Skip to main content

Ik heb sinds een paar maanden een simonly abbonoment bij KPN.

nu gaat mijn telefoon gek doen en wil ik graag bij KPN een nieuwe telefoon toevoegen aan mijn al bestaande abbonoment. 
Is dit een mogelijkheid?

NVB16

Hallo @NVB16 ,

Je kunt gewoon jouw simkaartje verplaatsen naar jouw nieuwe telefoon. Daar ziet KPN niets van en jouw abonnement blijft hetzelfde. Je kunt de nieuwe telefoon overal kopen, dat hoeft niet persé bij KPN. 


Hallo @NVB16  een sim only abonnement kan worden opengebroken naar een abonnement met toestel. Hier zijn echter wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Zo dient het SIM-Only abonnement minimaal 3 maanden actief te zijn en is het alleen mogelijk om dit met de collega's van de klantenservice te regelen. Je kunt hen telefonisch bereiken via 0800-0402 (gratis) en via de chat. 

bron: sim only naar abo met toestel

Klantenservice is bereikbaar op de volgende tijden:
Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur.
Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
Zon- en feestdagen gesloten.
Bij een technisch probleem of een storing 24/7 bereikbaar.


Je kunt gewoon een toestel bij coolblue of belsimpel ofzo aanschaffen. Dat werkt gewoon.


Je kunt een telefoon kiezen die je in 1 x kan betalen. Dan heb je geen gedoe met een lening (en weer hogere maandlasten). En als je een lening zou willen dan kan dat als je abo minstens 6 maanden loopt. Je gaat dan wel een (nieuw) contract aan voor, naar keuze, 1 of 2 jaar. TIP: leen dan maximaal
€ 249 euro. Dan heb je geen BKR registratie.

Want van af € 250 heb je een BKR registratie. Wat ook weer nadelig kan zijn als je binnen de looptijd een hypotheek wilt afsluiten.