Skip to main content

Goede avond,

28 oktober 2019 heb ik via het formulier emigratie een opzegging gedaan voor nummers *** en *** , dit samen met bewijs van uitschrijving NL.

Ik heb gelijk een bevestiging ontvangen, dat het is verzonden en daarin stond dat er binnen 5 werkdagen reactie zou zijn.

Helaas 10 werkdagen verder nog steeds niets vernomen.

Graag wil ik een reactie van u hierover. Deze nummers worden niet meer gebruikt.

Mvg

Sonja

 

Admin: nummers verborgen i.v.m. privacy

 

Een opzegging regelen duurt enkele maanden bij kpn, sterkte!!


Oei, nou zover wil ik het niet laten komen.

Als ik binnen een paar dagen geen reactie heb zal ik andere maatregelen nemen.

Maar bedankt voor je reactie


Tijdens de looptijd v.h. abonnement:

Voor een emigratie buiten Europese Unie zouden de abonnementen gewoon opgezegd moeten kunnen worden. Binnen Europese Unie moeten de abonnementen uitgediend worden tot de einddatum (minimaal 1 maand voordien dan opzegging regelen).

Maar…

Zijn die abonnementen niet (al) over hun minimale looptijd van 1 of 2 jaar heen? Dan kan je gewoon opzeggen. Zeg je dan vandaag op dan stopt het over 1 maand (dus 8 december).

Zie op de site:
https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/emigreren.htm .


Hoi @schiebaby . Mag ik vragen naar welk land jij bent geëmigreerd? Zoals in @PeterG 's bericht te lezen valt, zijn er een aantal voorwaarden aan opzeggen verbonden.

Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik wil uiteraard met liefde kijken hoe de vork in de steel zit maar de ervaring leert dat, als het bijvoorbeeld fout is gegaan aan onze kant, je nog steeds contact moet hebben met onze retentie afdeling. De kortste klap is dan even met ze chatten.

https://www.kpn.com/service.htm → kies administratie → kies ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben → chat

 

 


Hoi Erwin

Volgens mij heb ik zo voldoende mijn profiel ingevuld.

Ik ben verhuist naar Turkije, dus buiten Europa. Al hoewel ik op de site zie staan emigratie en niet in of buiten Europa.

En PeterG ik heb dat formulier zoals je in mijn 1e bericht kan zien ingevuld, maar geen reactie (zoals aangegeven staat binnen 5 werkdagen) ontvangen, vandaar mijn bericht.


Hoi Sonja,

Dank voor de gegevens. Je hebt twee nummer. één daarvan (eindigend op 12) is sowieso contractvrij. Ik zie dat daar over gechat is en die zou per 13-12 opgezegd moeten zijn. Heb jij daar een bevestiging van gehad?

Het andere nummer is niet contractvrij. Hier is ook contact over geweest. De collega heeft toen gevraagd om een bewijsstuk. (van emigratie). Hier heb jij, zo te horen, gehoor aan gegeven.

Helaas zie ik daarna geen communicatie meer en ik vrees dat het is misgegaan. Ik wil je vragen om nogmaals contact te zoeken via de hierboven beschreven methode om navraag te doen.

Ik had het graag voor je gedaan maar zoals gezegd: Opzeggen kan en mag alleen de retentieafdeling. 

 


Hoi Erwin,

Nee wij hebben geen bevestiging gehad over het beëindigen van het nummer met 12 op het eind.

Voor het andere nummer zal ik de chat gebruiken en nogmaals de bevestiging vragen voor de stopzetting van beide.

Bedankt voor je inzet

Gr sonja


Ik naar de chat zoals boven besproken en wat denk je?

De medewerker kan mij niet helpen en verbind mij door naar afdeling opzegging.

Deze medewerker zegt dat dit 2 a 3 weken terwijl er duidelijk in de bevestiging staat dat er binnen 5 werkdagen een reactie zou zijn.

We zijn nu 2 1/2 week verder en nog niets vernomen. De medewerker zei ook dat hij niet kon zien of er überhaupt iets is binnen gekomen en moeten dus maar afwachten.

Is er dan werkelijk niemand die hier wel iets mee kan doen? 

De consumentenbond al ingeschakeld , ik hoop toch niet rechtsbijstand ook in te moeten schakelen.


Oef. Dat klinkt allemaal niet heel hoopgevend. Is dat andere nummer (die contractvrij was) nu wel goed opgezegd?  


Hoi Erwin

Zoals ik al aangaf kon hij mij geen info geven.

En ik begin nu onderhand wel een beetje boos te worden, omdat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd en geen stap verder kom.

Zoals je in de bevestiging kan zien, staat er binnen 5 werkdagen bericht, maar ben bijna 3 weken bezig. Deze is 28 oktober verzonden.

