Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe telefoon aan een al lopend abonnement toevoegen

• April 17, 2025
  • 10 reacties
  • 195 keer bekeken

Ik moet echt een nieuwe telefoon, deze is bijna op. Is het mogelijk om die nu aan te schaffen en bij te voegen aan mijn abonnement? Dat ik een deel aflos en derest zal gaan via de maandelijkse facturen. Of is dit pas mogelijk wanneer ik mijn abonnement kan verlengen?

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Sterre1908 

Heb je bij jouw huidige abonnement al een toestellening? Of is dat abonnement Sim Only vanaf het begin? 

In het eerste geval zal je moeten wachten tot het abonnement verlengbaar is (4 maanden voor het einde). Als je nu een Sim Only contract hebt, kan dit na de eerste drie maanden voortijdig worden omgezet naar een nieuw abonnement met toestel. Dat kan geregeld worden in een KPN winkel of door te bellen met 0800-0402.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 17, 2025

Hallo ​@Sterre1908 ,

Koop die telefoon gewoon los in een winkel. Zet het simkaartje over en bellen maar. Bijkomend voordeel is dat je geen lening aangaat. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 17, 2025

Hiii!

Maar het probleem is dat de iPhone 15 zo belachelijk duur is, vandaar dat ik het liefst een deel aflos en de rest via de facturen. Als ik in 1x die hele telefoon moet kopen hou ik bijna geen vakantiegeld meer over hahaha.. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 17, 2025

Je kunt jouw huidige abonnement afkopen, maar ook dat kost jou een bedrag ineens. Wil je dat? Neem dan contact op met de klantenservice. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt door de klantenservice teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

• April 17, 2025

Hiii!

Maar het probleem is dat de iPhone 15 zo belachelijk duur is, vandaar dat ik het liefst een deel aflos en de rest via de facturen. Als ik in 1x die hele telefoon moet kopen hou ik bijna geen vakantiegeld meer over hahaha.. 

Dan koop je een ander toestel wat niet zo duur is.

• April 17, 2025

Je kunt jouw huidige abonnement afkopen, maar ook dat kost jou een bedrag ineens. Wil je dat? Neem dan contact op met de klantenservice. 

Dat is een belachelijk idee natuurlijk. Dit is de manier waarop mensen in de schulden terecht komen.

• April 17, 2025

Ik moet echt een nieuwe telefoon, deze is bijna op.

Deze iPhone is heel goedkoop maar zal vast ook snel op zijn 😋

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 17, 2025

Hallo ​@Sterre1908 

Heb je bij jouw huidige abonnement al een toestellening? Of is dat abonnement Sim Only vanaf het begin? 

In het eerste geval zal je moeten wachten tot het abonnement verlengbaar is (4 maanden voor het einde). Als je nu een Sim Only contract hebt, kan dit na de eerste drie maanden voortijdig worden omgezet naar een nieuw abonnement met toestel. Dat kan geregeld worden in een KPN winkel of door te bellen met 0800-0402.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 17, 2025

Nee Marlon, als ik een andere had willen kopen had ik deze vraag niet gesteld he, niet vooraan gestaan met uitdelen zeker?
Als je niks nuttigs te zeggen hebt op mijn vraag, blijf dan lekker weg van je toetsenbord én deze community. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 17, 2025

Bedankt RB!

Ik heb vanaf het begin al een sim only abonnement gehad, dus ik zal even bellen naar een winkel! :)

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Bedankt RB!

Ik heb vanaf het begin al een sim only abonnement gehad, dus ik zal even bellen naar een winkel! :)

Hoi ​@Sterre1908 

Als je al vanaf het begin een sim-only hebt bij KPN, zonder dat daarbij een toestel heeft gezeten, dan kan je na de 3e maand (na afsluiten van je contract) daar een smartphone aan toevoegen.
Dit kan dan met elk toestel naar keuze, dus ook de iPhone 15!

Dit kan alleen geregeld worden via de klantenservice van KPN op 0800-0402 (tijdens de openingstijden) of de direct via de verkoopafdeling van KPN op 088-765 00 17 (elke dag van 08.00 tot 22.00 uur) kies in het menu voor keuze 1.
Maar je kunt ook langsgaan bij een KPN Winkel bij jouw in de buurt, neem dan wel je legitimatie bewijs mee.

Wanneer mag ik verlengen? (KPN - Kennisbank)

Bij KPN mag je 120 dagen (ongeveer 4 maanden) voor het einde van je contract vernieuwen. Let op: je verlenging begint op de dag dat je huidige contract afloopt. Het is niet mogelijk om eerder te verlengen.

Hierop is 1 uitzondering. Heb je net verlengd met Sim Only, maar wil je toch liever een abonnement met telefoon? Dat kan 3 maanden na het bestellen van je Sim Only. Ga hiervoor naar de winkel of maak een belafspraak.

Houd er wel rekening mee dat dit alleen kan als je een echt Sim Only abonnement hebt. Je kunt niet het toestelkrediet van een abonnement met toestel afkopen om vervolgens opnieuw te verlengen met toestel.

Lees meer in deze kennisbank (waar bovenstaande ook staat vermeld):

Â