Skip to main content

ik kan mijn telefoon niet in omdat OK grijs blijft en het dus mijn pincode niet accepteert 

ik heb een paar dagen geleden vingerprint ingesteld en nu vraagt hij om de pincode, omdat hij zegt dat de telefoon elke 24 uur ingelogd moet zijn ?die ik ook kan intoetsen maar maar de OK blijft grijs. ik heb hem herhaaldelijk geforceerd opnieuw opgestart , dan kan ik de pincode invoeren met OK. dan vraagt hij om een 2e keer om de pincode maar dat gaat niet omdat OK het niet doet .

Hoe kom je aan die wijsheid ​@Friesian?

Je gebruikt gewoon je Google account. 

Wanneer ik mijn telefoon reset dan krijg ik ook eerst de vraag om de oude pincode van schermbeveiliging. 

Je krijgt dan ook de optie om Google account te gebruiken. Inloggen met email+ww. 

Je krijgt dan ook de optie om Google account te gebruiken. Inloggen met email+ww. 

Moet ik voor jou deze paragraaf vertalen?

Important: You can sign in with any Google Account previously added and synced to the device as an account or user, but not as a guest. If you can't give this information during setup, you won't be able to use the device at all after factory reset.

Juist, maar de volgorde is na een harde reset:

• Pincode simkaart. 
  • Pincode schermvergrendeling die hoort bij je fingerprint (als je daarvoor kiest) 
  • Google account met wachtwoord.

Daarna stel je de instellingen in van de Google play store. 

Reactie verwijderd 

Volgens Samsung kan je wel het wachtwoord herstellen door een wachtwoord reset: https://www.samsung.com/nl/samsung-and-you/android-wachtwoord-resetten/

Alles wordt dan gewist van de mobiel dus zonder backup ben je alles kwijt.

@GeSp 

De telefoon vraagt een 2e keer om een pincode dan is een wachtwoord niet gekozen als schermvergrendeling. 

@Friesian Samsung noemt de pincode ook het wachtwoord, van die pagina:

Wachtwoord resetten op je Android telefoon

Als je de pincode bent vergeten en je het wachtwoord wilt resetten op je Android telefoon, kan dat gelukkig heel eenvoudig. Zo hoef je dus nooit bang te zijn dat je geen toegang meer hebt tot je eigen telefoon. Door een aantal knoppen gelijktijdig in te drukken (zie video) wordt je besturingssysteem in recovery mode opgestart. Hierna kun je al gauw de benodigde stappen volgen voor het volledige herstel van je telefoon.

En als het nu anders blijkt te zijn dan mag Samsung hun website wel eens aanpassen en de oude filmpjes van YT weghalen.

Volgens Samsung kan je wel het wachtwoord herstellen door een wachtwoord reset: https://www.samsung.com/nl/samsung-and-you/android-wachtwoord-resetten/

Alles wordt dan gewist van de mobiel dus zonder backup ben je alles kwijt.

De informatie is oud, Samsung verwijdert zelf de mogelijkheid om op afstand in te loggen, en bij apparaten met Device Protect ON (Standaard bij gebruik van Google Account) is de telefoon onbruikbaar als het wachtwoord van de vorige gebruiker niet juist gegeven wordt. Alleen Samsung Service kan een apparaat resetten (ze geven dat telefoon een ander DeviceID, dus voor Google weer een nieuw apparaat)

https://www.samsung.com/ae/support/apps-services/why-i-cant-find-some-of-the-features-of-smartthings-find/

Galaxy Phone Settings

1. Remote Unlock
  2. Retrieve calls and messages

How can I unlock my Galaxy phone now?

You can be supported for factory reset from service centers after identification check

Moet ik voor jou deze paragraaf vertalen?

Important: You can sign in with any Google Account previously added and synced to the device as an account or user, but not as a guest. If you can't give this information during setup, you won't be able to use the device at all after factory reset.

Mag je doen. Zul je zien dat daar staat, wat je van mij ook al geciteerd hebt. 

@Beestje miauw .

Laat ik ff de volgende vraag, belangrijke vraag stellen. 

Ben je geholpen met de informatie die je van verschillende forumleden hebt ontvangen ? Kun je er iets mee? 😎

dank julie wel allemaal voor de hulp. ik heb hem maar gereset met behulp van YT , vind het waardeloos van samsung. zo onduidelijk, dat gemier .

Zo te zien werkt een reset dus toch wel.. Bedankt voor de sneren van bepaalde leden. 👍

Hi ​@Beestje miauw, ik zie dat de community je flink te hulp is geschoten, super!

Het is na het resetten weer in orde begrijp ik? Is het je nu ook duidelijk om welke pincode er gevraagd werd? 

nee ik heb geen idee welke pin er gevraagd werd , ik heb nu een wachtwoord ingesteld ik wil deze stress nooit meer weer :(

Reageer