Skip to main content

Ik ben vandaag overgestapt naar kpn mobiel. in de bijgeleverde brief staat nummerbehoud. Ik activeer de simkaart en kan daarmee niet bellen. Ik check het nummer, blijkt dat het een verkeerd nummer is. Ik kan ook inmiddels niet meer bellen met het oude simkaart. Met het nieuwe nummer ook niet, deze is om administratieve redenen geblokkeerd.. chat service van kpn stuurt mij overal heen behalve een medewerker “chatten” Ik heb gewoon hulp nodig. 

Hoi @leksz 

Welkom op het forum van KPN.

Het lijkt erop dat er iets niet goed is gegaan bij nummerbehoud / nummerportering van je oude provider naar KPN, al kan nummerportering wel tot 24 uur in beslag nemen.

Als advies zal ik je willen vragen om even contact op te nemen met de telefonische klantenservice van KPN, via het gratis telefoonnummer 0800-0402.
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Nummerbehoud en je wordt doorverbonden met de juiste medewerker.

Deze kan in het systeem voor je kijken of er iets fout gaat bij het overzetten van je 06-nummer, en je tevens voorzien van een actuele status.

De klantenservice is bereikbaar:

  • Maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zondag en feestdagen gesloten.

Laat even weten hoe het is afgelopen.

  • Chatten met een medewerker is helaas niet meer mogelijk bij KPN!

ik kan dus niet bellen….


Hoi @leksz 

Kun je dan niet even een telefoon gebruiken van een goede buur, familielid of een vriend/vriendin.
Het bellen naar de klantenservice kost tenslotte niets, dus je maakt geen kosten.

Heb je geen bel optie, dan raad ik je aan om even langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt te gaan.
In de KPN Winkel kunnen ze je hierbij ook helpen, en heb je daarnaast ook direct contact met een medewerker van KPN.

Neem dan wel een geldig legitimatiebewijs van jezelf mee naar de winkel, want daar wordt om gevraagd in verband met verificatie.


Als je een nieuw mobiel abo afsluit bij KPN, krijg je tijdens de portering van het oude nummer, tijdelijk een ander nummer toegewezen. Op de dag van de portering zelf krijg je een SMS/mail dat de portering geslaagd is en je met je nieuwe nummer kunt bellen, maar de werkdag is nog niet om en de portering is in gang aangezien je schrijft dat je via je oude provider niet meer kunt bellen. Doe dan de KPN simkaart in je telefoon en wacht vandaag nog af @leksz en herstart de telefoon af en toe eens.

 


ik heb een telefoon geregeld en de klantenservice gebeld : porteerdatum stond nog op 2025. dit naar voren gehaald en was succesvol. 


Hoi @leksz 

Ah, daar lag dus het probleem, het jaartal stond op volgend jaar (2025) en dat duurt nog even.
Ik had al een vermoeden (zoals je weet) dat er iets niet goed ging.
Goed dat je een telefoon hebt kunnen lenen, en daarmee de klantenservice hebt kunnen bellen.

Alvast veel bel- en internet plezier via het mobiele netwerk van KPN!