Skip to main content
Vraag

Nummer van mijn dochter is alleen voor mij niet bereikbaar, melding dat het nummer niet in gebruik is

• December 30, 2025
  • 13 reacties
  • 277 keer bekeken

Goedemiddag, 

Ik probeer het telefoonnummer van mijn dochter te bellen en dan krijg ik het bericht dat het nummer niet in gebruik is. Als ik het nummer bel met het teostel van mijn partner dan krijg ik keurig contact. Kunt u mij aangeven wat hiervan de oorzaak is en hoe dit kan worden verholpen? 

13 reacties

JanD
Superuser
  • December 30, 2025

Beste ​@Jan Peter Nooijen misschien heeft je dochter je nummer , per ongeluk?, geblokkeerd.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 30, 2025

Hallo ​@Jan Peter Nooijen , heeft het eerder wel gewerkt? 

Zijjn jullie alle drie abonnee van KPN? Is jouw dochter recent met nummerbehoud overgestapt van een andere provider? Dan is er mogelijk een probleem met de nummerportering.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 31, 2025

Hallo ​@Jan Peter Nooijen , lukt het bellen ondertussen weer?

Zo niet, beantwoord dan aub de bovenstaande vragen.

Erwin van KPN
Moderator

Ho ​@Jan Peter Nooijen . Welkom hier.

Goed dat je dit hier hebt gemeld. Om je verder te kunnen helpen, is het wel belangrijk dat we iets meer informatie hebben. Zou je de vragen van de andere communityleden hierboven willen beantwoorden? Die geven al een paar mogelijke richtingen om dit probleem te verklaren.

Zodra we die info hebben, denken we graag verder met je mee.

Dank voor uw reacties. Nee ik kan haar alleen bereiken via whats app bellen. Ze heeft mij niet geblokkeerd, ze is niet overgestapt naar een andere provider en we zijn beiden bij KPN. Ik kan haar nog steeds niet bellen….

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 22, 2026

Dag ​@Jan Peter Nooijen , ik was dit topic bijna uit het oog verloren. We zijn al zo’n 3 weken verder.

Zoals gezegd hadden we meer informatie nodig om dit probleem te verklaren. Het blijft mij echter met deze antwoorden ook nu nog onduidelijk. Heeft het nooit gewerkt of is dat pas recent? Je dochter is niet naar een andere provider overgestapt zeg je, maar is ze ook niet recent overgestapt van een andere provider naar KPN toe? Of zitten jullie allemaal al lang bij KPN Mobiel?

Waarschijnlijk los je dit sneller op door direct contact met KPN klantenservice.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 of via nummer 1200 met jouw mobiele telefoon.
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

Of plan een terugbelverzoek (rechtsonder op die pagina), dan belt KPN je terug op een moment dat jou gelegen komt.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 22, 2026

Bel je met een opgeslagen nummer vanuit het telefoonboek van je telefoon? Zo ja: wat als je het nummer intikt via het toetsenbord, dus niet het telefoonboek gebruikt? Als zelf intikken wel werkt: staat het misschien op een andere manier in het telefoonboek van je partner; dingen als +316 versus 06, spaties, streepjes, …?

En ik neem aan dat je maar één simkaart in je telefoon hebt?

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Jan Peter Nooijen . Vreemd en ook best wel vervelend.  Maar zoals de anderen zeggen hebben we echt meer info nodig.
Als dit trouwens een issue van ons netwerk is (de kans is heel klein maar ik sluit uiteraard niks uit)  is bellen met de helpdesk toch het meest effectief. Ze kunnen dan gelijk de lijn doormeten. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 23, 2026

Als zelf intikken wel werkt: staat het misschien op een andere manier in het telefoonboek van je partner; dingen als +316 versus 06, spaties, streepjes, …?

En misschien een snellere test: als je dochter jou belt, zie je dan de naam zoals je die in je telefoonboek hebt staan? Of zie je dan alleen een 06-nummer in beeld? 🤓

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 27, 2026

Hallo ​@Jan Peter Nooijen heb je al contact opgenomen met KPN klantenservice? 

Op basis van de informatie die je hebt gegeven komen we hier niet verder. Kan je de eerder gestelde vragen ook nog beantwoorden? Zonde om nog meer tijd te verliezen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 27, 2026

Hallo ​@Jan Peter Nooijen ,

Als je heel zeker weet dat jouw dochter jou niet per ongeluk heeft geblokkeerd voor binnenkomende telefoontjes………. 

Dan heb ik hieronder nog iets dat bij iemand anders de oplossing bleek : 

Ga naar instelling, dan verbindingen daarna mobiele netwerken en dan bellen via 5G uitzetten en netwerkmodus op 4g of automatisch zetten en dan werkt het weer.  

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 30, 2026

Hallo ​@Jan Peter Nooijen ,

Als je heel zeker weet dat jouw dochter jou niet per ongeluk heeft geblokkeerd voor binnenkomende telefoontjes………. 

Dan heb ik hieronder nog iets dat bij iemand anders de oplossing bleek : 

Ga naar instelling, dan verbindingen daarna mobiele netwerken en dan bellen via 5G uitzetten en netwerkmodus op 4g of automatisch zetten en dan werkt het weer.  

@Jan Peter Nooijen 

Heb je dit hierboven al uitgeprobeerd? 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 30, 2026

Er vanuit gaande dat het probleem alleen speelt bij bellen met de dochter, zie ik de laatste suggestie geen oplossing brengen. Dan zou het bij alle gesprekken moeten optreden.

Hopelijk heeft ​@Jan Peter Nooijen al contact opgenomen met klantenservice. Helaas komen hier geen duidelijke antwoorden op onze vragen. Ik verwacht geen snelle response meer van topicstarter. Dit topic loopt al een maand met lange onderbrekingen.