Skip to main content

Kan iemand van KPN mij aub helpen? Ik wil mijn (privé) KPN telefoonnummer overzetten naar mijn (zakelijke) abonnement bij T-Mobile. 

 

Ik wil mijn abonnement bij KPN afkopen of er mag een ander nummer aangekoppeld worden; het maakt mij niets uit. Ik bel vrijwel dagelijks naar 0800-0402 en volg de aanwijzingen op welke mij worden opgedragen door de medewerker om het proces soepel te laten verlopen. Helaas ontvang ik ook dagelijks tegengestelde berichten…

 

En nu zit ik klem. T-Mobile informeert mij dat KPN de portering tegen houdt en KPN zegt dat de bal bij T-Mobile ligt. 

 

Heel graag kom ik in contact met iemand die mij niet van het kastje naar de muur stuurt, maar iemand die helpt deze casus op te lossen

Is er iemand van KPN die kan helpen?

 


Hoi @Nuytovski, welkom op het forum, sorry voor de vertraging in antwoord. In de basis is het zo dat jouw nummer geporteerd kan worden als je buiten contract bent. Ben je nog binnen contract dan zit je al gauw met afkoop etc… Maar voor ik op zaken vooruitloop lijkt het me goed dat ik eerst nakijk wat er allemaal al gezegd en gedaan is. Vul je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt. Dan pak ik dit met je op.


Bedankt Erik, ik heb het profiel ingevuld

 


Dank je, Nuytovski. Je contract loopt t/t 5 november van dit jaar. Een portering kun je tot 60 dagen van te voren aanvragen. Dus dat zou dan betekenen per 6 september. Als je het eerder wilt, dan zal je het contract bij ons vroegtijdig moeten beëindigen. Dit houdt in dat je dan resterende looptijd van je abonnement in één keer afbetaald.  

Dit kan via onze afdeling opzeggingen. Zij kunnen dan in ons systeem aangeven dat vervroegde uitportering is goedgekeurd. Op dat moment kun je dan bij T-Mobile nummerbehoud aanvragen. Je abonnement bij ons wordt dan automatisch beëindigd per het moment dat de portering daadwerkelijk wordt uitgevoerd. Je krijgt dan een slotfactuur van ons met daarop de afkoopsom over de periode van porteerdatum t/m einde contractsdatum.

Nu staat er alleen op dit moment nog een porteringsverzoek vanuit T-Mobile bij ons open. Dat verzoek moet eerst weg. Hiervoor moet je bij T-Mobile zijn. Als zij het verzoek dan geannuleerd hebben kun je weer met ons contact opnemen om bovenstaande proces in gang te zetten. Contact opnemen moet dan wel per telefoon (0800-0402) anders kom je niet bij de opzegafdeling uit.