Skip to main content
Sticky

Nieuwe mobiele abonnementen: meer snelheid en meer data met SuperUnlimited+

• March 24, 2025
  • 130 reacties
  • 5700 keer bekeken
Nieuwe mobiele abonnementen: meer snelheid en meer data met SuperUnlimited+
Toon eerste bericht

130 reacties

• Topper
  • March 29, 2025

Hoi ​@balken07, dat klopt! De bescherming gaat over data buiten je bundel

Dat is fijn 👌🏻 Als ik die 25GB verstookt heb, dan heb ik dus verder geen extra kosten? Het is wel fijn als ik niet hoef op te letten. Je antwoord lijkt dit al aan te geven, maar beter even concreet vragen. Dank!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 29, 2025

Klopt!

PPT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 6, 2025

Ik heb nu voor 2 jaar Unlimited50 gekozen, begint 27 april.

Op mijn aflopende oude stijl abonnement heb ik veel meer snelheid, >500 Mbps, maar op een locatie met slecht bereik is die al ±50 Mbps en dan gaat live streamen goed. Dit abonnement is ook voor internet thuis, telefoon is hotspot. Heerlijk, nooit dagen uitval omdat er ergens een kabel stuk is getrokken, onderweg nooit opletten op je bundel, streamen maar. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik heb sinds de introductie van het nieuwe SuperUnlimited Plus wat metingen verricht op open veld (Park Presikhaaf en naast gelegen bedrijventerrein), en ik kan daarom ook zeggen dat je qua downloadsnelheid ruim boven de 1000 Mbit/s uitkom, maar dat de uploadsnelheid iets achter blijft maar zeker goed te noemen is.

In mijn woonwijk (Presikhaaf) is Band N78 (3,5 GHz) inmiddels volledig geactiveerd, waardoor ik dus volop kan profiteren van mijn SuperUnlimited Plus abonnement.

Binnenshuis, zijn de snelheden lager.
Daar haal ik gemiddeld tussen de 250 en 300 Mbit/s aan downloadsnelheid.

Hier mijn metingen:

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • April 8, 2025

Hier haal ik die snelheden ook na ik het omgezet heb werkt lekker ben nu toch iets goedkoper uit met alles bij elkaar toch weer lekker en meer mogelijkheden

PPT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 6, 2025

Sinds 27 april Unlimited50 voor €26.50/maand. Snelheid op oude abonnement was >500Mbps, verschil is moeite niet waard om te upgraden naar duurder. 1080p live tv streamen gaat vlekkeloos, ook met 2 streams op 2 apparaten gaat het. Met 11 Mbps gaat streamen al, bleek tijdens zendmast onderhoud. Unlimited50 kan al glasvezel internet vervangen zoals ik doe. Zware gamers willen misschien écht snel en lage ping, met glasvezel.

Met meer gebruikers op de hotspot kan het zijn dat sneller en iets duurder abonnement het best uitkomt. 

KPN mag dit in een reclamecampagne verwerken als mogelijkheid voor bijvoorbeeld studenten. 🐈

PPT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 13, 2025

Delta komt met iets nieuws, Unlimited 5g + 25 TV zenders + ESPN compleet.

Voor mij in principe het ideale abonnement, afgezien van de Odido white spot op mijn adres. Gaat KPN een keer volgen met iets vergelijkbaars? Ik heb hier eerder over gepost, nu is er een schaap over de dam.

• May 13, 2025

Voor mij in principe het ideale abonnement, afgezien van de Odido white spot op mijn adres. Gaat KPN een keer volgen met iets vergelijkbaars? 

Dat denk ik niet. Dat zou ze alleen maar geld kosten en niets opleveren. Voor Odido en Delta is het een mogelijkheid om extra klanten binnen te harken. Dat is bij KPN bijna niet van toepassing. Bij KPN zullen er alleen maar heel veel klanten van een vaste aansluiting naar zo'n goedkopere mobiele aansluiting overstappen. Met als gevolg: monder inkomsten voor KPN. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Voor mij in principe het ideale abonnement, afgezien van de Odido white spot op mijn adres. Gaat KPN een keer volgen met iets vergelijkbaars? Ik heb hier eerder over gepost, nu is er een schaap over de dam.

