Skip to main content

Jullie MijnKPN is vreselijk. Ik wil gewoon mijn nummer weergave blokkeren. Dit is zonder toestemming door jullie aan gezet, en ik kan nergens vinden hoe dit weer uit te zetten. Het enige is *31* elke keer als ik een nummer bel. En jullie zijn niet telefonisch, niet met een eigen mailadres te bereiken

Hoi, wat vervelend.

Heb je een Gigaset?

Dan kun je ook instellen dat *31* er automatisch voor komt te staan als ie het nummer verzend. Je hoeft het dan niet zelf ervoor te typen.

Menu → Instellingen → basisstation → voorkeuzenetwerk → voorkiesnummer instellen dus *31* en bevestigen.
Dan nog zorgen dat ie het kiest door voorwaarden in te stellen onder “met voorkeuze”. Aangezien elk nummer met een 0 begint (ook lokale nummers kies ik zelf altijd met het netnummer) is dat voldoende.

Oh ja, als je in je lijst de nummers met *31* hebt staan dan daar weghalen anders 'draait’ ie het dubbel.

 

Evt. kan een kpn-moderator van het forum de weergave van je nummer bij ontvangers permanent uitzetten (staan je gegevens al in het profiel hier?), maar mij bevalt bovenstaande prima omdat je het dan gewoon zelf kan bepalen. En je voor aan- en uitzetten niet steeds moet bellen. Want in MijnKPN is die instelling er niet. Bij mijn weten ook nooit geweest.

(geplaatst: 18-11; 13:30)

Toev. 19-11; 12:45

Het nummer van KPN is: 0800-0402


Beste Peter, dank voor je reactie. Nee, ik heb geen Gigaset, maar een mobiel Fairphone 3. Misschien dat het me toch lukt met de instellingen in mijn telefoon.

De service werd voorheen wel door KPN geboden, en inderdaad niet door MijnKPN, Rara.

Voorlopig zal ik er dus mee moeten leren leven


Oh, dit gaat om mobiel???

Dan is het heel eenvoudig. Zet in het menu nummerherkenning uit (identificatie verzenden).


Beste Peter, nee hoor, ik kan  in mijn mobiel geen enkel item nummerherkennig vinden


https://handleidingen.vodafone.nl/fairphone/fairphone-3-android-9-0/oproepen-en-contacten/weergave-eigen-nummer-in-of-uitschakelen/


Beste Jeroen, 

dank je wel! precies de juiste info. Wel apart dat dit van Vodafone moet komen