Skip to main content

Goedendag mijn ouders hebben beide een nieuwe telefoon samsung a53 en hebben vandaag beide geen netwerk ook de WiFi werkt niet. 

Wat kan ik daar aan doen zodra ik de vliegtuigstoel stand aan zet en weer uit doet de WiFi het even en ze kan kort even bellen maar daarna is het weer over met de pret.

Groet charissa

Welkom op het forum @Charissa83! Dat klinkt niet goed. Lukte het eerder op dezelfde locatie wel gewoon internet te gebruiken? Als dat zo is begin dan met het opnieuw de APN instellingen bijwerken

Wat de wifi betreft, lukt het alleen thuis niet of ook op andere locaties? 

In het uiterste geval kan je het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Daarmee raak je wel alle persoonlijke informatie op het toestel kwijt. Dus doe dat alleen als alle andere dingen niet werken. 

 


Hoe staat het er nu voor @Charissa83? Hebben je ouders weer een werkende verbinding?


@Charissa83 gezien we niks meer van je gehoord hebben ga ik er vanuit dat je een oplossing gevonden hebt. Mocht dat toch niet zo zijn laat het dan hier weten. Geef daarbij ook aan of je de aangegeven stappen al hebt doorlopen. Dan help ik je gelijk verder. 🙂


Helaas ik heb de stappen doornomen en ook op nieuw opgestart vanuit fabriek instellingen. We zijn terug gegaan naar de winkel een nieuwe telefoon gekregen alleen geeft deze dezelfde fout aan. En word ook warm en ook valt deze een soort van uit. Hij geeft dan zwart beeld met samsung logo aan na een kwartier start hij weer op.

Ik heb nu voor de tweede keer een scherm erop gezet dat zijn bijelkaar kosten van 50 euro drie keer naar de winkel gereden door eerder verkeerd advies. Ik begin het aardig zat te worden.  Maar ga de telefoon weer leeg maken en weer terug naar de winkel.


Het geld overigens bij 1 samsung a53 dit probleem de andere had zelf iets niet handig gedaan.  Maar het feit dat ik nu weer een nieuwe a53 hebt met dezelfde klachten is wel heel teleurstellend.

 


Het geld overigens bij 1 samsung a53 dit probleem de andere had zelf iets niet handig gedaan.  Maar het feit dat ik nu weer een nieuwe a53 hebt met dezelfde klachten is wel heel teleurstellend.

 

@Charissa83 dat snap ik. Als je de Samsung A53 wel in gebruik houdt wil je dan deze tips van samsung tegen over oververhitten eens proberen?

Zo niet is naar de winkel gaan inderdaad de beste optie. Ik denk niet dat het een fabricagefout is. Dan was er meer over te vinden geweest. Maar rondlopen met een te warme telefoon is ook niet de bedoeling. 


Ik heb ook iedere keer een melding gemaakt bij samsung. Volgens de kpn medewerker is het een software probleem en moet ik dus resetten naar fabrieks instellingen en dan niet alle apps eropzetten alleen het hoog nodige en dan kijken wat hij dan doet zo niet ga ik gewoon weer teug komen. Maar mijn glimlach word wel steeds kleiner. Het resetten en opstarten zonder iets er op te zetten duurde al weer 20 minuten.