Skip to main content

hallo , heb zojuist een nieuwe simkaart ontvangen voor mijn oude mobiele telefoon . omdat ik nog een oude telfort simkaart heeft . maar krijgt het niet voor elkaar om hem te activeren . hij geeft telkens een foutmelding als ik een pincode invoert . en daarna een netwerk blokkade . heb hem al een paar keer met de pukcode opgeheven , maar dan begint het verhaal weer van voor af aan . het liefst was ik even naar een kpn winkel gegaan voor hulp maar die zijn gesloten .

Hoi @Wim- . Hoe ga je precies te werk? Kun je dat beschrijven?


heb de oude telfort simkaart er uit gehaald en de kpn simkaart erin gestopt . en aangezet en deze vraagt de code . maar heb de code al talloze keren uitgevoerd maar krijg telkens een netwerk blokkade    . ik denk dat mijn mobiel een sim lock heeft , waardoor het niet lukt . 


@Wim- als het gaat om de pincode dan is deze standaard “0000”. Hiermee zou je de telefoon moeten kunnen ontgrendelen. Mocht je 3 maal de verkeerde pincode hebben ingevuld dan zal daarna de vraag worden gesteld de pukcode in te voeren. Deze staat op de pas waaruit je de simkaart hebt gedrukt. Pas wel op want als je deze 10 keer verkeerd intoetst wordt de simkaart geblokkeerd. De simkaart activeren kan je online doen via een ander apparaat. 


heb die getallen al een aantal keer geprobeerd maar hij blijft vergrendeld . heb hem ook eerst geactiveerd bij KPN .  het is een oude mobieltje van Telfort , samsung sgh-c270 .  ik heb ergens gelezen dat die niet simlock-vrij zijn . hij vraagt eerst de wachtwoord, die toets ik in. en daarna weer wachtwoord voor bevestiging, doe ik ook en dan vraagt ie de pukcode , die toets ik in en dan is ie weer vergrendeld ? onbegrijpelijk !  


het is een toestel van Telfort , dus ik denk dat er een simlock op zit .  heb het zelfde probleem van een ander gebruiker gevonden op o.a telfort forum .  is het mogelijk om een unlock code te krijgen van kpn ?  anders ben ik genoodzaakt een ander toestel aan te schaffen .


maar waarom heb ik een bericht gekregen van kpn om een nieuwe simkaart aan te vragen ? dit heb ik gedaan en vervolgens de simkaart verwisselt in mijn telfort mobiel . waardoor ik nu tegen een netwerk blokkade aan zit . alle pincodes en puk codes werken niet !  heb het vermoeden dat het toestel een simlock heeft .

*admin: comment uit verzameltopic naar eigen topic verplaatst


Hoi @Wim-, sinds geruime tijd worden telefoons niet meer met een simlock verkocht. Heb je de simkaart al wel kunnen activeren via deze pagina


ja, de simkaart heb ik via de computer geactiveerd . voor die activeren van die kpn simkaart werkte de mobiele telefoon nog met de telfort sim , daarna niet meer . dus ik zit nu met een kpn simkaart die niet werkt in mijn telfort mobieltje .


Ik heb slecht nieuws, @Wim- . Simlock is iets van lang geleden en wij hebben daar nu helemaal geen ondersteuning meer voor. Ik kan je hier dus niet bij helpen.

Mijn meest praktische advies is om (post lockdown) bij een GSM reparatie winkel langs te gaan. Die zijn daar vaak wel handig mee. 

 


Heb gisteren mijn mobieltje, oude SGH M150, met dezelfde problemen weer in gebruik kunnen nemen.

Zie topic Telfort simlock verwijderen. Succes.


heb die topic gelezen , maar ik zit met 2 problemen op mijn mobieltje . ten eerste de simlock , de tweede probleem is dat de toetsenbord niet helemaal goed werkt . met de simkaart er in, kan ik bij de pincode geen * intoetsen . dat gaat wel als de simkaart er uit is .