Is alleen interessant als je ook internet van Delta afneemt, omdat de mobiele abonnementen van Delta voornamelijk voor hun eigen klanten bedoeld zijn.

Extra's bij Delta Internet + Mobiel

• Tot 7,50 korting per maand
  • Gratis dubbele data
  • Gratis tv-pakket met o.a. ESPN Compleet en Nick Jr. vanaf 10 GB

Het is dus niets anders dan een vorm van Combivoordelen die je als klant bij KPN krijgt.
Je dient dus vast internet met mobiel te combineren, om deze extra’s te krijgen.

Dus echt nieuw is het dus zeker niet, want KPN, Odido en VodafoneZiggo kwamen er eerder mee.

PPT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 13, 2025

Voor mij in principe het ideale abonnement, afgezien van de Odido white spot op mijn adres. Gaat KPN een keer volgen met iets vergelijkbaars? 

Dat denk ik niet. Dat zou ze alleen maar geld kosten en niets opleveren. Voor Odido en Delta is het een mogelijkheid om extra klanten binnen te harken. Dat is bij KPN bijna niet van toepassing. Bij KPN zullen er alleen maar heel veel klanten van een vaste aansluiting naar zo'n goedkopere mobiele aansluiting overstappen. Met als gevolg: monder inkomsten voor KPN. 

Ook KPN klanten met vaste aansluiting kunnen overstappen naar zo'n goedkoop alternatief. Als de tijd verstrijkt zullen nieuwe generaties ook hun eerste provider kiezen.....

5Guru
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • May 24, 2025

Of KPN heeft mijn abo alvast omgezet naar SuperUnlimited+

Welke pas volgende maand in gaat.

Of KPN heeft de 600 Mbps limiet afgehaald van de oude Unlimited abo's.

Ik haal nu 1200 Mbps op N78 3500 MHz sites.

5Guru
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • May 25, 2025

Of KPN heeft mijn abo alvast omgezet naar SuperUnlimited+

Welke pas volgende maand in gaat.

Of KPN heeft de 600 Mbps limiet afgehaald van de oude Unlimited abo's.

Ik haal nu 1200 Mbps op N78 3500 MHz sites.

Hmm KPN was gisteren bezig met de app en website. (Nu nog steeds niet goed, al zou het om 07:00 weer goed zijn, maar ja, waarom iets vertellen wat ooit klopt. Zeg dan gewoon; Ready when ready, pff.)

Anyways…. de speed cap zit er weer op. Zal toeval geweest zijn.

Gisteren even deze twee ge-upgrade 3500 sites getest:
https://antennekaart.nl/kaart/5g?lat=52.49412153&lng=4.79606866&zoom=15&providers=kpn

Perfect 1200 Mbps, zelfs op grote afstanden, buiten.

Ook bij thuiskomst overal 1200 Mbps waar 3500 MHz aanwezig is. Perfect.

Alleen nu weer netjes 580 Mbps (wat geen 600 Mbps is,, maar ok.)

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 29, 2025

Als ik een nieuw mobiel sim only abonnement afsluit voor mijn vrouw wat zijn dan de nieuwe abonnementen?

Heb laats ook een abonnement afgesloten voor mij zelf, en hebben dan alles van KPN.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Mout23! Je kunt alle Sim Only abonnementen op onze website vinden, dus daar kun je een keuze maken. 🙂 Leuk dat jullie dan beiden je abonnement bij ons hebben! 💚
Bedankt dat je voor ons gekozen hebt.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

😉

5Guru
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • June 18, 2025

Vraagje:

Wanneer kun je de snelheid aanpassen van een nieuw abo?

Na de bedenktijd of na één periode van een maand of iets dergelijks?

• U kunt uw abonnement één keer per maand kosteloos wijzigen. De wijziging gaat in vanaf de volgende factuurmaand.
    Huidig abonnement
    • KPN SuperUnlimited+ en onbeperkt bellen/sms€ 42,50 € 38,50
    • Korting zolang het abonnement loopt
    Kies een ander abonnement
  • U kunt uw abonnement niet wijzigen, omdat een wijziging naar ander product niet is toegestaan of omdat er een wijzigingsverzoek in behandeling is.

