Skip to main content

Ik krijg op mijn mobiel constant de melding van norton safe web over een onveilige site:

 

http://kpn.entitlements.io3.com:443/

 

maar ik heb niks open, geen app van kpn of website. Wat kan dit zijn?

Ik krijg sinds gisteren dezelfde melding. 


Ik krijg sinds donderdag Avond deze melding al.


Same here! Wordt er een beetje gestoord van. Dacht dat het aan een phishing sms lag, maar die heb ik niet geopend. 


Is er iemand die weet wat je hier mee moet?


Entitlement betekent (volgens Google) aanspraak of recht/  Heeft het misschien iets te maken met MultiSIM?  Op de mobiel van mijn vrouw krijgen we die melding ook van Norton (ze heeft een Apple Watch cellulair) maar niet op mijn mobiel van Norton. Ik heb geen multiSIM


Entitlement betekent (volgens Google) aanspraak of recht/  Heeft het misschien iets te maken met MultiSIM?  Op de mobiel van mijn vrouw krijgen we die melding ook van Norton (ze heeft een Apple Watch cellulair) maar niet op mijn mobiel van Norton. Ik heb geen multiSIM.

Lijkt mij ver gezocht.


Ik heb sinds paar dagen multisim. Daarvoor kreeg ik de melding niet. Dus heeft misschien wel daar iets mee te maken? 


Ik heb sinds paar dagen multisim. Daarvoor kreeg ik de melding niet. Dus heeft misschien wel daar iets mee te maken? 

Denk niet dat het daar iets mee te maken heeft. Ik heb geen multisim en krijg de meldingen ook.


Ik heb gebeld met de helpdesk en er wordt een melding gedan bij het incidententeam. Zijn zoeken het uit en mogelijk wordt het hier terug gekoppeld.

 

Misschien een certificaat fout of een ander iets mbt een van de kpn apps.


Hallo allemaal, wat vreemd dit! Wanneer krijgen jullie de melding? Zomaar ineens? Of tijdens het gebruik van een bepaalde app, internet o.i.d.? Kan je eens een screenshot plaatsen van de melding? En welke toestellen gebruiken jullie?


Het domein van die melding is niet kpn.com maar io3.com en dat is een domein behorende bij truphone.com.

Zou het iets met eSIM te maken kunnen hebben?


De melding krijg ik de hele dag door, ook ‘s nachts als ik lig te slapen. De ene dag vaker als de andere. Heb Iphone 14 pro. 
 

 


De melding krijg ik de hele dag door, ook ‘s nachts als ik lig te slapen. De ene dag vaker als de andere. Heb Iphone 14 pro. 
 

 

ja die krijg ik ook! iphone 12 net geupdate naar IOS17 en ik heb een esimm voor mn iWatch.


Dank!

En jullie zijn niet pas net Norton Safe web gaan gebruiken? Dat gebruiken jullie al langer, alleen de melding komt nu pas? 

Gebruiken jullie inderdaad een esim? En is deze van KPN? 


Gebruik Norton Safe al langer en krijg deze melding vanaf donderdag. Heb iPhone 15 en heb fysieke simkaart omgezet naar esim en dit maakte niets uit. Ook esim overgezet naar iPhone 13 en kreeg hier ook de meldingen. Heb de meldingen van Norton maar uitgezet.


Mijn collega's van de technische dienst hebben nog wat vragen doorgegeven:

  • is er ook contact geweest met Norton hierover? Zo ja, geven zij aan niets te kunnen betekenen?
  • Staat de datum en tijd goed ingesteld op het toestel? Dat is nodig om een goede beveiligde verbinding op te zetten.
  • Ervaren jullie dit alleen via mobiel internet of ook via wifi? In het geval van alleen mobiel internet, willen we er graag verder naar kijken. Als het ook via de wifi is, dan vermoeden we dat je toch bij Norton moet zijn.
  • Komen de meldingen bij iedereen zomaar uit het niets, of bij sommigen ook als er bepaalde websites worden bezocht? En zo ja, welke websites dan?

bij mij alleen op mijn telefoon. Daar heb ik norton safeweb.

 

En alleen als ik thuis ben (dus via de wifi) niet onderweg.

 

Zodra ik thuis komt en mijntelefoon verbinding maakt met mijn (KPN) glasvezel netwerk via wifi dan krijg ik (soms) deze medling. Verder gewoon random.

 

Ik kan eenvoudig doorklikken en de site accepteren als trusted, maar dat doe ik niet ivm de soort website waarnaar wordt verwezen.

Verder komende meldingen random. Ik heb nu mijn iWatch niet om, misschien daarom nu minder (geen).

stefan


bij mij is het op wifi en 5G. Heb Norton ook verwijderd gehad en dan word deze melding in de beveiliging van mijn router tegengehouden. Datum en tijd staan goed en de meldingen komen uit het niets. 


Ik krijg de meldingen ook alleen thuis op mijn telefoon. Heb wifi van kpn. Fysieke simkaart van kpn en sinds afgelopen woensdag multisim ivm IWatch van kpn. Afgelopen  week ook geupdate naar Inmiddels ios 17.0.3. 
Datum en tijd staan goed. 
Nog geen contact met Norton gehad. 


Had in mijn iPhone 13 Pro esim van simyo zonder problemen. Na het installeren van de esim van kpn kreeg ik gelijk meldingen. Tijdens dit schrijven een melding op mobiel netwerk.


Ook ik krijg op mijn iphone continu dezelfde melding sinds een dag of 3. Op de ipad nergens last van. 
erg irritant vooral in de nacht. Is volgens mij begonnen na laatste update applewatch. Dit is bij mij tevens ook het enige verschil tussen iphone en ipad. De watch is verbonden met telefoon en niet met ipad.


@StefanSJF, @MarcelKerd, @Mira01, @Diane H (en anderen die dit ervaren) willen jullie je forumprofiel aanvullen met je adres, 06-nummer en evt. klantnummer? Dan ga ik toch een ticket aanmaken richting onze technische dienst. Vooralsnog hebben we niet direct een idee waar het aan kan liggen, maar we zoeken het graag uit. 


heb profiel geupdate.

 

fijn dat jullie dit gaan uitzoeken!


Profiel geupdate


Profiel geupdate.