Skip to main content

Ik heb op mijn mobiel het NL alert niet ontvangen dat uitgezonden werd ivm de code rood voor het weer in NH. Op mijn werktelefoon (T Mobile) heb ik dit bericht wel ontvangen. Hoe kan dit?

Word er bij code rood überhaupt een nl alert uitgezonden dan? Lijkt me overdreven... ik bedoel... iedereen kan wel zien dat het slecht weer is buiten toch?


Dat hele code systeem is waardeloos, maar

Op mijn werktelefoon (T Mobile) heb ik dit bericht wel ontvangen. Hoe kan dit?

 

Kan dus best zijn dat het met zware storm bv “nodig” is


Heb je het halfjaarlijkse testbericht op 5 juni ook niet ontvangen @Mike Lima ?
Staan dan wellicht de NL-Alert meldingen niet aan in de instellingen op jouw telefoon?

Slecht weer is één ding @Nick83 , maar als er daken, bomen en vrachtwagens omwaaien is elke waarschuwing belangrijk.

 


De instellingen staan goed, alle testberichten kwamen wel binnen


De instellingen staan goed, alle testberichten kwamen wel binnen

Tja, dan waren de ontvangst omstandigheden toen wel goed en deze keer kennelijk niet.
Helaas is dat een beperking van een draadloos systeem.


Beste @Mike Lima, jammer om te lezen dat je 'm niet hebt ontvangen! In deze YouTube video van de Rijksoverheid wordt uitgelegd hoe het kan dat je geen NL Alert ontvangt:

 


Was je telefoon niet buiten die regio?

 


Was je telefoon niet buiten die regio?

De volgende opmerking suggereert wel binnen de regio.

Op mijn werktelefoon (T Mobile) heb ik dit bericht wel ontvangen. Hoe kan dit?

 


Was je telefoon niet buiten die regio?

De volgende opmerking suggereert wel binnen de regio.

Op mijn werktelefoon (T Mobile) heb ik dit bericht wel ontvangen. Hoe kan dit?

 

Late reactie, maar het kan ook goed zijn dat diegene aan de rand zat, en dat de andere werktelefoon was aangestraald op een zendmast die niet mee werd genomen bij de gekozen NL-Alert.


Gutgut… nee, mijn telefoon was niet buiten de regio, stond niet in de vliegtuigstand, ontving wel gewoon telefoontjes/appjes/smsjes, staat goed ingesteld (want testberichten komen gewoon binnen), stond niet “stil”… Dus… De werktelefoon had minder “streepjes” maar kreeg het alert wel binnen, oke, op een ander netwerk. Misschien is de oplossing om KPN gewoon vaarwel te zeggen, dat het andere netwerk betrouwbaarder is…