De bedoeling was één maand wat sites testen op volle N78 3500 MHz snelheid.
Daarna weer een tandje terug. De test resultaten zijn toch al klaar omdat ik pas heel laat de max snelheid kon testen. Was door andere opties al gedaan. Dank.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 18, 2025

Je kunt ná de eerste maand de wijziging aanvragen ​@5Guru, en een wijziging gaat altijd in per de eerste dag van de volgende periode. In de praktijk heb je dus de eerste twee maanden het abonnement waar je voor gekozen hebt. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 20, 2025

Ik vindt het een Super zet van KPN, om dit sterk concurrerende abonnement op de markt te zetten.
Het is zeker concurrent met het huidige Odido mobiele abonnement “Unlimited Premium”.

Want Odido Unlimited Premium kost (zonder kortingen) 49,50 euro per maand, terwijl KPN voor SuperUnlimited Plus maar 37,50 euro vraagt (zonder kortingen).

@Michel.uit.Arnhem 

Je was mooi op tijd, want inmiddels heeft KPN de prijs verhoogd naar 40,00.

https://www.kpn.com/shop/mobiel/sim-only/?internet=ja

SuperUnlimited+ € 40,00/mnd
  • Maximaal 1000 Mbit/s snelheid

• 100 GB per maand in de EU

• 25 GB per maand buiten de EU*

• Deel maandelijks tot 100 GB

*VS, Canada, Turkije, Marokko, Caribisch deel van het Koninkrijk en Suriname

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Noordzee 

Het is een kwestie van timen en de website in de gaten houden.
Al moet ik zeggen dat die 2,50 euro extra korting er enkele weken geleden ook nog was, bij het afsluiten van SuperUnlimited Plus, dus KPN gooit deze actie er wel vaker in heb ik het idee.

Maar dan nog blijft Odido met veel sim only abonnementen (zónder kortingen) duurder dan KPN.
Want ik denk dat maar weinig mensen, een sim only abonnement afsluiten van 49,50,- euro (Hello Unlimited Premium) bij Odido.

KPN is in vergelijking met Odido (en afhankelijk van gekozen abonnement) een stuk goedkoper.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • June 23, 2025

Prijs is nog steeds 37,50

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@MennoG78 

De actie van de extra 2,50 euro korting op het SuperUnlimited Plus abonnement, is inderdaad sinds vandaag (maandag 23 juni 2025) weer van toepassing.
Maar gisteren en de week ervoor, was het gewoon 40,- euro zoals mede community lid ​@Noordzee al schreef in zijn reactie richting mij.

KPN gooit zo af en toe deze korting bij dit abonnement.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • June 23, 2025

Hoi ​@MennoG78 

De actie van de extra 2,50 euro korting op het SuperUnlimited Plus abonnement, is inderdaad sinds vandaag (maandag 23 juni 2025) weer van toepassing.
Maar gisteren en de week ervoor, was het gewoon 40,- euro zoals mede community lid ​@Noordzee al schreef in zijn reactie richting mij.

KPN gooit zo af en toe deze korting bij dit abonnement.

Hmmm vaag vorige week nog die van een maat van me omgezet en toen was hij gewoon 37,50 voor 2 jaar verlengen.

Hij is 40 euro als je maandelijks opzegbaar kiest 

• Topper
  • October 2, 2025

Ik zie sinds vandaag dat dit SuperUnlimited+ abonnement bestaat, dat wist ik niet.

Ik zou graag willen upgraden naar dit abonnement. Mijn contract is per 18 jan 2026 te verlengen en deze loopt 17 mei 2026 af. Kan ik verlengen per 18 januari en gaat dan ook mijn nieuwe abonnement in? Of moet ik helemaal wachten tot 17 mei?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 2, 2025

Je kunt per 18 januari al wel verlengen, ​@Micverb. Maar het nieuwe abonnement gaat dan pas in op 18 mei. Wel krijg je, mocht je verlengen met een toestel, dat toestel gelijk in januari al.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 2, 2025

Hallo ​@Micverb Je kan in januari beginnen, maar het nieuwe abonnement begint pas in mei 2026.

Wanneer mag ik verlengen?

Bij KPN mag je 120 dagen (ongeveer 4 maanden) voor het einde van je contract vernieuwen.
Let op: je verlenging begint op de dag dat je huidige contract afloopt.

Ok, ik was iets te laat. ​@Erik van KPN was me net voor.