Skip to main content
Vraag

Nummerportering na een maand nog steeds niet afgerond

• May 5, 2026
  • 7 reacties
  • 66 keer bekeken

Dag beste forum,

Wij zijn 2 April overgestapt van Vodafone naar KPN met het telefoon nummer van mijn partner. Sinds de dag van de overstap is zij door geen enkel telefoonnummer dat klant is bij Vodafone bereikbaar. Ergens iets fout gegaan bij de nummerportering zegt KPN, maar oplossen lijkt lastig.

Al ruim 8 keer aan de telefoon geweest met o.a. klantenservice, backoffice en technische dienst maar tot op de dag van vandaag nog steeds niet opgelost! Zojuist ook mijn glasvezel thuis geannuleerd, want het vertrouwen in KPN is diep gezakt.

Iemand anders ervaring hiermee en een tijdsbestek waarin dit is opgelost?

7 reacties

JanD
Superuser
  • May 5, 2026

Beste ​@Patrick.P wat zegt Vodafone of de afwikkeling van de portering?

Zolang het nummer niet bij KPN is aangemeld, is het nog bij Vodafone, theoretisch.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 5, 2026

Hoi ​@JanD ,

Vodafone geeft aan dat aan hun kant alles is afgerond. Mijn partner kan zelf iedereen bellen en iedereen die een andere provider heeft dan Vodafone kan haar ook zonder problemen bellen.

JanD
Superuser
  • May 5, 2026

Misschien even langs een lokale KPN-winkel gaan, dan heb je persoonlijk contact en zij kunnen ook alles zien.

Succes ​@Patrick.P 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 5, 2026

Vodafone geeft aan dat aan hun kant alles is afgerond. Mijn partner kan zelf iedereen bellen en iedereen die een andere provider heeft dan Vodafone kan haar ook zonder problemen bellen.

Dit bewijst toch dat op Vodafone netwerk niet goed ingesteld is. Samenvatting

1. KPN → Iedereen: werkt
  2. Iedereen (behalve Vodafone) → KPN: werkt
  3. Vodafone → KPN: werkt niet

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 5, 2026

@TDN 

Ik heb uiteraard ook met Vodafone hierover gesproken en die melden dat het nummer niet meer bij hun in het systeem bestaat, dus over is gedragen aan KPN. KPN erkent dat dit probleem met 11 andere telefoonnummers uit dezelfde overstap periode ook gaande is en zover ik me heb laten informeren moet KPN dit met Vodafone intern oplossen. Gisterochtend ging het support ticket op ‘Afgerond’ bij KPN, maar nog altijd niet opgelost..

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 5, 2026

Hoi ​@Patrick.P 

Helaas een met enige regelmaat terugkerend probleem, een onvolledige portering van Vodafone naar KPN. Zie dit topic van anderhalf jaar geleden. 

Een oplossing kwam daar ook -met wat vertraging- door een ticket naar KPN support, die daarna contact met Vodafone heeft opgenomen. Ik begreep dat het kwam doordat er een vlaggetje "eigen nummer VF" bleef hangen waardoor het gesprek binnen Vodafone netwerk blijft.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Als je nummer bij KPN actief is zul je bij ons terecht moeten voor een oplossing, wat ​@RBxx ook al schrijft. Daar is mogelijk een ticket voor nodig van mijn collega's. Deze dingen kunnen soms wel even duren als het complex is maar een maand is wel érg lang.