Skip to main content

Beste,

Ik heb een abonnement lopen bij KPN, welke nog een jaartje doorloopt. Nu ben ik voor een paar maanden naar Australie en heb ik hier een pre-paid sim-kaartje gekocht. Ik begrijp dat mijn abonnement blijft doorlopen bij KPN. Nu kan ik mijn nummer behouden wanneer ik over ga op de nieuwe sim-kaart. Wanneer ik dit doe, is het dan gewoon mogelijk om weer hetzelfde nummer te gebruiken wanneer ik weer terug ga naar Nederland en mijn sim-kaart van KPN weer ga gebruiken?


Admin: titel aangepast ter verduidelijking

Hallo @Nieuwenhuijzen , van een lopend abonnement kun je geen nummer overzetten zonder dat het abo verloren gaat.

Als je geen telefoontje op je bestaande nummer wilt missen zou je deze door kunnen schakelen naar je prepaidnummer.

Waarom gebruik je je huidige abo niet in Australië? Kostenoverweging? Of anderszins?


Hoi Jan,

 

Mijn huidige abonnement kan ik niet gebruiken hier, toch? Als ik wil bellen/sms-en kost me dat geld en hetzelfde geldt voor datagebruik.


Hoi Jan,

 

Mijn huidige abonnement kan ik niet gebruiken hier, toch? Als ik wil bellen/sms-en kost me dat geld en hetzelfde geldt voor datagebruik.

Heb je iets aan deze wereldbundels?

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm


Nee, dat is gigantisch duur. Daarvoor betaal ik 40,- voor 500 mb. Met deze pre-paid kaart betaal ik 25,- voor 10GB.


Hallo @Nieuwenhuijzen , van een lopend abonnement kun je geen nummer overzetten zonder dat het abo verloren gaat.

Als je geen telefoontje op je bestaande nummer wilt missen zou je deze door kunnen schakelen naar je prepaidnummer.

Waarom gebruik je je huidige abo niet in Australië? Kostenoverweging? Of anderszins?

Hoe bedoel je trouwens, zonder dat mijn huidige abo “ verloren gaat”?


Dat prepaid sim is neem ik aan geen KPN kaartje maar van een lokale provider? Dan betwijfel ik of nummer behoud wel gaat werken.

Wat is het doel bereikbaar zijn op je KPN nummer? 

 

Het abonnement gaat 'verloren' omdat:

Het abonnement wat nog loopt zou moeten worden afgekocht om naar prepaid te kunnen. Jou nummerbehoud naar prepaid en later weer naar abonnement wordt een kostbaar grapje.


Klopt, het sim-kaartje is van een lokale provider. Ik wilde graag mijn nummer behouden zodat ik mijn contacten en whatsapp gesprekken ook kan houden. 


De contacten zou geen probleem moeten zijn als deze niet op de sim staan, de gesprekken durf ik zo niet te zeggen maar staan neem ik aan lokaal op de telefoon dannzou een andere sim ook geen probleem moeten zijn.


Qua contacten ga ik even kijken ja. Maar de whatsapp gesprekken zou ik niet hebben op mijn nieuwe nummer aangezien whatsapp gekoppeld is aan je nummer.


De chat geschiedenis zou geen probleem moeten zijn als de simkaart in hetzelfde toestel zit. Je contacten moeten wel jou 'tijdelijke' nummer krijgen begrijp ik hieruit.

Met de functie Nummer wijzigen kun je het telefoonnummer wijzigen dat is gekoppeld aan je WhatsApp-account, zolang je dit op dezelfde telefoon doet. Je dient deze functie te gebruiken voordat je je nieuwe telefoonnummer verifieert.

De WhatsApp-functie 'Nummer wijzigen' houdt het volgende in:

  • Je accountinformatie (met inbegrip van je profielinformatie), groepen en instellingen van je oude telefoonnummer worden naar je nieuwe telefoonnummer gemigreerd.
  • Het account dat is gekoppeld aan je oude nummer wordt verwijderd, zodat je contacten niet langer je oude nummer in hun WhatsApp-contactenlijst kunnen zien.

Zolang je gebruikmaakt van dezelfde telefoon blijft je chatgeschiedenis beschikbaar op je telefoon met het nieuwe nummer als je onze 'Nummer wijzigen'-functie gebruikt.

Zorg dat je WhatsApp-contacten je nieuwe nummer in hun adresboek hebben opgeslagen voor een naadloze communicatie.

Bron


Oke super, bedankt!


Het is gelukt, bedankt allemaal voor het meedenken!


Het is gelukt, bedankt allemaal voor het meedenken!

Graag gedaan fijn dat je het liet weten.


Welkom op het forum, Nieuwenhuijzen! Fijn dat je, met Galdor's hulp eruit bent gekomen. 

Voor meelezers resumeer ik hier even de antwoorden:

  • je kunt niet je KPN nummer overzetten naar een simkaart van een buitenlandse provider
  • je kunt wel je KPN nummer overzetten naar een prepaidsim als het erom gaat dat je jouw huidige 06-nummer wilt behouden
  • echter, als je nog binnen contract bent moet je daarvoor je contract afkopen en de resterende maanden ineens betalen
  • die prepaidsim kun je dan in het buitenland ook gebruiken, maar is over het algemeen prijziger dan je eigen abonnement gebruiken in het buitenland. Wat weer prijziger is dan een lokaal abonnement of prepaidkaartje gebruiken

 

Het gaat jou vooral erom, begrijp ik, om Whatsapp te kunnen blijven gebruiken. In dat geval kun je aan de hand van het stappenplan dat Galdor gaf je eigen Whatsapp profiel overzetten naar je Australische nummer:

 

De chat geschiedenis zou geen probleem moeten zijn als de simkaart in hetzelfde toestel zit. Je contacten moeten wel jou 'tijdelijke' nummer krijgen begrijp ik hieruit.

Met de functie Nummer wijzigen kun je het telefoonnummer wijzigen dat is gekoppeld aan je WhatsApp-account, zolang je dit op dezelfde telefoon doet. Je dient deze functie te gebruiken voordat je je nieuwe telefoonnummer verifieert.

De WhatsApp-functie 'Nummer wijzigen' houdt het volgende in:

  • Je accountinformatie (met inbegrip van je profielinformatie), groepen en instellingen van je oude telefoonnummer worden naar je nieuwe telefoonnummer gemigreerd.
  • Het account dat is gekoppeld aan je oude nummer wordt verwijderd, zodat je contacten niet langer je oude nummer in hun WhatsApp-contactenlijst kunnen zien.

Zolang je gebruikmaakt van dezelfde telefoon blijft je chatgeschiedenis beschikbaar op je telefoon met het nieuwe nummer als je onze 'Nummer wijzigen'-functie gebruikt.

Zorg dat je WhatsApp-contacten je nieuwe nummer in hun adresboek hebben opgeslagen voor een naadloze communicatie.

Bron