Skip to main content
Vraag

Nummerportering op onjuist KPN-account geregistreerd

• January 3, 2026
  • 11 reacties
  • 35 keer bekeken

Er is iets vreemds gebeurd bij de aangevraagde nummerportering. Want ik heb twee accounts op KPN.
De aanvraag is gisteren genoteerd op het verkeerde account. Daardoor zie ik nu het te porteren nummer verschijnen onder het verkeerde account welke ongewijzigd moest blijven.
Gebeld naar de helpdesk, die hebben de juiste aanvraag geannuleerd, en opnieuw ingevuld ( hopelijk ). Op het online account staat nog steeds het verekeerde ( te porteren ) nummer. De nummers blijken nog niet gewijzigd te zijn in mijn telefoon. Jammegenoeg zie ik nergens een email adres van de klantenservice of formulier waar ik de boekingsfout kan toelichten.

11 reacties

JanD
Superuser
  • January 3, 2026

Beste ​@draadjes KPN kun je niet mailen, maar wel via onderstaand formulier je klacht indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Succes

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 3, 2026

Dan volgt meteen het volgende probleem :

"Klantnummer 

Het klantnummer is te vinden op de maandelijkse factuur (in MijnKPN). Ook staat het op een bankafschrift bij een afschrijving van KPN B.V. of KPN - Mobiel.

En er is geen klantnummer want het betreft prepaid aansluitingen. O.a. eentje gekocht in de KPN winkel.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@draadjes welkom op de KPN Community. Ik heb als moderator niet direct een optie om een nummer te porteren, dat is het domein van de klantenservice vanwege zaken als verificatie, maar ik denk graag even mee. 

Dit gaat dus om een nummer van een externe partij waar je dan een prepaidnummer bij KPN van wil maken?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 6, 2026

Inderdaad. Ik begrijp dat ik hier niet de account gegevens mag posten. Het zou echter snel opgelost kunnen worden wanneer ik de boekingsfout schriftelijk kan toelichten. Is er geen klantenservice email ?

Want de porteringsaanvraag werd wel correct genoteerd, maar ik zie daarna een onverklaarbare vermelding onder mijn (prepaid) account dat NIET geporteerd hoeft te worden.  Onder mijn producten staat namelijk een foutief nummer ( dat naar het andere account moet ). Geen idee hoe het daar terecht is gekomen, en ik kan het zelf niet verbeteren.
Maar onder inloggegevens staat wel het juiste eigen nummer dat overeenkomt met de *149#.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ok dat is vreemd, ik zou dan toch even een melding via de klantenservice laten aanmaken draadjes. Hij overschrijft nu dus een verkeerd nummer wat je graag wil behouden/

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 7, 2026

Volgens mij is er nog niets in behandeling. En ik kan alleen mondeling iets melden aan de klantenservice ( 0800 0402) wat al is gebeurd, maar dus niet helemaal zoals verwacht.
Via de menu's op de KPN website kan ik niets schrijven. Formulier is onbruikbaar want er is geen klantnummer. Alleen maar keuzes in de menus die niet van toepassing zijn.
Dus hoe zou ik iets kunnen mailen naar de klantenservice, of de fout in mijn account corrigeren ? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2026

Vandaag een email bericht ontvangen van KPN ( naar het emailadres van mijn KPN prepaid account ).
Daarna geprobeerd de nummerportering te fiatteren. Bericht =
"    SMS JA naar 6688

Wij hebben nog geen sms van je ontvangen. Misschien is een onjuist of onbruikbaar nummer bij ons bekend.

Bel ons gratis op 0800-0402

Dan lossen we het samen op. Reageer je niet binnen 3 werkdagen? Dan verandert er niets. En blijft je nummer 06xxxxxxxx bij ons. Het nummer 06yyyyyyyy blijft bij je huidige aanbieder. ”

======

Maar ook dat heeft nog niet het gewenste resultaat opgeleverd. De SMS waaraan wordt gerefereerd is vermoedelijk naar het oude ( en geblokkeerde ) nummer gestuurd. Die kon ik dus niet meer ontvangen. En zelf SMS sturen vanaf het nieuwe nummer (yyyyyyyy) werkt ook niet ( foutmelding ). De telefoniste liet mij weten dat de nummerportering alleen geëffectueerd kan worden door de oorspronkelijke operator (SIMYO).

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is wel waar draadjes, wij kunnen alleen een nummer overnemen met toestemming van jouw huidige provider. Ben je al verder?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2026

Dat is dan een volgende onwaarheid, Remco. KPN heeft deze ochtend een email verstuurd dat de latende Service Provider het nummer heeft afgestoten en niet meer in beheer heeft. KPN vroeg mij in het email bericht nogmaals te bellen naar 0800 0402.

En de medewerker liet mij na een half uurtje overleg zoëven weten dat men met alleen de klantgegevens van de latende Service Provider de nummerportering nu kennelijk toch kan worden doorgevoerd.
Ik wacht hoopvol af.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dan hoop ik dat alles snel werkt! Als ik nog iets voor je kan doen laat het dan weten!

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 14, 2026

Ik kreeg een uurtje geleden weer een tegenstrijdig bericht van ( 0800 0402 ) dat het niet mogelijk was.
En ik probeerde erachter te komen waar dat afgestoten nummer van mij nu eigenlijk terecht is gekomen. De latende provider heeft het naar eigen zeggen niet meer. En daarom zou KPN het het niet over kunnen nemen. Maar wie dat nummer nu wel zou kunnen claimen is mij niet uitgelegd.