Skip to main content

Hallo,

Ik heb bij jullie een abbonement afgesloten met nummerbehoud, deze gaat pas in als mijn huidige abbonement bij andere provider afloopt, dit is pas november. Echter is mijn internet van huidige provider ontzettend traag en kan ik thuis bijna niets doen (ik heb ook geen wifi) 

Nu is mijn vraag, kan ik als ik mijn huidig abbonement vroegtijdig opzeg mijn nieuwe abbonement bij jullie eerder laten ingaan? 

 

Alvast bedankt! 

 

Dan zult u het contract bij de vorige provider voortijdig moeten ontbinden. Dat gaat dan wel extra geld kosten. 

Wie is die vorige provider? 


Dat wilde ik inderdaad doen maar als mijn abbonement bij kpn niet eerder in kan gaan heeft dat geen nut denk ik, er zitten inderdaad kosten aan verbonden maar dat vind ik niet zo erg, mijn huidige provider is odido 


Als uw huidige contract is afgekocht kan KPN een nieuw verzoek tot nummerbehoud doen. Gewoon een belletje met KPN en vragen of ze nummerbehoud opnieuw willen aanvragen. Dit kan wel enkel nadat u in uw odido een einddatum van uw contract ziet welke al is geweest. Hun zullen gok ik wel een paar dagen nodig hebben om dat goed te verwerken.


Hoi @Lilypenningnl 

Je hoeft niet jouw huidige abonnement eerst af te kopen, voordat je een verzoek doet voor nummerbehoud bij KPN, dit wordt allemaal automatisch voor je geregeld als je kiest voor de juiste optie bij de aanvraag van nummerbehoud tijdens het bestelen van een KPN Mobiel abonnement.

Je hebt in Nederland namelijk 4 opties voor nummerbehoud:

Wanneer kunt u uw telefoonnummer behouden?

In de volgende situaties kunt u uw telefoonnummer behouden:

  1. Bij een overstap naar een andere aanbieder na afloop van uw contract.
  2. Bij een overstap naar een andere aanbieder gedurende de looptijd van uw contract.
  3. Tot één maand na de beëindiging van uw contract.
  4. Zonder beëindiging van uw contract. Alleen uw telefoonnummer wordt overgezet.

In jouw situatie geldt optie twee, en dat is versnelde overzetten van je 06-nummer van Odido naar KPN.
Je 06-nummer zal dan binnen 5 werkdagen overgezet gaan worden van Odido naar KPN, zodat je dus versneld gebruik kunt gaan maken van je nieuwe mobiele abonnement bij KPN.
Vanuit Odido ontvang je vervolgens dan een eindfactuur met daarin de kosten tot november 2024, de oorspronkelijk einddatum van je contract.

Tijdens het bestellen van je sim only abonnement bij KPN, kies je bij nummerbehoud de volgende optie:

  • Zo snel mogelijk (versneld)

Binnen 24 uur hoor dan per wanneer je 06-nummer overgaat van Odido naar KPN.
Bestel je bijvoorbeeld op een maandag, dan is de kans groot dat je 06-nummer op de woensdag of donderdag (van dezelfde week) wordt overgezet naar KPN.
Op de dag van nummerportering wordt je Odido mobiel abonnement automatisch beëindigd, en volgt er dus alleen nog een eindfactuur.

 


Reageer