Skip to main content

Hi, ik heb sinds enkele weken mijn nieuwe Esim in gebruik met mn oude nummer. Overgestapt van Vodafone naar KPN. Ik heb mijn Vodafone simkaart er ookal uitgehaald. Maar nu krijg ik continu deze melding, al een week. Terwijl ik dit nummer gewoon nog heb, maar dan nu via KPN in vorm van een E sim. 
 

wat moet ik hiermee doen? 

Bij instellingen, berichten, imessage uitzetten. (evt ontvangen imessage berichten blijven gewoon bewaard / zichtbaar)

Facetime ook uitzetten.

 

Vervolgens opnieuw imessage aanzetten, hierbij wordt er opnieuw een imessage activatie sms verstuurd vanaf jouw iphone (en de nieuwe esim) naar Apple, en is er weer correct gekoppeld met je nummer.

Facetime weer aanzetten.

 

Dit zou voldoende moeten zijn  om het weer te laten werken.


Het probleem is niet verholpen daarmee


Dan kan je via de volgende manier de registratie ongedaan maken:

https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage/nl/nl
 

Vervolgens opnieuw activeren op je iphone zelf.

Eigenlijk had je, voordat je overging naar KPN, al moeten deactiveren, toen functioneerde je oude sim nog, maar daar is het nu te laat voor.

Bovenstaand zou iig moeten werken.


Ik had nog geen iphone maar een samsung hiervoor. Het probleem is ontstaan op de iphone. Gebeurt er niks met mijn eigen nummer? Want ik heb wel het huidige nummer in gebruik namelijk. Daarom begrijp ik ook niet waarom ik deze melding blijf houden. 


Toen je de iphone net nieuw had, heb je zeker eerst nog je Vodafone Simkaart hierin gehad, voordat de portering naar KPN was voltooid?

 

Met je eigen nummer gebeurt verder niks hoor, alleen de huidige koppeling met Apple Imessage/Facetime wordt verwijderd.

Op je toestel kan je deze dan weer opnieuw koppelen (zodra je de dienst aanzet wordt er een activatie sms verstuurd naar Apple)


Ik krijg niets meer geactiveerd. Nummer nu verdwenen in de instellingen en krijg geen activatie stap als ik het opnieuw aanzet. 


Mijn hele e sim is er nu uit en kan deze niet meer opnieuw activeren. Kan niet meer bellen of smsen. Erg fijn.. er zou niets gebeuren met mijn nummer werd er gezegd. Ben ‘m alleen nu kwijt!


Vreemd.

Je toestel zou bij het aanzetten van Imessage een activerings sms moeten sturen (niet echt zichtbaar, maar een meldings zoals ‘wachten op activering’)

Lijkt wel alsof je nog geen internationale sms berichten kan versturen.

Hier wat algemene informatie, maar of dat je daar iets mee kan?… in principe zou je gewoon moeten kunnen activeren.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201422

Hier een Iphone 13, icm KPN-Esim, geen enkel probleem met activeren / deactiveren


Ik kon alles, totdat ik de aanpassing ging doen die jij adviseerde. Nu ben ik alles kwijt en kan mijn telefoon mijn e-sim niet meer lezen. Opnieuw activeren kan ook niet, want er kan geen verbinding gemaakt worden met mijn esim.


Mijn hele e sim is er nu uit en kan deze niet meer opnieuw activeren. Kan niet meer bellen of smsen. Erg fijn.. er zou niets gebeuren met mijn nummer werd er gezegd. Ben ‘m alleen nu kwijt!

Ojee, toch niet bij de Mobiel netwerk instellingen je E-sim gewist.

Alleen instellingen bij Berichten aanpassen, meer niet.

Als je, je e-sim kwijt ben, dan kan je alleen maar een nieuwe, fysieke sim aanvragen / halen bij een kpn winken. Online lukt niet ivm het ontvangen van de verificatiecode


Ik kon alles, totdat ik de aanpassing ging doen die jij adviseerde. Nu ben ik alles kwijt en kan mijn telefoon mijn e-sim niet meer lezen. Opnieuw activeren kan ook niet, want er kan geen verbinding gemaakt worden met mijn esim.

Is je e-sim echt weg dan?

Instellingen, mobiel netwerk, en dan bij simkaarten niet meer zichtbaar, of staat hij uit?


De esim is weg. Ik heb morgen een belafspraak met KPN, los het wel met ze op.


De esim is weg. Ik heb morgen een belafspraak met KPN, los het wel met ze op.

Wat jammer, en vreemd dat die esim verdwenen is, dit is uiteraard niet de bedoeling.

Voor nu heb je er weinig aan, maar hopelijk wordt het morgen snel voor je opgelost.


Kan gebeuren. Ben ook zwanger dus snel over de flos. En durf niet onbereikbaar de weg op te gaan. Morgen vrij; dus hopelijk kunnen zij het dan op afstand fixen. Ze bellen op mn vriend zijn nummer.