Skip to main content
Beantwoord

Nummerbehoud: Stopzetten abonnement is te vroeg gebeurt. Nu onbereikbaar tot morgen

• December 28, 2025
  • 10 reacties
  • 93 keer bekeken

Goedemorgen allemaal, ik heb even een vraag. Ik heb bij KPN een abonnement met nummerbehoud aangevraagd om over te gaan van een andere provider naar KPN. Dit zou morgen (29 december) gebeuren en was ook afgestemd met de vorige provider volgens KPN. Echter krijg ik vannacht een mail van mijn vorige provider dat het abonnement is stopgezet. Ik heb dus geprobeerd een belafspraak met kpn in te plannen, maar ben natuurlijk niet meer bereikbaar op mijn huidige nummer. Een dag zonder internet of telefoon overleef ik wel, echter krijg ik ook geen verificatiecodes via sms en dat is wel een probleem. Is er iemand hier die mij kan helpen om de startdatum naar voren te trekken of op een andere manier te helpen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Michel de Bruin2 

Als je nog bereik hebt met je oude simkaart, en je dus nog gewoon signaalstreepjes ziet staan met daarbij 4G of 5G, dan ben je nog niet afgesloten en is er wat anders aan de hand.

Zodra nummerportering heeft plaats gevonden, zul je namelijk helemaal geen bereik meer hebben, en dus ook geen signaalstreepjes en 4G/5G zien staan in het display.
Vaak staat er dan “geen service” in het display.

Het is NIET meer mogelijk om de overstap datum voor nummerportering naar voren te halen, het is tenslotte zondag vandaag, en dan vinden er géén nummerporteringen plaats.
Daarnaast is de klantenservice van KPN vandaag gesloten, waardoor er al niets geregeld kan worden.

Je zult dus gewoon moeten wachten tot morgen maandag 29 december 2025, de officiële dag dat jouw 06-nummer wordt overgezet naar KPN.
Dat gebeurd meestal al tussen 09:00 en 12:00 uur, maar kan soms uitlopen tot 16:00 uur.

Dus zet je smartphone eens volledig uit, en wacht enkele minuten.
Zet vervolgens weer je smartphone aan, met de simkaart van je oude provider, en kijk dan of je weer kunt bellen en internetten.

Anders, zou je de netwerkinstellingen binnen je smartphone ook een keer kunnen resetten.

10 reacties

• December 28, 2025

Heb je überhaupt al mail gehad van KPN? Hé je gekozen voor esim? Of fysieke simkaart?

Heb je überhaupt al mail gehad van KPN? Hé je gekozen voor esim? Of fysieke simkaart?

Ik heb mail en een bericht gehad van KPN dat hij morgen overgaat. Ik heb gekozen voor een e-sim dus dat zou ook geen probleem moeten zijn.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Michel de Bruin2 

Om te beginnen, nummerbehoud (nummerportering) wordt vrijwel nooit in het weekend uitgevoerd, maar alleen tijdens werkdagen, vandaar dat het in jouw geval pas morgen (maandag 29 december 2025) zal gaan plaats vinden.

Ook tijdens nationale feestdagen vind er géén nummerportering plaats.

De simkaart van je huidige/oude provider zou het dus nog gewoon moeten doen, totdat morgen (maandag) overdag de portering gaat plaats vinden.

Dus wat gebeurd er als je de simkaart van je oude provider en je toestel doet?
Heb je dan nog gewoon ontvangst? of zie je geen service staan zonder signaal streepjes?

Heb je wel gewoon ontvangst, dan zou je er nog gewoon mee moeten kunnen bellen en internetten totdat KPN morgen jouw 06-nummer overneemt.

Het mailtje van je huidige/oude provider is waarschijnlijk te vroeg naar je verzonden, deze had pas morgen verzonden moeten worden.
Deze mail is niet bindend, maar wel de mail vanuit KPN waarin de datum staat vermeld waarop je 06-nummer wordt overgezet naar KPN.

Dus kijk of je oude simkaart van je huidige provider nog gewoon werkt, want dat zou namelijk zo moeten zijn in jouw situatie.

Ha Michel, 

Ik ben het met je eens dat het raar is dat ze hem in het weekend stopzetten, echter zit mijn oude fysieke simkaart van mijn vorige provider nog in mijn telefoon en heb ik nog bereik maar doet hij niets meer. Deze is dus echt afgesloten. Mijn vraag is dus vooral of er een manier is om de startdag van KPN naar voren te halen zodat ik mijn nummer weer kan gebruiken.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Michel de Bruin2 

Als je nog bereik hebt met je oude simkaart, en je dus nog gewoon signaalstreepjes ziet staan met daarbij 4G of 5G, dan ben je nog niet afgesloten en is er wat anders aan de hand.

Zodra nummerportering heeft plaats gevonden, zul je namelijk helemaal geen bereik meer hebben, en dus ook geen signaalstreepjes en 4G/5G zien staan in het display.
Vaak staat er dan “geen service” in het display.

Het is NIET meer mogelijk om de overstap datum voor nummerportering naar voren te halen, het is tenslotte zondag vandaag, en dan vinden er géén nummerporteringen plaats.
Daarnaast is de klantenservice van KPN vandaag gesloten, waardoor er al niets geregeld kan worden.

Je zult dus gewoon moeten wachten tot morgen maandag 29 december 2025, de officiële dag dat jouw 06-nummer wordt overgezet naar KPN.
Dat gebeurd meestal al tussen 09:00 en 12:00 uur, maar kan soms uitlopen tot 16:00 uur.

Dus zet je smartphone eens volledig uit, en wacht enkele minuten.
Zet vervolgens weer je smartphone aan, met de simkaart van je oude provider, en kijk dan of je weer kunt bellen en internetten.

Anders, zou je de netwerkinstellingen binnen je smartphone ook een keer kunnen resetten.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Michel de Bruin2, welkom op de community en welkom bij KPN. Dat het abonnement bij je vorige provider een dag te vroeg stopte is niet handig inderdaad. De anderen hebben je zo te zien al op weg geholpen, is het maandag gelukt met onze simkaart om weer verbinding te hebben?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ben ik ook benieuwd naar ​@Michel de Bruin2 !
Is het afgelopen maandag 29 december 2025 nog goed gegaan met de nummerportering??
Kun je nu probleemloos gebruik maken van je KPN abonnement?

Laat het nog even weten!

Ha beide,

Mijn nummer is toch wel op de 27ste al stopgezet. Dit is los gedaan van de stappen van KPN. Mijn nummer is de 29ste wel overgegaan dus dat is super! 

Beide een fijne jaarwisseling gewenst.

Gr Michel   

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Michel de Bruin2 

Bedankt voor je terugkoppeling.
Fijn om te vernemen, dat nummerportering afgelopen maandag goed is verlopen, en je dus nu volop gebruik kunt maken van je KPN mobiele abonnement.

Ik wens jouw uiteraard een prachtige jaarwisseling toe!

Jasper van KPN
Moderator

Fijn inderdaad dat het toen gelukt is! Kleine valse start maar dat is nu verleden tijd. Ook een fijne jaarwisseling alvast!