Skip to main content

ik kan mijn telefoon niet in omdat OK grijs blijft en het dus mijn pincode niet accepteert 

ik heb een paar dagen geleden vingerprint ingesteld en nu vraagt hij om de pincode, omdat hij zegt dat de telefoon elke 24 uur ingelogd moet zijn ?die ik ook kan intoetsen maar maar de OK blijft grijs. ik heb hem herhaaldelijk geforceerd opnieuw opgestart , dan kan ik de pincode invoeren met OK. dan vraagt hij om een 2e keer om de pincode maar dat gaat niet omdat OK het niet doet .

De eerste pincode is de pincode van de SIM kaart. 4 cijfers. De 2de pincode is een andere code. Mogelijk 5 cijfers? Toets je 5 cijfers in?

Hoi ​@Beestje miauw 

Ik denk dat je de toestelcode bedoeld, die jezelf mag verzinnen en waarmee alleen jij toegang krijgt tot jouw smartphone, naast de ingestelde vingerprint.
Veel mensen halen de toestelcode en de pincode voor de simkaart door elkaar, waardoor daar wel eens verwarring door ontstaat.

De pincode van de KPN simkaart heeft 4 cijfers en krijg je van KPN, de toestelcode bestaat uit 5 of meer cijfers die je zelf mag verzinnen tijdens het activeren van je nieuwe smartphone.

Om je goed verder te helpen:

• Welk merk smartphone heb je?
  • Welk model?
  • Weet je nog de toegangscode van je smartphone? (staat dus los van de pincode van de simkaart van KPN)

samsung galaxy A54 5G en ik heb nog nooit gehoord van een toegandscode

Probeer eens 5 of 6 cijfers. Word dan de OK knop wel groen? Of blauw of weet ik veel welke kleur die worden moet.

ne wordt niet groen of wit wel bij de eeste 4 cyfers die ik zelf heb gekozen ooit de eesrte keer bedoel ik met pin invoeren na met bijde geluid en aan uit knop het hebben gerest pakt hij alleen maar 1keer d pincode dan om verder te kunnen vraagt hij nog een keer en dan werkt de ok knop niet

Hoi ​@Beestje miauw 

Dan heet de toegangscode bij Samsung Smartphones gewoon de pincode van het toestel, bij de Apple iPhone heet het toegangscode om onderscheid te houden met de pincode van de simkaart.

Maar voor de extra duidelijkheid:

• Gaat het nu op de pincode van de simkaart van KPN?
  • Of om de pincode (toegang tot het toestel) die jezelf hebt gekozen, naast de vingerprint?

Want dat is niet helemaal duidelijk voor mij.

Alvast bedankt, voor het melden dat het om een Samsung Galaxy A54 gaat.

ik snap het verhaal van 2 pincodes niet ; ik heb er altijd maar 1 gehad , dus waar kan ik  die van de simkaart vinden ? als je pukcode beloeld heb ik ook al geprobeerd. maar een code met 5 ken ik niet. het is belachelijk dat die telefoon ineens de pincode niet wil accepteren.

Ik heb ook een A54. Als je vingerprint in wilt stellen, dan is het eerste venster:

Lees het eerste punt.

@Beestje miauw 

Eenvoudig gezegd kun je te maken hebben met 2 pincodes.

1.Een pincode van de simkaart om de simkaart te ontgrendelen zodat je toegang tot het netwerk krijgt.

2.Een pincode die je zelf verzint voor het vergrendelscherm. Werkt bijvoorbeeld de fingerprint niet bij regen dan is die pincode de toegang tot het telefoonmenu. 

dan waarom vraagt hij nu om een pincode? die ik invull corect is maar ok blijft onactief?

en waar vind ik dat netwerknummer ?

Dan zou ik je aanraden om een harde reset te doen via de knoppen. Een factory reset.

