Skip to main content
Antwoord

Nieuwe simkaart werkt niet en e-sim aanvragen lukt ook niet

• November 25, 2025
  • 3 reacties
  • 40 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb gister mijn fysieke simkaart in mijn nieuwe iPhone 17 pro gestopt maar het werkt niet.

ik wilde een e-sim aanvragen, maar lukt niet, want ik kan geen berichten ontvangen.

KPN wil me bellen, lukt niet want de sim werkt dus niet.

Wat zou het probleem zijn?

uit een aan gezet.

instellingen al gereset. 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Jean_ine, een niet werkende simkaart komt nooit goed uit. Ik help graag! 

• Ben jij een nieuwe klant en dus net overgestapt? Controleer dan of je nieuwe abonnement actief is op de statuspagina. Je kunt dit ook controleren door te kijken of de simkaart van je huidige provider nog werkt
  • Voor alle andere opties kijk op de activatiepagina voor de simkaart
  • Is je telefoonnummer al wel actief en je wilt het overzetten naar je iPhone met een e-sim? Volg dan deze stappen om het te activeren zonder een sms te ontvangen

Laat je me hier weten hoe dit afloopt? 

3 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 26, 2025

Hi ​@Jean_ine, een niet werkende simkaart komt nooit goed uit. Ik help graag! 

• Ben jij een nieuwe klant en dus net overgestapt? Controleer dan of je nieuwe abonnement actief is op de statuspagina. Je kunt dit ook controleren door te kijken of de simkaart van je huidige provider nog werkt
  • Voor alle andere opties kijk op de activatiepagina voor de simkaart
  • Is je telefoonnummer al wel actief en je wilt het overzetten naar je iPhone met een e-sim? Volg dan deze stappen om het te activeren zonder een sms te ontvangen

Laat je me hier weten hoe dit afloopt? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 30, 2025

Heb al telefonisch contact gehad en het is opgelost 🙏🏽

Ik heb een nieuwe telefoon, simkaart over gezet maar dat werkte niet. 
Het bleek met E-sim te werken die ik in de KPN app in mijn account moest activeren 🫣

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 30, 2025

Zo makkelijk kan het soms zijn. 😊Blij om te zien dat alles nu goed werkt, dankjewel voor de terugkoppeling hier!