Skip to main content

Goededag,

Mijn nummerweergave op mijn mobiel staat uit. Ik kan dat zelf niet herstellen ondanks dat ik dat bij de oproepinstellingen zelf heb gecontrolleerd. Kunt u nagaan of bij kpn de nummmerweergave aanstaat?

Hi @JanHelden,

Gaat het hierbij om de inkomende nummerweergave waarbij jij niet meer te zien krijgt wie jou belt? Of om de uitgaande nummerweergave, waardoor mensen een anonieme oproep binnenkrijgen als ze gebeld worden door jou?

Beide opties kunnen vanaf onze kant ook uit staan en dus ook weer aan worden gezet, hiervoor kan je bellen met 0800 - 0402, maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 of zaterdag tot 17.00 uur.

Inmiddels SMS van KPN ontvangen  dat bij KPN nummerweergave aanstaat (na bellen en verzoek via KPN app) Echter nog steeds melding  "privenummer" in plaats van mijn nummer op telefoon van derden?

Inmiddels SMS van KPN ontvangen  dat bij KPN nummerweergave aanstaat (na bellen en verzoek via KPN app) Echter nog steeds melding  "privenummer" in plaats van mijn nummer op telefoon van derden?

Dan moet je het misschien nog even in je telefoon zelf aanzetten @JanHelden  en daarna de telefoon even herstarten.

Bij Android 

Bel app. 3 puntjes. Instellingen. Aanvullende services. Uw beller-id weergeven. 

Hoe staat het er nu voor @JanHelden? heb je nog iets kunnen wijzigen in te telefoon waardoor het nu weer goed gaat met het meezenden van je nummer?

Helaas, nog steeds bij ontvanger geen nr maar weergave  "privenummer". Ook als ik mijn SIM in een ander toestel stop..

Ter info : op SIM staat KPN/Telfort

Helaas, nog steeds bij ontvanger geen nr maar weergave  "privenummer". Ook als ik mijn SIM in een ander toestel stop..

Dan lijkt het me toch bij kpn te zitten @Maja van KPN .

Ik heb samen met de collega die je de sms heeft gestuurd even gekeken naar hoe het zit @JanHelden. Wat ons opvalt is dat er een aanvraag voor ‘nummervermelding’ binnen is gekomen, en niet een aanvraag voor ‘nummerdoorgave’, dit zijn 2 verschillende dingen en de collega heeft uiteraard gekeken naar dat wat er aangevraagd is 😉

Je nummerweergave staat nu goed, jouw nummer wordt nu weer meegezonden!

Wel ben ik nog even benieuwd naar wáár je het verzoek in hebt gediend. Je geeft aan via de KPN app, maar ik kan deze optie zelf niet echt vinden. Weet je nog waar in de app je dit gedaan hebt? Lukt het je eventueel om de stappen die je genomen hebt te benoemen, eventueel voorzien van screenshots? Ik wil graag even nagaan of we de uitleg die er bij staat duidelijker kunnen maken.  Met een wijziging van de  ‘nummervermelding’ instellingen, wijzig je namelijk alleen maar hoe je in de (online) telefoongids staat en of je nummer volledig zichtbaar is op de factuur van mensen die jouw nummer bellen.  

Nummerdoorgave werk nu! Mijn dank voor de het geduld en de goede service!

Via MijnKPN App van Google Playstore (inloggen met pincode) heb ik via de optie hierin "abonnement aanpassen" ingelogd bij KPN met mijn KPN ID. Vervolgens via "Info&simkaart instelling" uigekomen bij " nummerafscherming aanvragen/opheffen" uitgekomen voor mijn verzoek…

Met vriendelijke groet

Ah kijk aan, helemaal top dat het nu weer werkt! Graag gedaan @JanHelden 😊

Ik zal de beheerders van de app vragen of het mogelijk is om hier een notitie bij te plaatsen waardoor duidelijk wordt dat nummerafscherming niet hetzelfde is als nummerweergave!

Reageer