 


samen met dit formulier als bewijs emigratie


Ik heb je een privebericht gestuurd, Sonja. Kun je daar op reageren? 


Hoi @schiebaby . Via privéberichten heb ik één van de opzeggingen laten regelen. Die andere waar een bewijsstuk voor nodig is, lukte mij niet. Heb jij daar ondertussen een bevestiging van? 


Hoi Erwin,

Van 1 telefoon (812 op het eind) heb ik bevestiging dat dit een prepaid nr wordt dus abonnement wordt stop gezet. Dus dat is nog maar even afwachten.

Het andere nr (322 op het eind)nog niets, maar heb via de chat een emailadres  door gekregen(opzeggen@kpn.com.

Deze heb ik op 21 november een mail gestuurd met de emigratie formulieren en de bevestiging KPN. Ook hiervan bevestiging gehad, dat er binnen 14 dagen gereageerd wordt, naar tot toe nog niets gehoord. Ik heb duidelijk aangegeven dat er alleen per mail of whatsapp gereageerd kan worden.

Iets aanvragen is zo gebeurt, maar afzeggen is wel heel erg lastig schijnbaar. 


Jammer dat het allemaal zo lang op zich laat wachten. Ik geef je nu meer kans met dat e-mail adres dat je gebruikt hebt. Laten we ze nog even deze week geven om te reageren. 


Hoi Erwin,

Helaas nog steeds geen reactie op mijn mail naar opzeggen@kpn.com en wederom krijg ik een ontvangstbevestiging op 21 november dat ik binnen 2 weken een reactie krijg.

En het wordt nog mooier..…Weet je nog dat het nummer met 812 op het eind stop gezet kon worden zonder emigratie formulier

.ik heb hier bevestiging van gehad, het zou overgezet worden naar een prepaid,  maar krijg vandaag tot mijn verbazing een rekening van dit telefoonnummer.

Effe serieus dit kan toch niet...…

 


Hoi @schiebaby . Kan het zijn dat dat een slotfactuur is? Van dat andere nummer?

Ik ga morgen, als ik op kantoor ben, naar mijn collega's.  Ik houd je op de hoogte. 

(ik beloof je, uitdrukkelijk: De kosten worden hoe dan ook geregeld. Dat neemt niet weg dat het allesbehalve netjes verloopt, tot nu toe)


Hoi Erwin

Helaas dit is een factuur is van 1-12 TM 31-12, dit is dus een volle maand.

En je begrijpt dat als dit al zo moeilijk geregeld is om te regelen dan wordt  teruggave van het geld nog erger.

Het lijkt wel of niemand zijn post leest, jij bent de enige die reageert.

 


Hoi Erwin,

Ik heb eindelijk bevestiging dat het nummer met 322 op het eind is opgeheven.

Alleen nu staat er in de mail dat ik moet 350,- moet betalen, omdat deze vroeg tijdig is opgezegd.

Dit zijn niet de regels bij emigratie en het geleverde bewijs hiervan.

Ik heb contact gelegd via Facebook met KPN en die hebben het bij de afdeling gelegd voor de opzegging. Ook daar heb ik alle formulieren naar gestuurd, toch ontvang ik de bijgevoegde mail.

 


Op de site staat toch duidelijk dat dit niet het geval is

 


Hoi @schiebaby . Ik wilde het net voor je escaleren toen ik naam van een webcare collega tegenkwam. Die is er deze ochtend ook mee bezig.

Zij wist me te vertellen dat het gelukt is om alles stop te zetten en te crediteren. Ik hoefde dus niks meer te doen. En dit is hopelijk de doorbraak waar we op wachten. 

Ik ga er van uit dat je via social media nog even op de hoogte wordt gehouden. Mocht er onverhoopt toch nog onduidelijkheid zijn, zoek contact met mij!

 


Onze berichten kruisen elkaar. Aangezien mijn collega's van webcare dit voor jou hebben geregeld, kun je via hun vragen wat nu de status is? Anders gaat het allemaal door elkaar lopen.

 


Ik heb even met mijn collega gechat. Je hoeft je geen zorgen te maken om die mails.

Er zijn bedragen gecrediteerd. 

€391,34  en €43,21 om precies te zijn. Je kunt de mails over afkoopsom dus negeren. 


Hallo Erwin,

Dank je wel voor je inzet voor alles.👍👍👍👍

Ik zag dat er ook iets was bij Facebook, dus heb daar een reactie achter gelaten. Niet vanwege jou hoor, ik weet dat je achteraan zat. 

Maar ik wilde toch even alles uit de kast halen.

Zodra er nieuws is laat ik het je weten.

Nogmaals bedankt


Hoi @schiebaby . Via privéconversatie en met hulp van een webcare collega is het uiteindelijk allemaal goed gekomen.

Ik betreur dat dit zo'n lange route moest zijn. Mocht je ooit andere vragen hebben, weet je mij te vinden.