Skip to main content

Stel dat ik een mobiel en een vast nummer heb van KPN, dan wil ik graag op mijn mobiel mijn vaste nummer kunnen weergeven. 

  • Kan ik makkelijker mijn mobiel nummer privé houden. 
  • Indien er wordt teruggebeld op het vaste nummer ( Fritzbox modem) kan ik dan zoals ik zelf wil afhandelen (voicemail , doorsturen naar mijn voice app op smartphone/tablet/laptop enz)

Ik weet dat KPN dit zakelijk wel aanbied, maar misschien voor gewone consument ook interessant?

 

De (twee) nummers functioneren volledig apart van elkaar.

Via KPN ÉÉN (zakelijk en ook een stuk duurder) kan er wel van één nummer gebruik worden gemaakt. Maar die extra dienst kost dus wel “een paar tientjes” per jaar meer natuurlijk.

Via KPN Consument gaat dit natuurlijk zeker niet aangeboden worden lijkt mij. Die anderhalve kip die dat particulier wil. Het zijn merendeels bedrijven waar het handig voor is. Ook evt. bv. met doorkiesnummers (intern naar zowel vaste als mobiele mogelijk).

Als je je vaste nummer onderbrengt bij bijvoorbeeld een VoIP provider als Cheapconnect kun je wel e.e.a. i.c.m. mobiel:wink: .


Heb de CheapConnect optie bekeken, dit loopt via T-Mobile netwerk. Ik wil graag bij KPN blijven.

Ik snap dat de consumentenmarkt klein is voor dit soort opties, maar ik denk dat het kan passen in een toekomstig “plus” pakket van KPN. (XS4ALL pakket)


Heb de CheapConnect optie bekeken, dit loopt via T-Mobile netwerk.

Waar staat dát? Ik zie dat nergens https://www.cheapconnect.nl/ . Ik bedoel dus de VoIP dienst van hen.

Niet een abo op vast internet.

Medeforummer @wjb heeft Cheapconnect VoIP via vast internet van kpn.

 

Waarom je 06 privé houden? Je wordt als particulier echt niet platgebeld. Ik gebruik al bijna 9 jaar alleen m'n mobiel. Maar wordt soms enkele dagen niet gebeld, ook niet door familie.

Juist veel handiger. Want dan mis je ook minder belangrijke telefoontjes als je buiten de deur bent.

Via de consumentenmarkt gaat het écht niet komen (ook aangezien het zakelijk wordt aangeboden). De particulieren van xs4all gaan naar kpn consument. De zakelijke naar kpn zakelijk. Die “tussenvorm” komt er écht niet.

Dus:

Accepteren dat het afzonderlijke nummers zijn of KPN ÉÉN nemen. Ben je wel een stuk duurder uit. Of het kan zonder KvK nummer….

Wat je WEL KAN DOEN:

Zet je mobiel op anoniem bellen. Schakel je vaste lijn met *61*…..# door naar je mobiel (kan ook via MijnKPN). Je hebt alles van kpn dus doorgeschakelde gesprekskosten zijn er niet.
Als iemand dan je vaste nummer belt wordt ie na 20 sec. doorgeschakeld naar je mobiel.