Skip to main content

Ik heb onlangs een nieuwe telefoon gekocht en tegelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om (met nummerbehoud) van een Prepaid account bij een andere provider over te stappen op een regulier belabonnement bij KPN.

Ik heb mijn nieuwe simkaart intussen ontvangen en al online geactiveerd, maar het abonnement gaat pas over enkele dagen in, ivm de nummeroverzetting.

Ik gebruik nu daarom nog mijn oude telefoon (met oude simkaart) om te bellen.

Kan ik mijn nieuwe KPN simkaart al wel in mijn nieuwe toestel plaatsen (ik snap dat ik er nog niet mee kan bellen), of moet ik daar mee wachten tot mijn oude simkaart niet meer werkt?

NB: ik kan mijn oude simkaart niet (tijdelijk) in mijn nieuwe telefoon plaatsen ivm verschil in simkaart maat.

Hallo @bwvo,
Jouw simkaart kun je het beste plaatsen op het moment dat je oude simkaart geen verbinding meer maakt met het netwerk. Pas dan is je nummer overgezet en kun je de simkaart plaatsen.
Je kan altijd je oude (huidige) simkaart in je nieuwe telefoon doen, mits deze het juiste formaat heeft. Er zitten geen simlocks o.i.d. meer op hedendaagse telefoons. Dus kan je prima doen tot je bent overgezet en dan plaats je je KPN simkaart.


Bedankt Chris

Dat was idd mijn punt. De oude sim heeft een ander formaat (micro) dan de nieuwe (nano), dus die optie van overzetten had ik ook al uitgesloten. Dan wacht ik gewoon tot de huidige sim in mijn oude toestel is “uitgewerkt”, voor ik de nieuwe sim in mijn nieuwe toestel plaats.


Hallo @bwvo,

Ah oke, nee dan wordt het lastig inderdaad. Er zijn ook mogelijkheden om simkaarten te knippen. Maar dat zou ik sowieso afraden omdat je heel dicht langs de rand van de chip moet knippen. Een kleine beschadiging kan al zorgen voor een defect. Duurt het nog lang dan voor je wordt overgezet?


@ChrisWissink Nee hoor, dat zou ergens volgende week al zijn, volgens de opgave van KPN. Zo lang hou ik het nog wel uit...


Oh dat is nog te overzien @bwvo! Hopelijk gaat het snel en kun je snel je nieuwe telefoon in gebruik nemen 🙂


Hoi @bwvo, welkom op het forum!  Veel plezier alvast met je nieuwe toestel en nieuwe nummer!