Skip to main content
Vraag

Nieuwe simkaart nodig voor Samsung A26 5G

• May 27, 2026
  • 6 reacties
  • 70 keer bekeken

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Hallo,

Ik moet voor me nieuwe Telefoon Samsung A26 5g een nieuwe simkaart bestellen blijft het nummer in gebruik op me huidige telefoon iphone 12 mini en die heb wel e-sim alleen de nieuwe die ik heb juist niet.

omdat de samsung a26 5g geen e-sim heb.

Groetjes David Meijer

6 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 27, 2026

Hallo ​@david_meyer25 

Als de telefoon (zoals de A26) geen e-sim heeft zal je een vervangende sim-kaart moeten aanvragen. Die plaats je dan in de Samsung A26, waarna de e-sim in de iPhone vanzelf buiten gebruik gesteld wordt. Jouw nummer is dan overgezet naar de A26.

Simkaart activeren of vervangen | KPN.com

Een simkaart voor je abonnement vervangen

Je vraagt eenvoudig een nieuwe simkaart aan in MijnKPN via je browser of in de MijnKPN app. Dit kost €4,99. Je betaalt de kosten via je telefoonrekening. Voor 18:00 uur online besteld? Dan heb je 'm binnen 2 werkdagen in huis. Gewoon met de post. → Simkaart vervangen

Sneller een nieuwe simkaart nodig? Ga dan langs 1 van onze winkels.→  Vind een winkel

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Dus als ik het goed begrijp gaat het pas in als ik de simkaart heb.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 27, 2026

Als je de simkaart hebt ontvangen, moet je die eerst online activeren. Ik verwacht dat de e-sim tot dat moment actief blijft. Ga anders naar een KPN winkel, dan helpt de medewerker je direct en loop je bellend de winkel uit met de simkaart in de A26.

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Als je de simkaart hebt ontvangen, moet je die eerst online activeren. Ik verwacht dat de e-sim tot dat moment actief blijft. Ga anders naar een KPN winkel, dan helpt de medewerker je direct en loop je bellend de winkel uit.

bij mij zit het zo dat ik via een bewindvoerder zit dus ik weet niet of het gelijk via de kpn winkel kan.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 27, 2026

Daar heb ik geen antwoord op. Overleg dat met de bewindvoerder.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@david_meyer25 en welkom op de community! Rbxx heeft hierboven al het juiste antwoord gegeven, bedankt daarvoor! Je nummer blijft gewoon hetzelfde als je een nieuwe simkaart aanvraagt of overstapt naar je nieuwe Samsung A26. Je huidige iPhone met e-sim blijft daarbij ook gewoon werken tot je overstapt. Daarna gebruik je de nieuwe fysieke simkaart in je Samsung.

Is het zo duidelijk, of heb je hier nog vragen over?