Skip to main content
Vraag

Nieuwe sim werkt niet en nummer kan niet gekoppeld worden bij overstap met nummerbehoud

• April 10, 2025
  • 4 reacties
  • 44 keer bekeken

Ik ben overgestapt van zakelijk naar privé (KPN>KPN) en vandaag om 10:00 zou mijn nummer overgezet worden en zou ik de nieuwe simkaart kunnen gebruiken. Om 10:00 is mijn oude simkaart netjes gedeactiveerd, echter is de nieuwe niet actief gesteld. Als ik in de KPN omgeving mijn nummer wil koppelen aan mijn account kan deze niet gevonden worden.

Het is voor mijn werk en ook privé belangrijk dat ik goed bereikbaar ben, helaas kan ik op dit moment dus helemaal niet gebeld worden en heb ik alleen via wifi toegang tot internet. Klantenservice is niet bereikbaar via de chat en heb alleen de optie om een terugbel-afspraak te maken of hier op het forum een vraag te stellen. Het eerste is niet mogelijk gezien de omstandigheden, dus hier zijn we dan.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Knapperige 

Welkom op de community van KPN.

Ik begrijp uit je verhaal, dat je van een KPN Zakelijk mobiel abonnement bent overgezet naar een KPN  mobiel abonnement voor particulieren, en dat nummerbehoud vanmorgen uitgevoerd zou zijn.
Als ik zo bekijk, is er waarschijnlijk iets fout gegaan bij het porteren van je 06-nummer van de enne simkaart van KPN (zakelijk) naar je nieuwe simkaart (particulier) van KPN, waardoor je dus nu niet kunt bellen, gebeld kunt worden en internetten.

Mijn eerste vraag aan jouw is:

• Heb je de nieuwe simkaart van KPN (voor je particulieren abonnement) wel geactiveerd?

Als je die per post hebt ontvangen, dien je hem zelf nog te activeren wegens veiligheidsoverwegingen, zodat een onbevoegde niet met jouw simkaart kan bellen mocht die in verkeerde handen komen.

Het activeren van de simkaart doe je op de volgende pagina (klik op de link): Simkaart activeren

Mocht dat niet het probleem oplossen, dan dien je wel even contact op te nemen met de klantenservice van KPN, via een een telefoon van een ander (gezinslid, buren, vriend of kennis).
Bel dan als eerste met de Zakelijke klantenservice op 0800-0403, en zeg dat er mogelijk wat fout is gegaan met het porteren van je 06-nummer van Zakelijk naar Particulier.

De medewerker kan dan direct in het systeem controleren waar het eventueel fout is gegaan, en wat er aangedaan moet worden zodat je weer bereikbaar bent.
De Zakelijke klantenservice is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.

De klantenservice voor particulieren kun je telefonische bereiken op 0800-0402 maar die is in de avond gesloten, en bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 10, 2025

Hi ​@Michel.uit.Arnhem, bedankt voor je reactie. De simkaart heb ik een week geleden al geactiveerd volgens de instructie uit de brief (die ik bij de simkaart kreeg).

Ik ga proberen met een andere telefoon de klantenservice te bereiken.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Knapperige 

Laat nog even weten hoe het is afgelopen, en wat er nu precies aan de hand was.
Hopelijk ben je weer snel bereikbaar op je eigen 06-nummer.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 14, 2025

HI ​@Knapperige, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door Michel, waarvoor dank. Is het inmiddels gelukt om contact op te nemen en dit op te lossen? 
Â