Skip to main content
Antwoord

Nieuwe telefoon kopen vanuit het buitenland

• November 10, 2025
  • 6 reacties
  • 78 keer bekeken

Amrita van Veldhoven
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Mijn fairphone 3+ is afgelopen woensdag te nat geworden in Schotland. Nu wil ik graag via jullie een nieuwe kopen. EN wil er contact over hebben. Bellen lukt niet, Ik had een nederlands tel nr opgegeven voor een afspraak. De telefoontjes kwamen niet door.

Kan iemand van de kpn mij bellen via whatsapp?

Of is er een nummer dat ik kan bellen met een buitenlands telefoonnummer?

Beste antwoord door Marlon92

Je kunt bellen naar +31 6 1200 1200.

Je kunt t een nieuw toestel bestellen. Maar die word uiteraard niet naar Schotland verzonden. 

Als je contract nog loopt en je kunt nog niet verlengen, dan kun je niets. Een los toestel kopen kan alleen in de winkel van KPN. Niet via internet of telefonisch. 

En KPN gaat ook je contract niet open breken zodat je eerder kan verlengen. 

Als je nu een sim-only abonnement hebt wat al minimaal 3 maanden loopt, dan kan dat laatste wel.

6 reacties

• Antwoord
  • November 10, 2025

Je kunt bellen naar +31 6 1200 1200.

Je kunt t een nieuw toestel bestellen. Maar die word uiteraard niet naar Schotland verzonden. 

Als je contract nog loopt en je kunt nog niet verlengen, dan kun je niets. Een los toestel kopen kan alleen in de winkel van KPN. Niet via internet of telefonisch. 

En KPN gaat ook je contract niet open breken zodat je eerder kan verlengen. 

Als je nu een sim-only abonnement hebt wat al minimaal 3 maanden loopt, dan kan dat laatste wel.

Amrita van Veldhoven
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Dank je wel Marlon92!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 10, 2025

Anders ter plaatse nieuwe telefoon kopen. Simkaart overplaatsen. En je bent weer bereikbaar. 

Heb je de telefoon daar al eens ter reparatie aangeboden? Tenzij die in het water heeft gelegen.... Maar verregend is mogelijk nog wel te redden. 

Amrita van Veldhoven
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Dank Peter, de telefoon zat in mijn jaszak, dat was een waterplas.

Ben op een afgelegen eiland aan de westkust in Schotland, geen winkels of reparaties dichtbij. Denk wel dat ik hier een telefoon laat komen (bestel).

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 11, 2025

Denk wel dat ik hier een telefoon laat komen (bestel).

KPN stuurt alleen naar je Nederlandse adres.

Als je 'm daar wilt hebben zal een webshop moeten worden dan. Maar veel NL/BE webshops sturen ook weer niet naar buiten Nederland en België.

Amrita van Veldhoven
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Ja dat snap ik. Ik probeer of iemand hem uit NL mee kan nemen of ik bestel er een via de shop van faiphone, dank!