tot het KPN netwerk. 

Ik blijf hopen dat uiteindelijk er toch wijzigingen zonder aan de duur van mijn contract te tornen, zo'n wijziging uit te voeren is.

Vodafone ben ik zelf niet helemaal objectief over gezien mijn ervaringen met die lui in het verleden, dus laat ik me daar maar al niet te veel over uiten hier, bovendien is het een KPN forum :) 

En vergeet niet dat één site met N78 voldoende is om ook omliggende sites van N78 te voorzien.

Bij Odido werkt dat ook, Vodafone moet dat vinkje nog aanzetten.

Haha die N78CA over meerdere sites blijft bijzonder, ik zit hier zeker een KM of 5 a 10 van de dichtbijzijnste N78 site, maar toch wil ik sporadisch dit in huis opvangen. En midden in de nacht heeft dit wel tot voordeel dat ik de 700Mbit bijna aantik.

• Slimmerik
  • 60 reacties
  • 27 maart 2025

Samengevat, erg jammer KPN..

1. Bellen vanuit je bundel kan nog steeds niet naar en in de extra landen waar je nu wel kunt internetten (25GB)
  2. Bestaande SuperUnlimited abonnees kunnen niet overgezet worden naar dit nieuwe abonnement

Willen jullie dit graag doorgeven aan de medewerkers die dit abonnement ter leven hebben geroepen?

Alvast bedankt.

• Helper
  • 58 reacties
  • 27 maart 2025
rsnhakan schreef:

Samengevat, erg jammer KPN..

1. Bellen vanuit je bundel kan nog steeds niet naar en in de extra landen waar je nu wel kunt internetten (25GB)
  2. Bestaande SuperUnlimited abonnees kunnen niet overgezet worden naar dit nieuwe abonnement

Willen jullie dit graag doorgeven aan de medewerkers die dit abonnement ter leven hebben geroepen?

Alvast bedankt.

Ik vermoed dat dit opzettelijk is. Ze hebben een tijdje terug ook bundels voor Canada, VS, Turkije, Marokko, de NL Antillen in het leven geroepen waar bellen niet in de bundel zit. Jammer dat je daar niet eens meer de 10 euro voor 100 minuten-bundel voor kunt kopen nu.

Mensen kopen dan toch geen lokale (e-)sim en de kans dat ze met KPN bellen/gebeld worden is groter, dus meer omzet.

Hoe dan ook als je toch niet zo veel belt dan is dit nieuwe abo wel echt een goede deal in deze landen, daar tippen Odido en Vodafone niet aan (behalve voor Turkije misschien).

• Slimmerik
  • 60 reacties
  • 27 maart 2025
EenRuud schreef:

Ik vermoed dat dit opzettelijk is. Ze hebben een tijdje terug ook bundels voor Canada, VS, Turkije, Marokko, de NL Antillen in het leven geroepen waar bellen niet in de bundel zit. Jammer dat je daar niet eens meer de 10 euro voor 100 minuten-bundel voor kunt kopen nu.

Mensen kopen dan toch geen lokale (e-)sim en de kans dat ze met KPN bellen/gebeld worden is groter, dus meer omzet.

Hoe dan ook als je toch niet zo veel belt dan is dit nieuwe abo wel echt een goede deal in deze landen, daar tippen Odido en Vodafone niet aan (behalve voor Turkije misschien).

Ik ga regelmatig naar Turkije maar ben helaas door het perfecte glasvezelnetwerk van KPN ook gebonden aan een KPN mobiel abonnement. Anders was ons huishouden direct overgestapt naar Vodafone. Nu ga ik mijzelf tegenspreken: ik zag net op de website van Vodafone dat je voor een Red Unlimited € 30 per maand betaald (bij meer dan 1 abonnement). Dat is erg netjes! Ik betaal nu € 26,50 bij KPN. Dus eigenlijk hoef ik niet eens bij KPN te blijven voor onze mobiele abonnementen. Hmm...

MennoG78
Superuser
  • 2784 reacties
  • 28 maart 2025

Ik vind het vooral jammer dat je niet knap kan zien wat je nu betaald en met nieuwe met korting etc.

Had wel verwacht van dit betaal je nu en dit straks.

• Topper
  • 12 reacties
  • 29 maart 2025

Het nieuwe SuperUnlimited+ is voor mij zeer interessant. Ik kom regelmatig in de VS en Canada.

Vraagje: ik heb ‘BESCHERMING AAN’ via SMS naar 1266 aan staan. Nu deze landen qua data binnen de bundel vallen (tot 25GB per maand), kan ik deze bescherming gewoon aan laten en na het landen verbinden met het mobiele internet aldaar?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@balken07, dat klopt! De bescherming gaat over data buiten je bundel

Reageer