Skip to main content
Beantwoord

Nummer van zakelijk mobiel abonnement, privé overnemen

• May 28, 2025
  • 9 reacties
  • 187 keer bekeken

Ik vertrek naar een nieuwe werkgever en zou graag mijn zakelijke nummer meenemen. Het lopende abonnement willen we dus niet opzeggen, maar gebruiken voor mijn opvolger met een nieuw nummer. Is dit mogelijk?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@wil1970 

Als je nog binnen het contracttermijn zit met het mobiele 06-nummer, kun je dit niet zomaar opzeggen of met het 06-nummer overstappen naar een andere provider.
KPN mag je houden aan het contract wat afgesloten is, dit geldt zowel voor particulieren alsmede zakelijke contracten voor mobiele telefonie.

Ditzelfde geldt ook bij alle andere providers binnen Nederland, dus er is niets bijzonders aan dat KPN het 06-nummer niet wenst vrij te geven binnen het contracttermijn.
Dit zou bij Odido, Vodafone of een andere provider hetzelfde zijn gegaan.

Als je binnen het contracttermijn toch wilt overstappen met een 06-nummer naar een andere provider (geldt zowel voor particulier als zakelijk), dan mag KPN hiervoor een afkoopsom in rekening brengen, ter compensatie van de maanden dat het contract nog zou lopen.
Ook dit werkt hetzelfde bij de andere providers, dus ook daarin zitten geen verschillen.

Dus je kunt wel gewoon overstappen naar een andere provider met het betreffende 06-nummer, maar dan zou je dus bij de nieuwe provider bij nummerbehoud moeten aangeven dat het 06-nummer versneld of per direct overgenomen mag worden met afkoopsom.
Omdat het een zakelijk abonnement betreft, moet je bij nummerbehoud (bij de nieuwe provider) ook aangeven dat het om een zakelijk abonnement gaat, en dan dien je hiervan het klantnummer op te geven.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 28, 2025

Dat ligt er aan wat voor abonnement uw werkgever heeft. Maar dit moet wel lukken. Uw werkgever moet contact met KPN zoeken om het nummer vrij te geven. KPN gewoonlijk hierna een brief sturen met een code die uw nieuwe werkgever nodig heeft op het nummer naar hem te laten porteren. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 28, 2025

Beste Ik_Combineer,

Hartelijk dank voor je snelle reactie. 

Het nummer wil ik in privé meenemen naar een andere provider, dus niet naar een nieuwe werkgever. Kan dat dan ook op de manier zoals je beschreven hebt? 

En is het dan mogelijk om het bestaande abonnement te behouden en daar een nieuw mobielnummer aan te koppelen? Ofwel een nieuw nummer door de KPN uitgegeven, of het huidige nummer van mijn opvolger?

Weer bedankt voor een reactie.

Hartelijke groet,

Willma

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 28, 2025

Dat ligt echt aan het zakelijke contract. Bij bijvoorbeeld KPN EEN kan je eenvoudig op en afschalen. Dat zou betekenen dat jij je nummer mee neemt naar een nieuw abonnement op je eigen naam. Dan heeft het verzamelcontract van KPN EEN 1 nummer minder, en kan je werkgever ook weer een nieuw nummer aanvragen en wordt deze aan het verzamelcontract toegevoegd. Maar zo zijn er nog heel veel verschillende soorten en aangezien ik niet op de klantenservice werk kan ik daar niet mee helpen. Uw werkgever moet 0800-0403 bellen en uw nummer vrij geven en vragen wat de opties zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 28, 2025

Dankjewel, wij hebben een KPN onbeperkt internet en bellen voor alle medewerkers. Ik heb al contact gehad met de klantenservice (ik ben zelf gevolmachtigd om abonnementen bij KPN af te sluiten) en die gaven aan dat het dus niet kon, maar ik ga gewoon nog een keer bellen en jouw opties meenemen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 28, 2025

U bent dus gevolmachtigd, makkelijk.

Als ik u was zou ik dan niet zo veel moeite steken in dat er weer een nummer bij komt, want er bij (extra geld voor KPN) doen ze eigenlijk nooit moeilijk over.

Gewoon bellen, zeggen dat 1 van uw medewerkers gaat en dat 06xxxxxxxx vrij moet worden gegeven voor de provider waar hij heen gaat. Als het goed is krijgt u dan per mail of per post een brief met een akkoord. Met deze brief kunt u bij de nieuwe provider een nieuw abonnement aanvragen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@wil1970, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt. Ik zie dat ​@Ik_Combineer jouw vraag al heeft beantwoord, heel mooi. Mocht je nog verder vragen hebben, laat het gerust weten. De community denkt graag met je mee.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 4, 2025

Zojuist gebeld met de klantenservice en het is niet mogelijk om een telefoonnummer vrij te geven. Blijkbaar heeft dit te maken met de contractduur van het zakelijke abonnement. Ik heb aangegeven dat het contract gewoon kan blijven bestaan, maar dan met een ander mobiel nummer eraan gekoppeld, maar dat kan dus blijkbaar niet. Ik moet dus nu 500,00 kosten maken om mijn nummer mee te nemen omdat het contract niet is afgelopen. Daarnaast moet ik dus een nieuw abonnement afsluiten voor de medewerker. Heel bijzonder dat KPN daar zo star in is. Ik mag toch aannemen dat ik niet de eerste ben die het nummer wil meenemen zonder dat het abonnement is afgelopen?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@wil1970 

Als je nog binnen het contracttermijn zit met het mobiele 06-nummer, kun je dit niet zomaar opzeggen of met het 06-nummer overstappen naar een andere provider.
KPN mag je houden aan het contract wat afgesloten is, dit geldt zowel voor particulieren alsmede zakelijke contracten voor mobiele telefonie.

Ditzelfde geldt ook bij alle andere providers binnen Nederland, dus er is niets bijzonders aan dat KPN het 06-nummer niet wenst vrij te geven binnen het contracttermijn.
Dit zou bij Odido, Vodafone of een andere provider hetzelfde zijn gegaan.

Als je binnen het contracttermijn toch wilt overstappen met een 06-nummer naar een andere provider (geldt zowel voor particulier als zakelijk), dan mag KPN hiervoor een afkoopsom in rekening brengen, ter compensatie van de maanden dat het contract nog zou lopen.
Ook dit werkt hetzelfde bij de andere providers, dus ook daarin zitten geen verschillen.

Dus je kunt wel gewoon overstappen naar een andere provider met het betreffende 06-nummer, maar dan zou je dus bij de nieuwe provider bij nummerbehoud moeten aangeven dat het 06-nummer versneld of per direct overgenomen mag worden met afkoopsom.
Omdat het een zakelijk abonnement betreft, moet je bij nummerbehoud (bij de nieuwe provider) ook aangeven dat het om een zakelijk abonnement gaat, en dan dien je hiervan het klantnummer op te geven.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 4, 2025

Beste Michel,

Dank voor je heldere uitleg en het is mij duidelijk.

Hartelijke groet,

Wilma