Skip to main content

Hi,

Vanochtend (tussen 11 en 13) zou mijn abonnement met nummer behoud in gaan vanuit een overstap van Odido.

Helaas tot op heden lukt het nog niet om de simkaart te gebruiken en in de app staat een ander (wellicht tijdelijk) nummer aangegeven. Hoe lang duurt dit? Op het moment ben ik niet bereikbaar via KPN en mijn oude abonnement loopt vandaag af.

Groet Dirk

Edit: Inmiddels gebeld met KPN en het wordt afwachten.

Doet de simkaart van Odido het nog? Dan is het nummer nog niet overgedragen. Tot die tijd zie je bij KPN idd een tijdelijk nummer.

Is dit probleem inmiddels al verholpen? Ik denk hier ook last van te hebben na een overstap van Vodafone naar KPN met nummerbehoud. Maar mijn KPN simkaart heeft geen tijdelijk nummer gekregen. Dus ik kan nu helemaal niet meer bellen of gebeld worden.

Probleem is inmiddels verholpen,  werd mij verteld dat het tot na het weekend kan duren vanwege de kerstdagen die er tussendoor kwamen. Mijn oude simkaart deed het nog tot het laatste moment.

Bedankt voor je reactie en mooi dat het bij jou is opgelost. Bij mij zijn beiden simkaarten onbereikbaar helaas. Maar ik wacht even verder af dan.

Succes 

Bedankt voor je reactie en mooi dat het bij jou is opgelost. Bij mij zijn beiden simkaarten onbereikbaar helaas. Maar ik wacht even verder af dan.

Hoi ​@Jfr89 

Als bij jouw beide simkaarten (zowel van je oude provider als die van KPN) niet meer werken, dan is er hoogstwaarschijnlijk wat fout gegaan bij de overdracht van je 06-nummer naar KPN.
Want zolang je 06-nummer niet is overgezet naar KPN, dient de simkaart van je oude provider (waar je dus weg bij gaat) het nog gewoon te doen.

Doet deze het niet meer (dus heb je daarmee geen bereik meer), dan zou de simkaart van KPN het gewoon moeten doen, met daarop je vertrouwde 06-nummer.

En gezien die tijd dat jij jouw laatste reactie hebt geplaatst binnen deze topic, had nummerportering allang plaats moeten vinden, dat gebeurd overdag (op werkdagen) tot ongeveer 17:00 uur.

Ik zou in jouw geval ​@Jfr89 morgen overdag even langs een KPN Winkel te gaan, met beide simkaarten bij je, om dit ter plekke voor je op te lossen.
Een medewerker kan dan binnen jouw klantgegevens kijken of er inderdaad iets fout is gegaan met de overdracht van je 06-nummer naar KPN.
Ook zou het nog kunnen liggen aan de simkaart van KPN zelf, die zou mogelijk defect kunnen zijn.
In dat geval krijg je gelijk een nieuwe simkaart mee.

Neem wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de winkel, want daar wordt om gevraagd.

Hi,

ben naar jullie overgestapt en had ook al even gebeld, ik heb nog geen email gekregen voor nummerbehoud. Een collega van jullie zou me deze toesturen. Helaas heb ik deze g niet ontvangen.

zouden jullie deze alsnog naar mij willen opsturen?

Goedemorgen ​@Merlijn Sival, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Heb je deze mail inmiddels nog ontvangen? Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, wil ik je het advies geven om ons hierover te bellen. Dit kan via het gratis nummer 0800 0402 maar je kunt er tegenwoordig ook voor kiezen om een belafspraak met ons in te plannen.

Reageer