Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe SIM: kant niet bellen en/of SMS'en

• August 27, 2025
  • 7 reacties
  • 46 keer bekeken

Sinds vandaag nieuwe simkaart in gebruik maar ik kan niet bellen en smsen maar ben volgens mijn telefoon wel verbonden met het kpn netwerk. Ik kan wel internet gebruiken. Wat moet ik doen. Ik heb al mijn profiel aangemaakt ben ingelogd en alles maar ik kom er niet uit. Ik kan ook geen medewerker spreken via de chat. 

Beste antwoord door Frietjemetsaus

Ik ben naar de kpn winkel geweest, ik heb een nieuwe simkaart gekregen. Ik weet niet wat het probleem was misschien had ik de verkeerde simkaart in de telefoon gedaan aangezien ik ook een tablet had met een simkaart erbij dus misschien was die voor de tablet? Ik kan nu gewoon weer bellen en smsen. Ik had gegoogled en ik zag dat er geen medewerkers beschikbaar zijn via de chatfunctie. Als het wat duidelijker vermeld was bij kpn dan had ik me tijd bespaard en frustratie haha. Er zijn dus ook helemaal geen medewerkers beschikbaar op de chat daar is kpn schijnbaar mee gestopt. Terugbelverzoeken en codes via sms ontvangen ging in mijn geval ook niet met de zgn probleemoplosser. 

7 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 27, 2025

Ik heb al mijn telefoon aan en uit gezet simkaart eruit gehaald en opnieuw erin gedaan enz  mn profiel aangemaakt ben ingelogd en kan wel internet gebruiken maar niet bellen of smsen. Probleemoplosser werkt niet want ik kan geen sms ontvangen met code, ik weet echt niet wat ik moet doen. Vandaag tussen 11 en 15u zou het overgezet worden. Ik kan geen medewerker spreken in de chatfunctie alleen een robot. Niet handig dit!!

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 27, 2025

Kun je met een medewerker chatten of alleen met een robot?!--startfragment>

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

!--endfragment>

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 27, 2025

De robot zegt.dat er altijd een medewerker voor je klaar staat op deze community. Maar ik zou niet weten hoe ik kan chatten met een medewerker!--startfragment>

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

!--endfragment>

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 27, 2025

Hoi ​@Frietjemetsaus, welkom op de KPN Community. Chatten met de KPN klantenservice is zover ik weet niet mogelijk. Je kan wel via de bot een terugbelverzoek maken, zodat een medewerker jou terugbelt. 

Mocht je liever niet telefonisch contact willen, zou je wel een DM op Facebook of X/Twitter sturen. 

Op dit forum helpen vooral KPN klanten elkaar. Mocht je willen dat wij meedenken, mag je altijd delen waar je vraag over gaat. :) 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Frietjemetsaus. Welkom op de community! Dat je internet wel werkt maar bellen en sms’en niet, is vervelend. Kun je aangeven of je inmiddels al kunt bellen en sms-en, of dat je een terugbelafspraak hebt ingepland met onze klantenservice?

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • September 2, 2025

Ik ben naar de kpn winkel geweest, ik heb een nieuwe simkaart gekregen. Ik weet niet wat het probleem was misschien had ik de verkeerde simkaart in de telefoon gedaan aangezien ik ook een tablet had met een simkaart erbij dus misschien was die voor de tablet? Ik kan nu gewoon weer bellen en smsen. Ik had gegoogled en ik zag dat er geen medewerkers beschikbaar zijn via de chatfunctie. Als het wat duidelijker vermeld was bij kpn dan had ik me tijd bespaard en frustratie haha. Er zijn dus ook helemaal geen medewerkers beschikbaar op de chat daar is kpn schijnbaar mee gestopt. Terugbelverzoeken en codes via sms ontvangen ging in mijn geval ook niet met de zgn probleemoplosser. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Frietjemetsaus. Fijn dat het bellen en sms’en weer werkt! 😊Â