Daarmee haal je eventuele bugs eruit. 

dan waarom vraagt hij nu om een pincode? die ik invull corect is maar ok blijft onactief?

Ik vermoed dat de pincode van schermbeveiliging uit meer cijfers bij jou bestaat en dat daarom OK grijs blijft. Die pincode heb je zelf ingesteld als het goed is bij de eerste keer dat je de telefoon ingesteld hebt.

Weet je die pincode niet dan is de beste weg contact opnemen met Samsung. 

niet dat ik weet , die van 4 cijfers doet het wel maar.

niet dat ik weet , die van 4 cijfers doet het wel maar.

Ja, maar de pincode van de simkaart bestaat uit 4 cijfers en die code staat geschreven op de simkaart.

Bij jou zit het probleem bij beveiliging, schermvergrendeling zoals dat bij Samsung heet.

Dit zijn de 2 in volgorde na het opstarten.

Ik vrees dat een harde reset bij jou niet gaat helpen.

Zoals gezegd, ik zou contact opnemen met Samsung. 

ik snap het niet , wat kan ik er aan doen dan ? naar kpn terug sturen ?

Ja, en die stuurt hem door naar een reparatiecenter waar ze de telefoon resetten. 

dank je

Wanneer je nog niet beschikt over een reserve toestel dan zou ik je aanraden om een los toestel aan te schaffen. Dan heb je ieder geval dat je verder kunt..

En graag gedaan. 

Ja, en die stuurt hem door naar een reparatiecenter waar ze de telefoon resetten. 

Gaan ze dat wel kunnen / doen ? Zou wel erg diefstal vriendelijk zijn niet als ze zomaar toestellen resetten die geblokkeerd zijn ?

Gaan ze dat wel kunnen / doen ? Zou wel erg diefstal vriendelijk zijn niet als ze zomaar toestellen resetten die geblokkeerd zijn ?

Ohjee, dat klopt. Daar heb je volkomen gelijk in! 

Vrees dat dit de oplossing is:

1. Sluit je telefoon af en wacht een paar seconden.

2. Houd de knoppen Volume Up, Power, en Home/Bixby ingedrukt tot dat je het Android logo ziet.

3. Wacht een paar seconden.

4. Navigeer met de volumeknoppen naar Wipe data/factory reset en bevestig met de Power knop.

5. Navigeer naar Yes en bevestig met de Power knop.

6. Je toestel wordt nu gereset

Volgende keer eventjes goed opletten wat je instelt en codes direct noteren! 😉

Volgens mij los je het niet op met een harde reset zoals ik al schreef ​@SWkzx .

Na de harde reset vraagt je telefoon weer om de pincode van de schermvergrendeling. De enige weg is contact opnemen met Samsung als die code is  vergeten. 

Hoe kom je aan die wijsheid ​@Friesian?

Je gebruikt gewoon je Google account. 

Je gebruikt gewoon je Google account. 

Dat is juist het probleem, zonder Google Account kan je een nieuwe Account maken en inloggen, maar met een Google Account kan je jouw telefoon niet gebruiken zonder vorige wachtwoord te gebruiken (biometrische unlock werkt ook niet)

Expect to verify your ownership after factory reset

To factory reset a protected device, you'll need to either unlock your screen or enter your Google Account password. This ensures that you or someone you trust is doing the reset.

Expect to unlock your screen or enter Google Account information if you:

• Erase your device's data using the Settings app: You'll be asked to enter your screen lock before you reset.
  • Reset your device using its buttons: If you reset your device using its buttons (Recovery mode), you'll need to enter your PIN, password, or pattern. You'll also see an option to use the Google Account that was on your device before you reset it.
  • Remotely reset your device with Find My Device: If you remotely reset your device using Find My Device, you'll need to enter a Google username and password associated with the device.

Important: You can sign in with any Google Account previously added and synced to the device as an account or user, but not as a guest. If you can't give this information during setup, you won't be able to use the device at all after factory reset.

Reageer