Skip to main content
Na 2 jaar een uitstapje bij Vodafone wil ik weer terug naar KPN. Met alles. De reden was ooit een te trage internetsnelheid op mijn thuis adres. Dit is in orde dus we kunnen terug.

Belangrijk is dat ik mijn telefoon nummer van mijn Mobiel kan behouden.



Het nummer komt dus van KPN, is meegegaan naar Vodafoon en nu ik terug wil naar KPN wil ik nummerbehoud. Omdat het nummer oorspronkelijk van KPN afkomstig is, is dit niet mogelijk (aldus de verkoop service medewerkster).



Dus oorspronkelijk uitgegeven nummers door KPN, kunnen niet gebruikt worden voor nummerbehoud terug naar KPN.

Dus dat wordt het niet dan. Geen KPN compleet. Of is er toch iets mogelijk?
Dat is onzin, KPN is wettelijk verplicht om nummerbehoud voor je te regelen.

Ik hoop dat er snel een medewerker van KPN zal reageren om je hierbij te ondersteunen.



Zie deze pagina waar het onderstaande vermeld staat...





...en lees ook artikel 4.10 lid 2 van de telecommunicatiewet waar het onderstaande vermeld staat.




Welke goede gegronde reden is er gegeven dat het niet zou kunnen?

Nog niet mogelijk vanwege een lopend contract dat zou kunnen.
Hi, welkom hier. Ik ben ook benieuwd naar de reden van de afwijzing.



Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Ik ben ook benieuwd naar de reden van de afwijzing.

Ik niet, want die kan er (juridisch) namelijk niet zijn. 😎

Van technische of administratieve onmogelijkheden...



Omdat het nummer oorspronkelijk van KPN afkomstig is, is dit niet mogelijk (aldus de verkoop service medewerkster).

...wil ik uiteraard niet horen want dan zorgt KPN maar dat die weggenomen worden.

We hebben in Nederland immers nu eenmaal afspraken gemaakt omtrent nummerbehoud.


Ik ben ook benieuwd naar de reden van de afwijzing.Ik niet, want die kan er (juridisch) namelijk niet zijn. 😎




Ja, maar ik wel.
Ik ben ook benieuwd naar de reden van de afwijzing.Ik niet, want die kan er (juridisch) namelijk niet zijn. 😎Ja, maar ik wel.

Snap ik en ik dacht in mijn vorige bericht de (vermoedelijke) reden nogmaals genoemd te hebben, maar ik kan het mis hebben. 😉






Ik ben ook benieuwd naar de reden van de afwijzing.Ik niet, want die kan er (juridisch) namelijk niet zijn. 😎
Ja, maar ik wel.
Snap ik en ik dacht in mijn vorige bericht de (vermoedelijke) reden nogmaals genoemd te hebben, maar ik kan het mis hebben. 😉




Ik kijk altijd erg goed uit voordat ik zeg dat jij het mis hebt. 😉Ik wacht zijn gegevens even af.
Dus oorspronkelijk uitgegeven nummers door KPN, kunnen niet gebruikt worden voor nummerbehoud terug naar KPN.


Daarom dus welke gegronde reden dit is geen reden. Dit klinkt als de uitspraak van een trainee.

Heb je zelf eerst opgezegd gaat elk nummer een afkoelperiode in dat is een gegronde reden.

Niet contract vrij zijn is nog een reden, die leid tot afkoop kortom wel oplosbaar.
Wltrkk63, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Zoals aangegeven. Het telefoon nummer komt oorspronkelijk bij KPN vandaan. 2 jaar bij Vodafone geweest en ben nu contract vrij. Wil terug naar KPN. Heb sinds een jaar alleen internet. Wil ziggo en Vodafone er uit doen en KPN kompleet dus ook mobiel.

Tijdens gesprek met service medewerkster bleek dat het nummer van mijn mobiele aansluiting niet omgezet te kunnen worden. Dit omdat het nummer bekend is bij KPN. Ze deed voorkomen alsof dit voor KPN normaal is en algemeen.

Met de reactie dat hiervoor een wettelijk kader bestaat ga ik me hier nog niet bij neerleggen.
Dat heb ik gelezen en begrepen. Wederom mijn verzoek zoals eerder aangegeven. Ik zou nu niet weten waarom een 06-nummer niet terug zou kunnen naar ons.



Hi, welkom hier. Ik ben ook benieuwd naar de reden van de afwijzing.



Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Tijdens gesprek met service medewerkster bleek dat het nummer van mijn mobiele aansluiting niet omgezet te kunnen worden. Dit omdat het nummer bekend is bij KPN. Ze deed voorkomen alsof dit voor KPN normaal is en algemeen.

Met de reactie dat hiervoor een wettelijk kader bestaat ga ik me hier nog niet bij neerleggen.


Het is ook pure onzin wat die service medewerkster je verkondigd heeft en dat is ook wat @Alex_P in het vorige bericht aangeeft.

Vul alsjeblieft jouw profiel aan zodat @Alex_P wat zaken voor je na kan kijken.
In de primafoon winkel geweest. Het koste wel wat moeite maar de overstap naar KPN met nummerbehoud gaat lukken. Ik praat maar even na.

Onze software heeft een bug om nummerbehoud voor bepaalde nummers te faciliteren. Het lukte dan ook niet. Na raadplegen van servicedienst is er een andere applicatie gebruikt waarmee het wel lukte.

Op verschillende plaatsen bleek mijn nummer een andere status te hebben waaronder ook ‘actief’.



Dus mijn conclusie. Mijn overstap weg bij KPN is toen niet goed verwerkt. Niet overal is het nummer bij KPN afgesloten wat nu problemen geeft bij terugkeer.



Dankzij vasthoudende medewerker vandaag dus toch goed gekomen.