Skip to main content
Hallo!



Ik probeer, zoals gevraagd wordt, een bevestiging sms te sturen naar 6688 met ‘JA’ voor het behouden van mijn nummer. Echter krijg ik als automatische reactie ‘SORRY,THE OPERATION FAILED’.



Ik kom van Tele2 en ga naar een KPN simonly abonnement. Ik heb een iPhone 7.



Alvast bedankt,



Julian
Goedenavond @JulianT, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!



Het kan helaas soms voorkomen dat het bericht niet doorkomt, met de foutcode die je aangeeft. Er kunnen dan meerdere dingen aan de hand zijn, maar je hebt al een paar beantwoordt door de gegevens die je hebt gegeven. Wat ik graag wil weten is, kom je van Prepaid van Tele2? Of heb je misschien Premium SMS diensten geblokkeerd? En wat heb je ingesteld in jouw toestel? Je kan dit controleren via instellingen -》applicaties-》 applicatiebeheer-》meer -》systeem apps weergeven -》berichten service-》premium sms verzenden -》altijd toestaan.



Mocht het alsnog niet lukken neem dan even contact op via 0800-0402 of de KPN LiveChat functie zodat je hier alsnog snel mee geholpen kan worden!
Hallo Susan,

Ik kom van een abonnement van Tele2, dus geen prepaid.



De instelling ‘premium sms aan/uit’ bestaat zover ik weet, of kan vinden niet op de iPhone. Wel heb ik geprobeer te wisselen tussen iMessage en SMS, dit maakte geen verschil.



Julian
@JulianT, oke vreemd! Heb je al contact kunnen krijgen via chat of 0800-0402? Anders ontvang ik graag het 06-nummer die we moeten gaan overnemen en het klantnummer van Tele2. Dit kan je toevoegen aan het Forum profiel bij persoonlijke opmerkingen!
Vandaag ontving ik voor de 2e keer een sms met daarin de vraag of ik ‘JA’ wilde sms’en naar 6688. Ik probeerde het weer en nu ging het wel goed 😅. Ik zou niet weten hoe of waarom, maar het probleem lijkt opgelost. Bedankt voor je hulp in ieder geval.



Julian
@JulianT, kijk hartstikke fijn! Dan ga ik er vanuit dat het helemaal goed gaat komen. Mocht je nog ergens tegenaan lopen, dan weet je me te vinden!

Ik krijg het niet voor elkaar om een sms met ja te versturen naar 6688


Ik krijg het niet voor elkaar om een sms met ja te versturen naar 6688

Wat gebeurt er precies als je dat probeert, dan?


Probleem met smms verduren naar 6688 met ja . Leg me aub duidelijk uit hoe ik dat doe. Heb al zoveel pogingen gedaan. Baal ervan 


Wat gebeurt er precies als je die SMS verstuurd?  Krijg je een foutmelding? 

Je gaat naar je SMS app op je telefoon en kiest om een chat te starten. Dan voer je 6688 als geadresseerde in.  Vervolgens stuur je het berichtje JA naar die geadresseerde.

 

Wat gaat er precies NIET goed bij deze stappen?


Mijn smsjes worden ook niet doorgestuurd naar 6688, en ik heb het geprobeerd op twee verschillende toestellen. Beide toestellen geven SORRY, OPERATION FAILED terug als foutmelding

 

Ik kom van een abonnement bij Budget Mobiel; zie persoonlijke opmerkingen in profiel voor het nummer dat ik wil behouden.

 

Heb vanochtend al 40 minuten in de wacht gehangen bij de klantenservice om nummerbehoud aan te vragen, dus ik hoop dat ik niet weer hoef te bellen nu...


Hallo @Marloes1978  , heb je ook je persoonlijke gegevens ingevuld in het forumprofiel?

Zet ook jouw klantnummer bij Budget Mobiel in “Persoonlijke opmerkingen”. Dat heeft KPN nodig om het nummerbehoud bij Budget aan te vragen.


Hallo RBxx, het nummerbehoud is al aangevraagd bij de klantenservice.

Het gaat puur om dat smsje naar 6688 wat nu niet lukt, en waardoor ik de activering niet in werking kan zetten bij jullie.


Als dat smsje niet lukt, dan gaat er iets mis in het proces tussen beide providers.
Je hebt nummerbehoud aangevraagd, maar het moet nog bevestigd worden. Daar is het smsje voor. Ik zou toch nog even bellen, anders gaat het nummerbehoud waarschijnlijk fout. De wachttijd op een KPN medewerker is hier meerdere dagen, dus bellen is sneller.