Skip to main content

Ik heb een Iphone 11 .

Hierop een zakelijk nummer (Vaste Sim Vodafone)

Prive heb ik ESim van KPN geactiveerd.

DIt lijkt allemaal te werken, alleen zie ik het Vodafone nummer wel staan maar bij KPN staat geen nummer. Kan ik ook niet ingeven oid.

Wanneer ik bel, met beide nummers werkt dat gewoon. Ze zijn ook beide zichtbaar.

Een SMS ontvangen werkt dan weer niet naar het KPN nummer, en die is wel heel belangrijk voor diverse instanties die mij een SMS sturen voor bevestiging, afspraak of wat dan ook.

Heb het toestel een aantal keren uitgezet, vliegtuigmodus… maar het nummer blijft leeg.

 

Wat zie ik over het hoofd ??

 

Alvast dank

Hoi @IBG.

Het leeg blijven van het telefoonnummer, zie ik vaker voorbij komen. Het lijkt erop dat dit normaal is, omdat het een e-sim is. Opnieuw installeren van de e-sim zorgt er namelijk niet voor dat het telefoonnummer zichtbaar wordt.

Het belangrijkste is dat je wel gewoon gebruik kunt maken van de e-sim. Bellen gaat dus wel goed, maar sms’jes ontvangen lukt niet.

Voor het ontvangen van sms’jes is het belangrijk dat de sms centrale goed ingesteld staat. Controleer daarom eerst via Toestelhulp of je toestel met het juiste sms-berichtennummer is ingesteld.


Om dit op te lossen op een iPhone (waar het nummer niet zichtbaar is na installatie van e-Sim):

  1. Open Instellingen
  2. Open Berichten
  3. Open ‘Stuur en ontvang via’
  4. Selecteer de groep waar de e-Sim aan gekoppeld is. Mogelijk zichtbaar als ‘Persoonlijk’.
  5. iMessage activatie wordt gestart: ‘Persoonlijk’ is nu je 06-nummer geworden. 
  6. Na activatie is het nummer geactiveerd & zichtbaar bij Mijn nummer onder Mobiel netwerk. Optioneel kun je de activatie van Imessage voor dit nummer weer uitschakelen. 

succes!


Thnx Moesman! het werkt nu ook bij mij

Â