Skip to main content
Vraag

Nog steeds slecht bereik in Nieuw-Vennep Getsewoud

• May 17, 2026
  • 5 reacties
  • 34 keer bekeken

Ik zit al een lange tijd met slecht bereik in Getsewoud zuid Nieuw-vennep. Meerdere keren gebeld, en langs de winkel geweest nooit met een oplossing gekomen. Het ligt altijd aan mijn mobiel, terwijl gasten, mijn vriendin en ik met mijn prive + werktelefoon er last van heb. 

Wat kan ik hier aan doen? Als mijn wifi down is, kan ik niet bellen en ontvang ik geen internet op mijn telefoons in huis. Dit kan toch niet?

5 reacties

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Jowi9, welkom bij de community! Leuk dat je ons hebt gevonden. 😊

Als zowel jij, je vriendin als je privé- en werktelefoon hier last van hebben, dan klinkt het inderdaad niet als iets dat alleen aan één toestel ligt. Zeker niet als bellen en internet binnenshuis vrijwel wegvallen zodra de wifi eruit ligt.

Ik wil graag wat gerichter met je meekijken. Zou je kunnen aangeven:

• Gaat het vooral om slecht bereik binnenshuis of ook buiten in Getsewoud Zuid?
  • Hebben jullie vooral problemen met bellen, mobiel internet of allebei?
  • Gebeurt dit op 4G, 5G of maakt dat geen verschil?
  • En ervaren andere mensen met KPN in jouw omgeving dit?

Zou je daarnaast ook je geboortedatum en postcode + huisnummer willen invullen in je communityprofiel?

Dan kan ik kijken of er iets bekend is in jouw omgeving en gerichter met je meedenken. Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor moderators. 🙂

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 19, 2026

Hoi ​@Jowi9, welkom bij de community! Leuk dat je ons hebt gevonden. 😊

Als zowel jij, je vriendin als je privé- en werktelefoon hier last van hebben, dan klinkt het inderdaad niet als iets dat alleen aan één toestel ligt. Zeker niet als bellen en internet binnenshuis vrijwel wegvallen zodra de wifi eruit ligt.

Ik wil graag wat gerichter met je meekijken. Zou je kunnen aangeven:

Zou je daarnaast ook je geboortedatum en postcode + huisnummer willen invullen in je communityprofiel?

Dan kan ik kijken of er iets bekend is in jouw omgeving en gerichter met je meedenken. Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor moderators. 🙂

Hi, bedankt voor je reactie, hier antwoord op de vragen:

Buiten huis in mijn tuin, 1 streepje en binnen 0.

Allebei, binnen huis niet te doen. Ook onze gasten hebben hier altijd last van.

Geen verschil.

Hetzelfde.

• Zou je daarnaast ook je geboortedatum en postcode + huisnummer willen invullen in je communityprofiel?

Gedaan!

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Jowi9, bedankt voor het invullen! Dat klinkt inderdaad niet zoals het hoort, zeker niet als meerdere toestellen en andere mensen in de omgeving hier last van hebben.

Wat ik nog wel benieuwd naar ben: ervaren jullie dit echt alleen in en rondom huis, of bijvoorbeeld ook op andere plekken in Getsewoud Zuid, zoals bij de supermarkt of verderop in de wijk? Anders lijkt het mij namelijk meer een lokaal dekkingsprobleem rondom de woning zelf.

Als ik op dit moment kijk, zie ik vanuit onze kant geen meldingen of werkzaamheden bekend in de omgeving. Daarom raad ik je wel aan om hiervoor alsnog een weer een belafspraak te maken, zodat dit verder onderzocht kan worden! Goed om de punten hierboven dan meteen uit te leggen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 21, 2026

Hoi ​@Jowi9, bedankt voor het invullen! Dat klinkt inderdaad niet zoals het hoort, zeker niet als meerdere toestellen en andere mensen in de omgeving hier last van hebben.

Wat ik nog wel benieuwd naar ben: ervaren jullie dit echt alleen in en rondom huis, of bijvoorbeeld ook op andere plekken in Getsewoud Zuid, zoals bij de supermarkt of verderop in de wijk? Anders lijkt het mij namelijk meer een lokaal dekkingsprobleem rondom de woning zelf.

Als ik op dit moment kijk, zie ik vanuit onze kant geen meldingen of werkzaamheden bekend in de omgeving. Daarom raad ik je wel aan om hiervoor alsnog een weer een belafspraak te maken, zodat dit verder onderzocht kan worden! Goed om de punten hierboven dan meteen uit te leggen.

Maar ik heb al meerdere keren gebeld, maar het advies is steeds om langs een winkel te gaan en naar mijn telefoon te laten kijken.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Jowi9, dan snap ik goed dat je daar inmiddels een beetje klaar mee bent. Vanaf de community kunnen wij hierin helaas niet verder helpen. Daarom is het toch belangrijk om nogmaals een belafspraak te maken en daarbij duidelijk uit te leggen dat:

• het probleem bij meerdere mensen speelt;
  • er al andere telefoons én simkaarten/eSIMs getest zijn;
  • en dat het dus niet om één toestel lijkt te gaan.

Dan lijkt het mij eerlijk gezegd onwaarschijnlijk dat je opnieuw alleen naar een winkel gestuurd wordt, omdat er inmiddels wel meerdere aanwijzingen zijn dat het mogelijk om een lokaal dekkingsprobleem gaat.

Laat vooral hier nog even weten hoe dat afloopt! 🙂