Skip to main content
Ivm reis naar Aziƫ wil ik mijn nieuwe samsung simlock vrij maken.

Als ik dit via kpn website wil regelen met imei nummer geeft deze aan dat het toestel niet bij kp

n geregistreerd is.. hoe kan dit?

Ik heb al een nieuwe toestel terwijl mijn nieuwe abbo pas in mei ingaat misschien heeft het daarmee te maken?
Op nieuwe toestellen zit sowieso al geen simlock meer.

Om dat te controleren kan je er een simkaart van een andere provider in stoppen en alles zou gewoon moeten werken.
Dat is niet in alle gevallen zo @wjb Het ligt er maar net aan waar je het haalt.



Belangrijk is ook om wat voor een telefoon het is? Apple is de enige die het in zijn leveringsvoorwaarden neerzet dat simlock verboden is
Dat is niet in alle gevallen zo @wjb Het ligt er maar net aan waar je het haalt.

Laat ik het dan anders zeggen, KPN plaatst al een zeer lange tijd geen simlock op toestellen die bij haar abonnementen worden geleverd.
Hoi @Melissawhoof, Wat leuk een reis naar Aziƫ! Dan wil je graag goed voorbereid zijn! Het toestel is al simlock vrij, een unlock code aanvragen via onze website is dan ook niet nodig.


BeSte @Marina_ Ik ben inmiddels in Vietnam en mijn telefoon accepteert de simkaarten van hier niet.

Er wordt gevraagd om een unlock code.

Enig idee wat dat dan betekend?
Hoi @Melissawhoof, Ik heb even rond gekeken op het internet, omdat je toestel wel simlock vrij is. Dit is dus niet het probleem. Vermoedelijk gaat het hier over een EMEA lock. Dit is een instelling van het toestel, door Apple daar geplaatst, waardoor de telefoon alleen bruikbaar is in de EMEA regio, en met simkaarten van door hun gecertificeerde providers. EMEA staat in dit geval voor Europe, Middle East & Africa. Als je in een van die gebieden zit, zou het gewoon moeten kunnen om een simkaart van een lokale provider te gebruiken. Zit je echter in Aziƫ, Australiƫ of Amerika dan lukt het niet. Wij kunnen de lock niet verwijderen. Apple kan de lock verwijderen.
Hnu @Marina_ maakt het nog uit dat ik een Samsung heb?
Gaat het hier misschien om een regiolock van Samsung?



Correctie, nee dat zal het niet zijn.
Nee dit is het niet, sorry voor de verwarring. Het is mij onduidelijk waarom andere simkaarten niet werken in jouw toestel. Je zou hierover nog contact kunnen opnemen met Samsung Support. Misschien is er toch iets vergelijkbaars waarom andere simkaarten niet werken in jouw toestel.


Een Samsung zal m.i. moeten werken met simkaarten van waar ook ter wereld.

Voor zover ik weet hebben die de wereld niet in regio's verdeeld zoals Apple. Een hier gekocht iPhone (EMEA) werkt met simkaarten van providers in Europa, Middle East en Afrika.



KPN brengt al jaren geen simlock meer aan in de telefoons. Aangezien ze geen korting meer hebben i.c.m. abonnement is dat niet meer nodig. Bij prepaid worden al een paar jaar geen telefoons meer verkocht, dus dan ook geen simlock.

Reageer