Skip to main content

Op dit moment heb gebruik ik een telefoonnummer bij Vodafone van mijn oude werkgever. Dit contract (contractant is mijn oude werkgever) loopt 20 Juli af en daarom heb ik nu alvast een nieuw abonnement gekozen bij KPN. Het is voor mij belangrijk dat ik mijn huidige nummer behoud. Ik heb een nieuw toestel inclusief een onbeperkt data abonnement bij KPN besteld. Het toestel heb ik ondertussen ontvangen maar met het nummerbehoud zijn nog wat problemen.

Gisteren ontving ik onderstaande mail

Ik heb hier vervolgens met KPN over gebeld en degene aan de telefoon vertelde mij dat ze het huidige klantnummer bij Vodafone nodig hebben voor de verdere afhandeling met Vodafone. Zodra ik het nummer heb moet ik dit weer doorgeven aan KPN. Ik ben achter dit klantnummer bij mijn oude werkgever aangegaan en dat heb ik vandaag ontvangen. Vervolgens wil ik dit telefonisch doorgeven aan KPN maar daar krijg ik weer een heel ander verhaal. 

Nu wordt er gezegd dat ik op de dag van aflopen van het Vodafone contract maar met KPN moet bellen en dat ze dan direct het nummer overzetten op mijn naam. 

Ik vindt het apart dat ik nu 2 verschillende verhalen krijg en niet helemaal weet wat het juiste is. Aangezien ik zeker wil stellen dat ik dit huidige nummer niet wil verliezen vraag ik nu wat is het juiste verhaal?

 

Gr.

Jos

   

Betere volgorde:

Eerst contractovername van je huidige abonnement regelen bij Vodafone. De looptijd blijft zoals ie is. (dat is bij kpn zo en zal vast ook bij V zo zijn)

Daarna, als het op je eigen naam staat, een nieuw contract met nummerbehoud regelen bij KPN.

Dan gaat het nooit fout.


Hoi @Joshua E en welkom op het forum! Super dat je naar ons over wilt stappen. :smile: Vreemd dat je verschillende verhalen te horen krijgt. Ik kijk graag na hoe de vork hier nu in de steel steekt en of ik wat duidelijkheid kan scheppen. Wil je hiervoor je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens, het 06-nummer waar het om gaat, de naam van de contractant en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN? Wil je ook het klantnummer dat je bij Vodafone hebt noteren? De laatste twee kun je bijvoorbeeld in het veld ‘Persoonlijke opmerkingen’ zetten. Alle velden waar privé achter staat zijn alleen inzichtelijk voor jou en de moderators op dit forum. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik wat speurwerk verrichten. :muscle_tone1:


Hoi @Joshua E en welkom op het forum! Super dat je naar ons over wilt stappen. :smile: Vreemd dat je verschillende verhalen te horen krijgt. Ik kijk graag na hoe de vork hier nu in de steel steekt en of ik wat duidelijkheid kan scheppen. Wil je hiervoor je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens, het 06-nummer waar het om gaat, de naam van de contractant en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN? Wil je ook het klantnummer dat je bij Vodafone hebt noteren? De laatste twee kun je bijvoorbeeld in het veld ‘Persoonlijke opmerkingen’ zetten. Alle velden waar privé achter staat zijn alleen inzichtelijk voor jou en de moderators op dit forum. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik wat speurwerk verrichten. :muscle_tone1:

Bedankt voor je reactie Sanne, Ik heb volgens mij alles wat je vroeg ingevuld in mijn forum profiel. Mocht je meer gegevens nodig hebben hoor ik dat graag. Alvast bedankt dat je het speurwerk wilt verrichten, hopelijk kan je met een eenduidig antwoord mijn vraag verduidelijken.  


Dankjewel voor het invullen! Ik heb nummerbehoud opnieuw aangevraagd met het eerste klantnummer dat je in je profiel hebt staan. Je ontvangt binnen 24 uur weer bericht over of de aanvraag afgewezen of goedgekeurd is, dus ik hoop dat we nu het goede klantnummer hebben en dat hij goed gaat. :fingers_crossed_tone1: Houd je me op de hoogte?


Dankjewel voor het invullen! Ik heb nummerbehoud opnieuw aangevraagd met het eerste klantnummer dat je in je profiel hebt staan. Je ontvangt binnen 24 uur weer bericht over of de aanvraag afgewezen of goedgekeurd is, dus ik hoop dat we nu het goede klantnummer hebben en dat hij goed gaat. :fingers_crossed_tone1: Houd je me op de hoogte?

Dankjewel voor je reactie en het opnieuw aanvragen. Ik heb jou bericht op 12-4-2020 om 16:01 ontvangen maar ik heb om 16:03 voor een derde keer een mail ontvangen dat het verzoek is afgewezen. Ik weet echter niet of dit naar aanleiding is van jou laatste reactie aangezien het 2 minuten later binnen kwam dan jou bericht en ik al eerder ook zo'n mail had ontvangen. Het eerste nummer in de opties bij het Forumprofiel is wat de Client manager van mijn oude werkgever had doorgegeven, echter op de factuur zag mijn oude werkgever de andere nummers.


Helder, dan was dit niet het klantnummer wat we moesten hebben. Ik heb het tweede klantnummer in je profiel nu ingevoerd. Hopelijk is dat hem, anders driemaal scheepsrecht! Houd je me op de hoogte? 


Helder, dan was dit niet het klantnummer wat we moesten hebben. Ik heb het tweede klantnummer in je profiel nu ingevoerd. Hopelijk is dat hem, anders driemaal scheepsrecht! Houd je me op de hoogte? 

Super dat je het volgende nummer weer hebt geprobeert! Ben benieuwd. Ik heb ondertussen ook bij mijn oude werkgever gevraagd nog eens goed bij Vodafone na te vragen wat het juiste nummer is. Ik houd je op de hoogte. Alvast bedankt dat je volhoudt!


Ik heb zojuist de goedkeuring ontvangen. Het is dus gelukt. Super bedankt voor de service. Tip: misschien handig om de 2e persoon die ik aan de telefoon heb gehad in te lichten hoe re handelen in een geval als deze.

Gr.jos


Gelukkig! Fijn dat de tweede de goede was. :grin: Ik heb het voor de zekerheid gecontroleerd in mijn systeem en hier staat hij ook op goedgekeurd, dus het is gelukt! Ik zal mijn collega ook inlichten. Graag gedaan!


Reageer