Skip to main content

Ik heb onlangs een abonnement afgesloten met nummerbehoud omdat ik wilde overstappen naar KPN, vervolgens krijg ik constant mails dat er gegevens missen, ik kan niets ontdekken dus bel klantenservice, medewerker zegt dat alles goed staat en nu weer een mail dat het overstapverzoek is geannuleerd??

Geen goed begin dit

Hoi ​@Kaylen 

Welkom op de community van KPN.

Kun je wel weg bij je oude provider?
Hiermee bedoel ik, ben je contract vrij bij jouw oude provider? of heb je daar een prepaid?
Een provider kan een verzoek voor nummerbehoud afwijzen, als je nog binnen het contract zit, waardoor jouw 06-nummer nog niet over kan naar KPN.

Daarnaast krijg je mails dat er gegevens zouden missen, weet je toevallig om welke gegevens het zou gaan?

Want normaal gesproken hoef je alleen een sms bericht te sturen naar een verkort nummer van KPN, om te laten zien dat jij de eigenaar bent van het 06-nummer dat je mee wilt nemen naar KPN.
Vervolgens zorgt KPN voor de rest en houdt je ook op de hoogte.

Dus waar het nu mis gaat, kan ik je uiteraard ook niet vertellen.

Ik reageer even, want zoon Kaylen kan op werk niet steeds kijken. We hebben telefonisch een nieuw abonnement afgesloten, hij is contract vrij, en hij zou inderdaad een sms ontvangen maar ik begreep dat hij die ook niet gehad heeft, hij heeft naast nieuwe telefoon en abonnement met nummerbehoud ook een sim only afgesloten voor oude toestel.

nieuwe toestel is nog niet binnen, maar steeds kreeg hij meldingen dat er gegevens misten, hij kon niet vinden welke en toen hij belde met klantenservice werd er gezegd dat alles goed stond, heel vreemd. Het mislukte gister ook door ons werk weer te bellen want klantenservice is om 6 uur dicht helaas. Ik hoop dat hij vandaag tussendoor kans heeft

Hoi ​@Kaylen 

Welkom op de community van KPN.

Kun je wel weg bij je oude provider?
Hiermee bedoel ik, ben je contract vrij bij jouw oude provider? of heb je daar een prepaid?
Een provider kan een verzoek voor nummerbehoud afwijzen, als je nog binnen het contract zit, waardoor jouw 06-nummer nog niet over kan naar KPN.

Daarnaast krijg je mails dat er gegevens zouden missen, weet je toevallig om welke gegevens het zou gaan?

Want normaal gesproken hoef je alleen een sms bericht te sturen naar een verkort nummer van KPN, om te laten zien dat jij de eigenaar bent van het 06-nummer dat je mee wilt nemen naar KPN.
Vervolgens zorgt KPN voor de rest en houdt je ook op de hoogte.

Dus waar het nu mis gaat, kan ik je uiteraard ook niet vertellen.

Ik reageer even, want zoon Kaylen kan op werk niet steeds kijken. We hebben telefonisch een nieuw abonnement afgesloten, hij is contract vrij, en hij zou inderdaad een sms ontvangen maar ik begreep dat hij die ook niet gehad heeft, hij heeft naast nieuwe telefoon en abonnement met nummerbehoud ook een sim only afgesloten voor oude toestel.

nieuwe toestel is nog niet binnen, maar steeds kreeg hij meldingen dat er gegevens misten, hij kon niet vinden welke en toen hij belde met klantenservice werd er gezegd dat alles goed stond, heel vreemd. Het mislukte gister ook door ons werk weer te bellen want klantenservice is om 6 uur dicht helaas. Ik hoop dat hij vandaag tussendoor kans heeft

•  

Hoi ​@Tink3008 

Ik blijf het ergens vreemd vinden dat er om extra gegevens gevraagd wordt, terwijl dat in principe helemaal niet nodig is voor nummerbehoud.
Ook dat niemand je zoon kan vertellen om welke gegevens het nu gaat, is opzicht al raar.

Ik raad je zoon ook aan, om morgen (zaterdag) of zondag even langs een KPN Winkel bij jullie in de buurt te gaan, daar wordt je persoonlijk geholpen door een KPN medewerker en kun je ook meekijken op het scherm wat de medewerker doet.
Nummerbehoud kunnen ze namelijk ook voor je regelen in een KPN Winkel, waardoor je zoon niet hoeft te bellen met de klantenservice van KPN.

Je zoon dient wel een geldig legitimatiebewijs mee te nemen naar de winkel, en beide simkaarten (van zijn oude/vorige provider en die van KPN), en een klantnummer van zijn oude/vorige provider.

Voetnoot: Op zondag zijn niet alle KPN winkels geopend, wel binnen de grote steden.
Welke dat zijn, kun je zien op de winkelpagina (link eerder in deze reactie) op de website van KPN.

Dit topic mag gesloten worden want we zijn erachter wat er nu niet goed ging en het nummerbehoud werd afgewezen 🙂

koste wel een uur wachttijd bij klantenservice dus ik hoop dat KPN dat snel op kan lossen 😱 wellicht personeelstekort oid 🤷🏽‍♀️

@Tink3008 Het is veel netter als je ook meedeel wat niet goed was, dan kunnen andere forumgebruikers met hetzelfde probleem in de toekomst snel geholpen worden.

@Tink3008 Het is veel netter als je ook meedeel wat niet goed was, dan kunnen andere forumgebruikers met hetzelfde probleem in de toekomst snel geholpen worden.

O, het lag niet aan kpn gelukkig. Daarom had ik het er niet bijgezet, maar er ging aan de kant van Vodafone iets niet goed, hebben het nu anders opgelost, zodat hij wel van z’n nieuwe telefoon kan gaan genieten met een nieuw nummer 🙂

Hoi ​@Tink3008 en ​@Kaylen 

Goed en fijn om te lezen, dat het uiteindelijk goed is afgelopen.
Het lag dus aan de kant van provider Vodafone, en niet aan KPN de nieuwe provider.
Ik begrijp uit je laatste reactie, dat ​@Kaylen voor het nieuwe 06-nummer van KPN heeft gekozen.
Even familie, kennissen en vrienden een Whatsappje sturen, en iedereen is weer op de hoogte van het nieuwe 06-nummer.

Wens jullie een fijn weekend toe!

Hoi ​@Tink3008 en ​@Kaylen! Welkom bij KPN dan, al had het dan even wat voeten in de aarde 🙂 . Fijn dat het allemaal gelukt is en mocht er toch nog wat zijn laat het dan weten! Je kan dan altijd nog even een berichtje of topic posten!

Reageer