Skip to main content

Mijn telefoon is gestolen, nu heb ik een nieuwe besteld maar hier zit geen Sim kaart bij.

Hier heb ik dus nog niks aan. En bij alles wat ik zie om een kaart te kunnen bestellen ‘kan ik gebeld worden’. Maar ik heb dus geen nummer meer….

Hoe kom ik aan een Sim-kaart, waarbij ik ook nog mijn oude nummer behoud?

 

Vriendelijke groet,

Rick Beekman

Wat voor telefoon heb je? Eventueel kan je ook een e-sim nemen. Maar Ik denk dat het beste is, dat je even langs een KPN winkel gaat. Ze zeggen dat je daar weer bellend de winkel verlaat.


Galaxy A55, maar het vervelende vind ik dat ik juist naar de winkel ben geweest om het verhaal uit te leggen. Daar hebben ze de telefoon voor me besteld, maar blijkbaar zit daar geen Sim meer bij…
Had dan wel verwacht dat de medewerker daar het wist…

En om nu op mijn telefoon een e-sim te zetten is een verificatiecode nodig die naar je wordt gesmst… Wat dus niet kan.


Hallo @RicketDeRocket ,

Je kunt een vervangende simkaart aanvragen via de website: 

https://www.kpn.com/service/ugs/simkaart-e-sim-pukcode

Andere opties zijn (met een andere telefoon) bellen naar 0800-0402 of wat het snelste is: bij de KPN-winkel: dan krijg je het nieuwe simkaartje meteen mee. 

(Persoonlijk zou ik zelf niet voor e-sim kiezen, maar voor een gewoon simkaartje.) 


Galaxy A55, maar het vervelende vind ik dat ik juist naar de winkel ben geweest om het verhaal uit te leggen. Daar hebben ze de telefoon voor me besteld, maar blijkbaar zit daar geen Sim meer bij…
Had dan wel verwacht dat de medewerker daar het wist…

En om nu op mijn telefoon een e-sim te zetten is een verificatiecode nodig die naar je wordt gesmst… Wat dus niet kan.

Dan moet je dus even teruggaan naar de winkel. 


Daar was ik al bang voor…

Dan moet ik nog eens 2x 25 km rijden om iets op te lossen wat, na mijn verhaal te hebben uitgelegd, al opgelost zou moeten zijn….

 

Maar goed kennelijk geen andere keuzes wat voor die andere opties is telkens een verificatiecode nodig.


Daar was ik al bang voor…

Dan moet ik nog eens 2x 25 km rijden om iets op te lossen wat, na mijn verhaal te hebben uitgelegd, al opgelost zou moeten zijn….

 

Maar goed kennelijk geen andere keuzes wat voor die andere opties is telkens een verificatiecode nodig.

Zoals hierboven geschreven: 

Je kunt hiervoor ook bellen met 0800-0402. 


Hoi @RicketDeRocket, welkom op de community. Bij een nieuwe telefoon wordt geen simkaart geleverd, dat klopt. Alleen als er ook een vervangende simkaart is aangevraagd wordt er apart een simkaart opgestuurd. De snelste weg is, zoals gezegd, direct in de winkel. Daar kan je naar buiten lopen met een geactiveerde simkaart. Online bestellen kan ook, maar dan moet je er een paar dagen op wachten voor je 'm ontvangt.

Je kunt een vervangende simkaart aanvragen via de website: 

https://www.kpn.com/service/ugs/simkaart-e-sim-pukcode

Andere opties zijn (met een andere telefoon) bellen naar 0800-0402 of wat het snelste is: bij de KPN-winkel: dan krijg je het nieuwe simkaartje meteen mee. 

 

Meer over de e-sim kan je hier lezen: 

 


Daar was ik al bang voor…

Dan moet ik nog eens 2x 25 km rijden om iets op te lossen wat, na mijn verhaal te hebben uitgelegd, al opgelost zou moeten zijn….

 

Maar goed kennelijk geen andere keuzes wat voor die andere opties is telkens een verificatiecode nodig.

Zit er geen partnerwinkel, bv lokale belwinkel, dichterbij?


Reageer