Skip to main content

Paar weken geleden nieuwe “doro” telefoon gekocht voor mijn vader (81 jaar).
Hij had een oud mobieltje met alarmknop en prepaid kaartje.
De Doro heeft een abonnement, ook een alarm en hij kan voortaan appen, helemaal goed dus.
Omdat een smartphone nieuw voor hem is wilde hij zijn oude telefoon houden (vanwege de alarmknop).
Hij zou dan eerst “oefenen” en vertrouwd raken met het nieuwe toestel.
Na een paar weken zouden we terug komen bij de KPN winkel.
Het nieuwe “abonnement telefoonnummer” zou dan vervallen, en het oude prepaid nummer zou dan het nieuwe abonnement nummer worden.
Het nummer behoudt is voor hem belangrijk ivm ziekenhuis, dokter enz., (leeftijd doet ook mee...)
Was geen probleem volgende de KPN medewerker.
Wat schets mijn verbazing toen we naar de winkel gingen; het wijzigen was niet mogelijk.

Dit geeft best wel wat problemen voor hem, en we dachten het nog wel zo goed geregeld te hebben.
Als we dat van te voren geweten hadden, zouden we het anders gedaan hebben.
Helaas zijn we op de raad van de medewerker afgegaan.
Iemand ideeën hoe dit op te lossen?


*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hoi @kees van hemert, wat naar om te horen en wat fijn dat je zo goed voor jouw vader zorgt! Als ik de website van KPN raadpleeg, lijkt het gewoon te kunnen: nummerbehoud. Op hoop van zegen!


Hoi @kees van hemert, welkom op het forum! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wat naar!
Nummerbehoud op een lopend abonnement is wél mogelijk maar helaas niet vanaf een nummer dat al bij KPN ondergebracht is. In dit geval dus ook niet omdat het een KPN Prepaid nummer is.
Ik denk graag mee naar een oplossing. Zou je de beide nummers en het klantnummer toe willen voegen aan je profiel en mij laten weten als je dat gedaan hebt?